• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder 10 mnd resultat - Minoxidil og Dermaroller

Don

Nytt Medlem
Hei.
Tenkte å legge ved noen bilder av utgangspunktet mitt fra oktober 2020 og fram til nå.

Var drittlei av å bruke Toppik over flere år for å skjule en stadig tynnere hårmanke.
F2BA4C0C-EC89-43F3-8588-5B72AC464A41.jpeg
Fant fram hårklipperen, kjørte Buzzcut og begynte med Recrea Forte den 10.11.20 og samtidig Dermaroller 1 mm en gang i mnd.
2B0BF035-EAB3-470D-BD2F-466892048B50.jpeg
Supplerte etter en måned med en Dermaroller 0,5 mm som jeg bruker to ganger i uka. Samtidig byttet jeg ut Recrea Forte pga kløe/utslett med foam fra Rogaine/Regaine.

C3714025-56EC-44A7-9469-B1AAF50611EF.jpeg
Synes jeg responderte bra og følte at det gikk den rette veien.

7146A1D7-405C-4BFC-BB5E-3EEA69063928.jpeg
Her har håret fått litt mer lengde. Fortsatt for tynn i kronen, men oppdager stadig at nye hår vokser ut der.

EECEF66C-2BD0-4463-B9F7-5AEE26031C9E.jpeg
Håret blir fyldigere og fyldigere og selv om det går litt saktere med kronen.

2CAD756B-81B3-4245-AA98-D1115B629251.jpeg
Her er det foreløpig siste bilde som er tatt, den 10.09.21. En annen vinkel, men likevel er jeg meget fornøyd etter framgangen på 10 mnd.

For å få max effekt i denne kampen så startet jeg opp med Finasterid for to uker siden samtidig med Fungoral sjampo en gang i uken. Blir spennende å se om Finasterid vil gi en ytterligere boost i riktig retning.

TouTouAfaim

Nytt Medlem
Hei.
Tenkte å legge ved noen bilder av utgangspunktet mitt fra oktober 2020 og fram til nå.

Var drittlei av å bruke Toppik over flere år for å skjule en stadig tynnere hårmanke.
Vis vedlegget 1552
Fant fram hårklipperen, kjørte Buzzcut og begynte med Recrea Forte den 10.11.20 og samtidig Dermaroller 1 mm en gang i mnd.
Vis vedlegget 1551
Supplerte etter en måned med en Dermaroller 0,5 mm som jeg bruker to ganger i uka. Samtidig byttet jeg ut Recrea Forte pga kløe/utslett med foam fra Rogaine/Regaine.

Vis vedlegget 1554
Synes jeg responderte bra og følte at det gikk den rette veien.

Vis vedlegget 1553
Her har håret fått litt mer lengde. Fortsatt for tynn i kronen, men oppdager stadig at nye hår vokser ut der.

Vis vedlegget 1556
Håret blir fyldigere og fyldigere og selv om det går litt saktere med kronen.

Vis vedlegget 1555
Her er det foreløpig siste bilde som er tatt, den 10.09.21. En annen vinkel, men likevel er jeg meget fornøyd etter framgangen på 10 mnd.

For å få max effekt i denne kampen så startet jeg opp med Finasterid for to uker siden samtidig med Fungoral sjampo en gang i uken. Blir spennende å se om Finasterid vil gi en ytterligere boost i riktig retning.
Det ser veldig bra ut!!!

Kan jeg spørre hvor du får tak i foam-Rogaine og hvor mye det koster evt?
Jeg bruker recrea forte (i 1 år) men føler det ikke har effekt.

Med tanke på dermarolling; er det best å bruke 1mm på starten også bytte over til 0.5mm?

Don

Nytt Medlem
Takk for det

Foam kjøper jeg på fruugo.no, der koster det 899,- for 3 mnd forbruk. Det blir sendt til Norge fra England. Imidlertid er det ikke alltid man får opp Regaine i søkefeltet hos fruugo. Virker som den varen kommer og går i sortimentet deres?
Du kan også bestille foam fra Kirkland/Regaine/Rogaine fra e-bay eller amazon. Bestiller man derfra, så hender det av og til at det blir stoppet i tollen etter hva jeg har lest/hørt.

I forhold til Dermaroller ville jeg kanskje gått for 0,5 først og deretter 1 mm etter hvert? Begge disse lengdene er å anse som «trygge» vil jeg påstå. Poenget er jo å trenge såpass langt ned i hodebunnen til at man stimulerer til ny kollagenproduksjon.
En Dermaroller med 1,5 mm er kanskje i så måte mer effektiv til det formålet, men samtidig mer risikabel i bruk dersom man presser for hardt. Feil bruk av 1,5 mm kan i verste fall føre til arrdannelser i hodebunnen og det vil ikke hjelpe, eller stimulere til økt hårvekst på noen måte!

S

Stein59

Prøvde recrea forte i ett år men syntes heller ikke at det hadde effekt. Om blodtilførsel hjelper skulle kopping også virke, men har aldri sett noen som har prøvd.
Arginin krem er også sagt å hjelpe på blodtilførsel.

100xp

Meldem
hei gøy å se din utvikling. Er selv nylig startet med dermapen da jeg har forstått at det gjør mindre skade på hårstrå enn roller.

har også brukt recrea forte tidligere i over et år med ganske grei effekt men fikk som deg plager med irritert hud så har nå bestilt 2 mnd forbruk av Kirkland foam for å se om den er mer skånsom så jeg kan bruke den uten problemer.

Har vell nå gått 2-3 mnd uten å bruke minoxidil å føler det har blitt tynnere på toppen igjen så håper denne kombinasjonen gir en god boost.

har du noen update på videre fremgang?

Topp