• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

1818 FUE 0-6 månader

Fredrik - BHR Clinic

Anbefalt av AHLA
* Ålder: 29
* Medicin: Nej
* Givarområdets täthet: 60-70-85 FU/cm2
* Hårkarkatär: medium-coarse, bra gruppering

* Fördelning:

- 1s: 451
- 2s: 750
- 3s: 569
- 4s: 192

Totalt 1818 FU = 3850 hairs = 2,11 hairs/FU

*Övrigt: Snabb återväxt där ytterligare förbättring kommer ske då alla transplantat etablerats och håret mognar i kvalité.

Före








Design av hårlinje


















3 månader






6 månader





Jämförelse 6 månader





BHR Scandinavian blogg: www.bhrsweden.blogspot.se
 

Finasteride

Supermoderator
Så dette er en pasient som kun behandler viker og ikke går på medisin (finasteride ). Resultatet ser strålende ut, men tror du det vil bli nok donorhår hvis pasienten senere avanserer hårtapet (NW4-5-6-7). Eller er det ikke registrert noe funn som tyder på videre hårtap (minityriserte hårsekker)? Takk for at du deler alle disse pasientbildene. Det er mulig å få en velykket hårtransplantasjon hvis man beveger seg ut av Norge.
 

Fredrik - BHR Clinic

Anbefalt av AHLA
Så dette er en pasient som kun behandler viker og ikke går på medisin (finasteride). Resultatet ser strålende ut, men tror du det vil bli nok donorhår hvis pasienten senere avanserer hårtapet (NW4-5-6-7). Eller er det ikke registrert noe funn som tyder på videre hårtap (minityriserte hårsekker)? Takk for at du deler alle disse pasientbildene. Det er mulig å få en velykket hårtransplantasjon hvis man beveger seg ut av Norge.
En bra fråga!

Vi tar alltid framtida håravfall med i beräkningen då de flesta som genomgår en HT genomgår 1-2 till. Med bra planering kan det gå flera är mellan ingreppen.

Aspekter som gör detta till en bra kandidat är

Ålder:
(29 år) med relativ lindrigt håravfall.

Givarområdets täthet:
Medel, vilket medger framtida ingrepp. Plus fördelen många hårsäckar med 2-3 hårstrån vilka ger god täckning och täthet.

Miniatyrisering:
Låg. Är den högre än 20% utgör den ett hot mot resultatet och vi avråder då från ingrepp.

Angående medicinering (Propecia/Minoxidil ) rekommenderar vi det för att bromsa håravfall på ursprungligt hår. Men patienten fattar beslutet själv.
 

Ulrik

Meldem
Meget imponerende resultat.

Hvor mye betalte kunden for denne behandlingen? Hvor mye ville evt. rundt 1500 grafts koste å få utført? Og hvordan er mulighetene for å oppholde seg i området hvor klinikken ligger i 5-6 dager? Er det dyrt å bo der? Eksisterer det noen betalingsordninger, eller betales det på forskudd + oppmøte for utført behandling?

Mange spørsmål her, hvor noen sikkert allerede er besvart, men legger de ved likevel.

Det er godt å se at et resultat kan bli bra også. Men som jeg har nevnt, så må en dra bort fra Norge, og spesielt Poseidon for å få et resultat. Håper flest mulig ser dette!

Jeg fører opp denne klinikken som et av alternativene for meg :)
 

Fredrik - BHR Clinic

Anbefalt av AHLA
Meget imponerende resultat.

Hvor mye betalte kunden for denne behandlingen? Hvor mye ville evt. rundt 1500 grafts koste å få utført? Og hvordan er mulighetene for å oppholde seg i området hvor klinikken ligger i 5-6 dager? Er det dyrt å bo der? Eksisterer det noen betalingsordninger, eller betales det på forskudd + oppmøte for utført behandling?

Mange spørsmål her, hvor noen sikkert allerede er besvart, men legger de ved likevel.

Det er godt å se at et resultat kan bli bra også. Men som jeg har nevnt, så må en dra bort fra Norge, og spesielt Poseidon for å få et resultat. Håper flest mulig ser dette!

Jeg fører opp denne klinikken som et av alternativene for meg :)
Hei!

Kostnad

Pris per transplantat för FUE:
5 € för de första 1000, 3 € för alla utöver.

Detta förfarande går på 1818 FUE för 7454 €. Utöver detta tillkommer kostnad för flyg och hotell.

Vid bokning betalas halva operationskostnaden innan förfarandet och resterande efteråt på kliniken - där kortbetalning accepteras.

Boende
För boende rekommenderar vi hotel Catalonia Brussels som ligger tvärs över gatan från kliniken. För längre vistelser finns Hostels och Bed&Breakfast. Dock rekommenderas inte att stanna dagar efter ingreppet. Då är det skönare att vila upp sig hemma och där ta hand om transplantaten som kräver omvårdnad de första 14 dagarna.

