• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder 27år og delvis tynn på toppen!

Frank

Nytt Medlem
Heisann!

De siste årene har jeg blitt tynnere på toppen. Har tidligere prøvd Recrea Forte i et par uker men begynte å klø så mye at jeg valgte å slutte. Så ikke noe tegn til forbedring heller.
Tenkte jeg skulle gjøre et nytt forsøk på å stoppe hårtapet, så derfor lurte jeg på om dere har noen tips på hvordan jeg skulle gå frem. Blant annet, bør jeg oppsøke en lege før jeg begynner på forskjellige produkter? Hvor får jeg tak i Finasterid? Setter stor pris på svar!

2015-02-19 15.04.02.jpg

• Det er nok de store som er anbefalt, finasterid, minoxidil og fungoral sjampo. Finasterid må du få på resept hos legen. Så anbefaler du begynner der. Men minoxidil og fungoral kan du kjøpe på apoteket eller på ebay mye billigere. Har du testet foam (skum) minoxidil?

Når det gjelder resultater, så vil du kunne stoppe hårtapet med fin etter 1-3 mnder (om jeg ikke tar helt feil) Og med med minox kan kan du først se resultater etter 4 måneder (ikke alle opplever det)

Ellers kan du lese litt her og se om noen av de produktene kan hjelpe mot kløen:
    http://www.alopeci.info/index.php?threads/hvordan-bli-kvitt-kløe.56/

Sist redigert:

Jens86

Administrator
    Velkommen!

For meg ble kløen av minoksdil bedre etter jeg byttet til foam. Sjekk anbefalte produkter i menyen. Ellers er jeg veldig enig med det han anonyme over meg skrev! :)

Frank

Nytt Medlem
    Supert! Takk skal dere ha!:) Skal kjøpe inn foam minoxidil, fungoral sjampo og noe mot kløen. Vet dere noe om det vanskelig å få resept på Finasterid?

Det varierer fra lege til lege. Du kan jo fortelle at du har gjort deg kjent med bivirkninger etc.
    Om du ikke er fornøyd med legen, kan du bytte fastlege :)

Frank

Nytt Medlem
    Jeg har nå brukt fungerol sjampo 2ganger i uken i 4 uker. Bør jeg nå gå ned til én gang i uken som henvist i bruksanvisningen? Eller kan jeg fortsette med 2ganger i uken? Føler jeg ser tegn til forbedring.

dimitri

Nytt Medlem
    Har personlig brukt fungoral ca 2 ganger i uken siden januar. Virker som det skal gå helt fint, og det de fleste gjør. Siden sjampoen er mot "sopp"/flass i utgangspunktet så er det ikke sikkert akkurat det problemet trenger mer enn 1 gang i uka. Kjøpte forresten nizoral på ebay som jeg skal bruke da fungoralen går tom. Masse mer for pengene. Bare et tips :)

Topp