• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

22 år - viker, mister jeg hår?

dimitri

Nytt Medlem
Hei!
Jeg er en mann på snart 22 år, og har det siste året blitt mer fokusert på hårtap . Har merket at jeg har hatt større viker enn tidligere + at faren min hadde en nw7 rundt 30 årene..

Ser ut som jeg mister hår, men da jeg ser på sammenlikninger fra i fjor vs i år ser det ikke ut som det er veldig stor forskjell. Har brukt keto shampoo , og en veldig liten dose fin (0,25) annenhver dag, noe jeg stoppet med etter ca 2 måneder.

Nå vurderer jeg å starte opp igjen, og evnt bruke litt minoxidil i vikene. Hva tenker dere?
 

Vedlegg

dimitri

Nytt Medlem
Takk takk! Siden jeg skrev innlegget har jeg begynt med 0.2 doser med fin hver tredje dag, bare for å starte med. har også kjøpt minoxidil som jeg tenkte å bruke i vikene en gang om dagen. Hadde uansett vært fint med innputt fra andre :)
 
G

Gjest

Anbefaler ikke minox til vikene. Prøvde dette en periode, noe som resulterte i en svært ujevn hårlinje. Er selv også 22 år, og blir bare mer og mer bestemt på at det absolutt beste er å bare ta det som en mann, og godta det. Og heller ta vare på seg selv og kroppen. Ikke faen at jeg tar piller med potensielle alvorlige bivirkninger ihvertfall, bare for å beholde håret. Så dårlig selvtillit har jeg ikke.
 

Finasteride

Supermoderator
Vanskelig å se på de bildene siden du fortsatt har mye hår, men ser ut som vikene er litt større nå enn tidligere. Da kan det hende dosen du har tatt er for lav til å opprettholde det håret du har i dag. Kanskje du bør vurdere å starte igjen, med litt høyere dose eller samme dose hver dag istedenfor annenhver dag. Merket du bivirkninger siden du stoppet?

Hvis far din var NW7 i en alder av 30, og du har så aggresivt hårtap at du følger hans forspor, vil tro Finasterid har fungert for deg, ettersom forskjellen er så liten at det er knapt synlig på det bildet du postet.
 
K

Kristoffer

Vanskelig å se på de bildene siden du fortsatt har mye hår, men ser ut som vikene er litt større nå enn tidligere. Da kan det hende dosen du har tatt er for lav til å opprettholde det håret du har i dag. Kanskje du bør vurdere å starte igjen, med litt høyere dose eller samme dose hver dag istedenfor annenhver dag. Merket du bivirkninger siden du stoppet?

Hvis far din var NW7 i en alder av 30, og du har så aggresivt hårtap at du følger hans forspor, vil tro Finasterid har fungert for deg, ettersom forskjellen er så liten at det er knapt synlig på det bildet du postet.
Vi ser det vi vil se, eh..?

Nr. 7 er aggressivt. Hvis jeg var deg, så ville jeg hatt fokus på å dokumentere hårtilstanden skikkelig, og først begynt å vurdere medikamentet dersom du virkelig begynner å se at hårfestet kryper seg bakover. Hvis du setter deg inn i evt. bivirkninger med fagfolk og mener at håret er mer verdt enn disse, så er det bare å kjøre på.. Det kommer mest sannsynlig en ordentlig løsning på hårproblemer om et par år liker jeg å føle på
 

Topp