Läs mer om hotell och vistelsen i Bryssel här: http://bhrsweden.blogspot.se/search/label/Din vistelse i Bryssel
 

Finasteride

Supermoderator
Du anbefaler altså hjemreise dagen etter hårtransplantasjonen. Hvordan vil den reisen bli? Kan man kamuflere operasjonen med caps o.l.? Må man bruke noe bandasje o.l.? Har du noen bilder som beskriver de verste post-op dagene, hvordan man ser ut osv. For min del ville det blitt en stor belastning og måtte reise på flyplasser og vise at man er operert og jeg kunne heller tenkt meg og slappet av i det landet jeg tok operasjonen i en ukes tid for å slippe den påkjenningen. Hvordan var din egen hjemreise?
 

Fredrik - BHR Clinic

Anbefalt av AHLA
Du anbefaler altså hjemreise dagen etter hårtransplantasjonen. Hvordan vil den reisen bli? Kan man kamuflere operasjonen med caps o.l.? Må man bruke noe bandasje o.l.? Har du noen bilder som beskriver de verste post-op dagene, hvordan man ser ut osv. For min del ville det blitt en stor belastning og måtte reise på flyplasser og vise at man er operert og jeg kunne heller tenkt meg og slappet av i det landet jeg tok operasjonen i en ukes tid for å slippe den påkjenningen. Hvordan var din egen hjemreise?
Ja, vi rekommenderar hemresa dagen efter operation. Hemmet brukar upplevas som bästa platsen där man kan vila upp sig i lugn och ro.

Patienten får en svart bandana efter operationen att täcka huvudet med för att inte dra till sig obekväma blickar. Denna ska även bäras utomhus de första dagarna efter ingreppet för att skydda transplantaten. Bandage brukar endast användas första natten.

Då du passerar genom säkerhetskontrollen på flygplatsen har du ett dokument signerat av Dr Bisanga som säger att du genomgått operation och att eventuell kontroll ska ske i separat rum.

Vid stort antal transplantat sväller huvudet upp dag 2-3 efter operationen. Detta lägger sig dock vid dag 4-5. Detta kan upplevas läskigt men patienten har kontinuerlig kontakt med rådgivaren under tiden. (och upp till 12 månader efter ingrepp så vi ser att allt fortlöper som det ska)

Efter 14 dagar känner de flesta kandidater sig redo att vistas bland folk - då har torkat blod och hudrester lossnat och håret växt ut lite i givarområdet.

Vid min egen hemresa frågade en flygplatskontrollant varför jag har bandana. "Jag har opererat mig", svarade jag och fingrade på dokumentet i fickan redo att visa det. "Ok, passera" sa han utan att vilja veta mer. Sen gick jag in i tax free och köpte en Gucci Sport och flög hem. :)
 

Ulrik

Meldem
Takk for informasjon.

Jeg for min del ville nok foretrukket å bli en ukes tid i området jeg ble operert. Det å være på et hotellrom med mindre utflukter til en kafe eller lignende for å lese en bok, ville i mine øyne være mindre belastende enn det å reise fra Brussel til Norge, inkludert mye flyplasstøy, mennesker og lignende.

Kunne du ha lagt ved et bilde hvor en ser den sorte bandanaen på en person? Er det noen mulighet for å ha en hatt eller noe forsiktig oppå denne?
 

Fredrik - BHR Clinic

Anbefalt av AHLA
Takk for informasjon.

Jeg for min del ville nok foretrukket å bli en ukes tid i området jeg ble operert. Det å være på et hotellrom med mindre utflukter til en kafe eller lignende for å lese en bok, ville i mine øyne være mindre belastende enn det å reise fra Brussel til Norge, inkludert mye flyplasstøy, mennesker og lignende.

Kunne du ha lagt ved et bilde hvor en ser den sorte bandanaen på en person? Er det noen mulighet for å ha en hatt eller noe forsiktig oppå denne?
Det går naturligtvis bra att stanna i Bryssel och ta hand om transplantaten där om man önskar. Allt du behöver finns i "after care kit" som ingår kostnadsfritt. (Saline Spray, special schampo, lotion etc.)

Bandanan ser typ ut så här. Det går att ha löst sittande keps eller hatt ovanpå - inga problem!
 

Finasteride

Supermoderator
En annen ting er jo at gardemoen er en ganske liten flyplass og jeg har til gode å reise dit uten å treffe på noen kjente. @Ulrik, kan gjerne lage en reisetråd som vi kan finne ut av slike praktiske ting på forhånd. Fredrik har jo et poeng med at endel opplever hevelser få dager etter operasjonen. Da kan det være best å være hjemme, men hvis man har ordnet seg med et sted man kan bo (leilighet) og et proviantlager bør man klare å slippe å gå ut blandt folk selv i utlandet.
 

