• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

4 månder med Finasterid

skrekkoggru

Nytt Medlem
Hei, har gått på finasterid i 4 månder nå. Har ikke merket så veldig mye forskjell. Jeg Shedder veldig mye og hårlinjen har blitt vesentlig tynnere. Lurte bare på om noen andre her har opplevd det samme og om dette gror tilbake. Vet at 4 månder er tidlig og at shedding er en bra ting men ville bare høre om andre har opplevd lignende.
 

Shazam

Nytt Medlem
Hei, har gått på finasterid i 4 månder nå. Har ikke merket så veldig mye forskjell. Jeg Shedder veldig mye og hårlinjen har blitt vesentlig tynnere. Lurte bare på om noen andre her har opplevd det samme og om dette gror tilbake. Vet at 4 månder er tidlig og at shedding er en bra ting men ville bare høre om andre har opplevd lignende.
Er i måned 4 selv, og opplever det samme. Føles som jeg shedder mer enn før jeg brukte fin, og håret føles definitivt tynnere. Har også fått veldig mange nye små hår overalt, spesielt lett å se når jeg drar håret bakover. Vet ikke om dette er ny vekst eller håret som blir tynnere. Får se hvordan ting utvikler seg i løpet av de kommende månedene.
 

Thomas M. Angellsen

Aktivt Medlem
Er i måned 4 selv, og opplever det samme. Føles som jeg shedder mer enn før jeg brukte fin, og håret føles definitivt tynnere. Har også fått veldig mange nye små hår overalt, spesielt lett å se når jeg drar håret bakover. Vet ikke om dette er ny vekst eller håret som blir tynnere. Får se hvordan ting utvikler seg i løpet av de kommende månedene.
Helt normal prosess. Slapp av
 

Erling777

Nytt Medlem
IMG_20200818_165912.jpg IMG_20200818_165958.jpg

Hei. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Startet med recrea forte og finasterid og etter 4 mnd hadde jeg nesten ikke hår igjen.. Vurderte sterkt å slutte. Kunne ikke lage en frisyre uten at det var flekker uten hår.. Nå under 1 år senere har jeg fått skikkelig gjenvekst. Blir tykkere og tykkere for hver mnd. Bruker finasterid 5 dager i uka, recra forte daglig, fungoral og silikonfri sjampo . Ikke gi opp, det vil fungere til slutt!
 

Shazam

Nytt Medlem
Vis vedlegget 1344 Vis vedlegget 1345

Hei. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Startet med recrea forte og finasterid og etter 4 mnd hadde jeg nesten ikke hår igjen.. Vurderte sterkt å slutte. Kunne ikke lage en frisyre uten at det var flekker uten hår.. Nå under 1 år senere har jeg fått skikkelig gjenvekst. Blir tykkere og tykkere for hver mnd. Bruker finasterid 5 dager i uka, recra forte daglig, fungoral og silikonfri sjampo. Ikke gi opp, det vil fungere til slutt!
Opplevde du også små babyhår over alt før du fikk gjenvekst? Grattis med bra resultater forresten:)
 

Erling777

Nytt Medlem
Startet med babyhår ja, men det var mest i vikene. På toppen kjentes det ut som jeg hadde piggsveis. Masse hår under det lange håret mitt som begynte å vokse. Har også fått gjenvekst i vikene som ikke er babyhår nå. Ser tydelig i luggen hvilke hår som har vokst ut ettersom de er mye kortere enn de andre enda. Ganske mange nye hårstrå som har vokst ut. Største forskjellen er at jeg nesten ikke mister hår mer. Etter en dusj detter det kanskje 2-3 hår i vasken. Før var det godt over 100 tenker jeg. Så dere må nesten leve med 4-5 mnd med tynt hår før du merker forskjell. Men vil si det er verdt det når resultatene blir så bra
 

skrekkoggru

Nytt Medlem
Startet med babyhår ja, men det var mest i vikene. På toppen kjentes det ut som jeg hadde piggsveis. Masse hår under det lange håret mitt som begynte å vokse. Har også fått gjenvekst i vikene som ikke er babyhår nå. Ser tydelig i luggen hvilke hår som har vokst ut ettersom de er mye kortere enn de andre enda. Ganske mange nye hårstrå som har vokst ut. Største forskjellen er at jeg nesten ikke mister hår mer. Etter en dusj detter det kanskje 2-3 hår i vasken. Før var det godt over 100 tenker jeg. Så dere må nesten leve med 4-5 mnd med tynt hår før du merker forskjell. Men vil si det er verdt det når resultatene blir så bra
Tusen takk for svare ditt, dette gjorde dagen min mye bedre. Er bare litt trist å se neste heilt fullt sett med hår bli så tynt. Men jeg får bare ha is i magen og ikke tenke så mye på det.
 

skrekkoggru

Nytt Medlem
Vis vedlegget 1344 Vis vedlegget 1345

Hei. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Startet med recrea forte og finasterid og etter 4 mnd hadde jeg nesten ikke hår igjen.. Vurderte sterkt å slutte. Kunne ikke lage en frisyre uten at det var flekker uten hår.. Nå under 1 år senere har jeg fått skikkelig gjenvekst. Blir tykkere og tykkere for hver mnd. Bruker finasterid 5 dager i uka, recra forte daglig, fungoral og silikonfri sjampo. Ikke gi opp, det vil fungere til slutt!
Utrolig! Jeg vil si jeg startet ganske tidlig med behandlingen så jeg jeg har fortsatt veldig mye hår. Men når jeg start hadde jeg veldig mye hår men jeg så at jeg ikke kom til å ha dette håret så veldig lenge viss jeg ikke startet behandling. Du seier du bruker finasterid 5 ganger i uken, hvilken dager bruker du og er det slik at du tar pause i helgene?
 

Framble

Nytt Medlem
Bruker dere 1,25mg finasterid. At dere deler en proscar/finasterid actavis i fire deler? Tar dere den hver dag? Noen bivirkninger som dere har lagt merke til?
 

Topp