• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Ønsker råd om hårtransplantasjon

Yugmodnar

Nytt Medlem
Heisann, er 23 år gammel og trenger fra råd litt klokere og visere hoder enn meg selv :)

Jeg har hatt hårtap siden rundt 18-19 års alderen, begynte på fin og minoxidil i oktober. Det har stoppet opp hårtapet(ihvertfall det jeg har sett utifra bildene mine), har til og med fått en del tilbake når jeg ser på bilder fra oktober.

Etter dette har stabilisert seg nå og eldre mannlige familiemedlemmer har samme hårlinje jeg har nå, vurderer jeg hårtransplantasjon. Hår har vært en ganske stor selvtillit demper veldig lenge for meg.

Jeg ønsker generelt innspill om dette, og lurer på hvordan man finner gode klinikker(utlandet) da det er så vanskelig å finne objektiv informasjon om dem.
Lurer også på om hvor lenge etterpå og hvor tydelig spor det vil være etter operasjonen, er litt flau over det jobbmessig.

Takk på forhånd for alle svar, trengte bare å lufte tanker jeg har sittet alene med veldig lenge :)

-Bilder fra nylig.

Vedlegg

Mann36Oslo

Nytt Medlem
Hvis du ønsker å skjule behandlingen mest mulig så kan det være et tips å få behandling hos en klinikk som gjør såkalt non-shave FUE. Mange gjør ikke dette (spesielt på større behandlinger) da det er mye mer tidkrevende for klinikken. Jeg tok behandling i vikene for et drøyt år siden. Det var litt rødt i pannen og jeg kunne se hårene som var transplantert «falle ut». Etter ca 2-3 uker hadde hårene falt ut. På helt bare områder som i vikene er det dessverre litt synlig, men i områder der du allerede har hår ville jeg ikke vært bekymret. Vet ikke om du kan bruke caps på jobb?

B

Banankake

Hei, jeg gjennomførte en hårtransplantasjon for 3 dager siden (er 31 år). På klinikken snakket de mye om alder, og at mange ikke gjennomfører dette på menn under 25 år. Optimalt sett utfører man det på menn i 40-årsalderen, fordi det er vanskelig å garantere et godt resultat når man transplanterer en ung person, og hårtapet fortsetter i andre regioner av hodebunnen, spesielt om det er flekkvis.

Uansett er det veldig individuelt hos alle, og det eneste jeg kan anbefale er å ta kontakt med en klinikk for konsultasjon :) Husk at det sannsynlig ikke vil dreie seg om 1, men gjerne flere hårtransplantasjoner, med minst ett år i mellom (litt ut i fra alder, mengde hårtap) eller at man gjennomfører én transplantasjon nå, og ved behov enda en etter flere år i et annet område på hodet.

Yugmodnar

Nytt Medlem
Hvis du ønsker å skjule behandlingen mest mulig så kan det være et tips å få behandling hos en klinikk som gjør såkalt non-shave FUE. Mange gjør ikke dette (spesielt på større behandlinger) da det er mye mer tidkrevende for klinikken. Jeg tok behandling i vikene for et drøyt år siden. Det var litt rødt i pannen og jeg kunne se hårene som var transplantert «falle ut». Etter ca 2-3 uker hadde hårene falt ut. På helt bare områder som i vikene er det dessverre litt synlig, men i områder der du allerede har hår ville jeg ikke vært bekymret. Vet ikke om du kan bruke caps på jobb?
Kan ikke bruke hodeplagg på jobb men tror jeg kanskje sier fuck it, etter å ha tenkt litt tror jeg de fleste ikke bryr seg mye hva jeg gjør. Kjenner jeg folk rett tror jeg det blir en måned med små mobbing, men hva betyr det i det store bildet.

evt koble det opp mot en fri periode.

Takk for nyttig input :)

Topp