Ulrik

Meldem
En annen ting er jo at gardemoen er en ganske liten flyplass og jeg har til gode å reise dit uten å treffe på noen kjente. @Ulrik, kan gjerne lage en reisetråd som vi kan finne ut av slike praktiske ting på forhånd. Fredrik har jo et poeng med at endel opplever hevelser få dager etter operasjonen. Da kan det være best å være hjemme, men hvis man har ordnet seg med et sted man kan bo (leilighet) og et proviantlager bør man klare å slippe å gå ut blandt folk selv i utlandet.

Har vært borte en stund. Interessant om en kunne ha laget en reisetråd til de ulike klinikkene. Hvordan man eventuelt kan gjøre det, hvor man kan bo osv.

Jeg for min del har ikke noe problem med å være komplett i ro på et sted i en uke etter en behandling. Det er det verdt. Jeg må ærlig talt si at jeg ikke liker tanken på å dra langt av sted etter et slikt inngrep. Det å rusle rundt på flyplasser med mer, er ikke fristende. Da skal jeg heller være på stedet jeg tar behandlingen til jeg kan reise uten at det legges merke til behandlingen. Det er bare å dra ned, finne et sted som har en matbutikk i nærheten, gjøre en del innkjøp forut for behandlingen og så gå i gang.

Hvor lenge etter kan en gå med vanlig caps eller lue?
Om en har litt lengde på håret etter en behandling, så vil det ikke være så synlig etter en uke at en har tatt et inngrep. Da ser det kanskje mest ut som en dårlig hårklipp.
Er det noen rolige steder rundt klinikken som anbefales å bo? Et sted som ikke er så dyrt og hvor de er vant med å se behandlede pasienter? Dvs. at eg kan spise frokost uten at alle titter på en?
 

Ulrik

Meldem
Stryk siste spørsmål. Det er allerede besvart :)

Men et spørsmål. Har Fredrik mulighet til å legge ut noen bilder av pasienter som har fått utført 1500-2000 grafts behandlinger? Det er litt interessant for meg å se hvilket resultat en kan se av denne mengden hår. Jeg finner noen, som den som ble lagt inn over, men jo flere jo bedre. Gjerne pasienter med et diffust hårtaps mønster. Vet ikke om dette er mulig...
 

Fredrik - BHR Clinic

Anbefalt av AHLA
Hvor lenge etter kan en gå med vanlig caps eller lue?
Om en har litt lengde på håret etter en behandling, så vil det ikke være så synlig etter en uke at en har tatt et inngrep. Da ser det kanskje mest ut som en dårlig hårklipp.
Er det noen rolige steder rundt klinikken som anbefales å bo? Et sted som ikke er så dyrt og hvor de er vant med å se behandlede pasienter? Dvs. at eg kan spise frokost uten at alle titter på en?
Rakning/längre hår
Vi rakar bara det som behövs. Sidor och nacke vid FUE och eventuellt lite uppe på huvudet så att en snygg övergång kan göras mellan transplantat och ursprungligt hår. Resten av håret lämnas orört om ej patienten önskar raka det.

Exempel: http://bhrsweden.blogspot.se/2011/11/2200-fue.html

Hur mycket som behöver rakas får patienten besked om redan på online-konsultationen.

Boende
De flesta kandidater bor på Hotell Catalonia då det ligger nära kliniken för att sedan resa hem dagen efter ingreppet. Vid längre vistelse finns hostels och bed n breakfast som erbjuder lägre pris. På hotell Catalonia finns minst en kille med bandage/bandana i frukostmatsalen varje morgon. Personalen är vana vid detta och ställer inga frågor. Matsalen är stor och det går att sitta för sig själv.

Övrigt
Att få håret åter är inget att skämmas över. Du får tillbaka något du tidigare haft och saknat! Efter operationen är många patienter fyllda av lycka. Efter lång tid av lidande och förberedelser blir det äntligen av och du går med lättnad mer rakryggad ut från kliniken.
 

Fredrik - BHR Clinic

Anbefalt av AHLA
Stryk siste spørsmål. Det er allerede besvart :)

Men et spørsmål. Har Fredrik mulighet til å legge ut noen bilder av pasienter som har fått utført 1500-2000 grafts behandlinger? Det er litt interessant for meg å se hvilket resultat en kan se av denne mengden hår. Jeg finner noen, som den som ble lagt inn over, men jo flere jo bedre. Gjerne pasienter med et diffust hårtaps mønster. Vet ikke om dette er mulig...
Vid diffust håravfall måste det försvagade håret köras över med friska transplantat. Dels överlever de inte att få nya grannar och dels är håret från bakhuvudet av grövre karaktär. Här är två exempel på hur hela fronten ersätts för ett stabilt resultat:

1. 2747 FUE
2. 3758 Strip

För en personlig kostnadsfri bedömning online, följ dessa steg:
Online-konsultation
 

Topp