• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Økte testosteronnivåer gir økt hårtap?

Endre

Nytt Medlem
Jeg bruker Recrea Forte med stor suksess, og har holdt håravfallet i sjakk i over 10 år nå - har bare litt høye viker og ingen antydning til måne. Nå er jeg midt i førtiåra, og har pga fallende libido prøvd uten et såkalt 'testo boost'-produkt. Dette har hat meget god effekt på sexlysten, men nå er jeg bekymret for at det tilsynelatende økte testosteronnivået i blodet mitt skal føre til mer håravfall . Jeg har bare brukt testosteron boosteren i et par måneder, og er ikke sikker på om jeg faktisk har mistet mer hår, men det kan hende. Trist hvis jeg må velge mellom bedre sexliv og å beholde håret...

Er det noen som kjenner til hvordan dette fungerer? Jeg skjønner teorien om at mer testosteron kan gi økt omgjøring til DHT som igjen kan gi økt håravfall. Er sammenhengen så enkel? Og hvor raskt skjer eventuelt disse prosessene? Kan det være snakk om bare uker eller få måneder?

Håper på svar som er noenlunde vitenskapelig basert, men også delvis kvalifisert synsing mottas med takk :).

Hårtap123

Nytt Medlem
Spørs hva du legger i "testo boost".

Er det noe som enten faktisk øker testosteron, som aktiverer eller modulerer testosteron reseptorene, så risikerer du raskere hårtap.

Har du sjekket testosteronverdiene med blodprøve?

Topp