• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

21 år og mistet mye av håret

dx-dexter

Nytt Medlem
Hei,

Som overskriften forteller, så har jeg mistet betydelig mye hår på fremre del av hodet. Jeg har egentlig vært ganske ignorant og gitt blaffen i det - men våknet nylig pga en del kommentarer fra bekjente og venner.
Anbefalinger om hva jeg kan gjøre for å forhindre ytterligere tap og forhåpentligvis få tilbake hårmengden jeg hadde for 2 år siden? :)

Vedlegg

• Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Har hårtapet ditt pågått i kun 2 år? Det kreves en del arbeid for å få det resultatet du ser for deg. Kanskje vil du aldri få det resultatet. Men man vet ikke før man har gitt det et forsøk. Det du kan gjøre er å begynne på finasteride ( hør med legen din,) minoxidil to ganger for dagen (kirkland på eBay) og gå til innkjøp av en dermaroller som du bruker en gang i uken. så ser du an resultatet om et års tid.

Finasteride

Supermoderator
    Sørg for å være ute i solen og få nok D-vitamin, altså ikke dusj rett etter soling. Sjekk dine jern-verdier og vitaminer/mineral status. Du kan ha for mye/lite jern. Dette er det første jeg ville sjekket.

Hårtapet ditt kan være en kombinasjon av AGA og kronisk TE. Prøv å les om begge og finn ut om det kan være tilfellet.

For å unngå at din AGA utvikler seg videre bør du begynne på 1mg - 1.25mg Finasterid daglig i samråd med din lege.

For gjenvekst kan du prøve Minoxidil.

Dermarolling kan også hjelpe mot AGA. Maks 1.5mm nåler anbefales. Dette må du lese deg sikkelig opp på, de billige dermarollerene med for mange nåler gjør mer skade enn godt i dette tilfellet.

Topp