• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

19 år, mister håret.

om785

Nytt Medlem
Har mest problemer med vikene, venstre side er stabil mens høyre har jeg en dyp " vike". Problemet startet da jeg var 17, gradvis blitt verre.

Har time hos hudlege snart, håper på å få fin/propecia. Brukt minoxidil i 16 mnder, ingen resultat og mange bivirkninger. Sliter mest med flass og irritert hud, og hodepinne/svimmel.

Vil oppdatere innlegget eller lage et nytt et, vurderer også PRP behandling, dette er jeg litt skeptisk til men skal lese mer om det på nett og høre med de ulike klinikkene og hva de gir av garanti osv. Kommer til å legge ut bilder når jeg får resepet på fin/prop.
Ps: Hvis ingen ting funker så vil jeg mest sannsynlig prøve smp/tatovering av hår.

Mvh

Gutt med hårtap.

om785

Nytt Medlem
Hvordan gikk det hos legen?

Hvis du har flass og irritert hud, kan fungoral fungere.
Hei,beklager seint svar.

Var hos hudlegen og han gikk grundig igjennom håret og forklarte om ulike løsninger. Fikk resept på propecia men har ikke begynt å ta det enda, han anbefalte meg om å begynne når jeg er 22-23 eller om hårtapet plustelig blir verre. Akkuratt nå er håret stabilt, mister også veldig lite i dusjen og problemet med flass og irritert hår er omtrent borte, brukte fungoral og merkelig nok fungerte det utmerket. Bruker også silikonfrisjampo fra recrea forte nå, kan anbefales. Utenom det er jeg usikker, hudlegen la vekt på at det ikke er et fasit svar på hvordan hårtapet mitt vil bli fremover, kanskje jeg mister alt innen 22 , kanskje jeg beholder det jeg har til 70, ingen som kan gi et fasit svar mente han (noe jeg er enig i ), men han kalte hårtapet veldig mildt. Kanskje NW 1,1-1,2. Vi snakket om PRP-behandling men dette anbefalte han meg om å droppe, grunnet lite forskning rundt det. Samtidig var hudlegen skeptisk til behandlingen pga ingen garanti, men ved HT gir de fleste garanti.

Jeg følger nøye med og vil starte med propecia om ting blir verre. Har veldig tjukt hår så det er jo et pluss hvis jeg skal ta en hår transplantasjon i fremtiden.

Beklager skrivefeil osv.

Forumstatistikk

Tråder
374
Medlemmer
1.471
Siste medlem
VilVæreAnonym
Topp