• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

4062 grafts hos Hasson and Wong, 14. mars

Mann93

Nytt Medlem
Heisann!

Jeg er en 27 år gammel mann. Tenkte å dele om min nylig gjennomførte HT hos H&W i Vancouver, og holde dere oppdaterte fremover! I går ble det satt inn 4062 grafts, noe som er forholdsvis mye. Ihvertfall mtp. på at jeg hadde et helt greit utgangspunkt, så resultatet kommer nok til å bli strålende!
Som dere kan se på de første bildene, hadde jeg tynnere hår rundt kronen, men ikke måne. Også uttynning i frontpartiet, men ikke krise.

Selve operasjonsdagen gikk greit. Kom dit 06:45 om morgenen og ble ferdig rundt 18. Betjeningen var veldig hyggelig og hjelpsom, jeg følte meg hele tiden trygg. Det ble satt inn overraskende mange grafts langs sidepartiet (altså nedenfor hårlinjen), men jeg stoler på at de vet hva som er estetisk bra. Lettere/moderate smerter, men absolutt ikke noe problem! Vedlagt ligger to bilder av utgangspunktet mitt, og fire bilder av hvordan det ser ut nå. Akkurat nå ser det ikke ut i måneskinn, men det blir ekstremt spennende å følge med fremover! Bare å spørre hvis dere lurer på noe!
 

Vedlegg

Ekorn

Meldem
Det er viktig å spraye de nye grafts med fysiologisk saltvann 0.9% hver 30 minutter i 3 dager for at disse ikke tørkes ut/dannes skorpe. Fikk du et slikt regime fra H&W eller skal det ikke gjøres noe etter HT?
 

Mann93

Nytt Medlem
Ingen spraying av saltvann, nei! Er fortsatt i Vancouver, kommer til dem en gang om dagen for å få vasket håret. Har også fått en spesialsjampo, som jeg selv skal bruke etterhvert
 

Mann93

Nytt Medlem
Takker!

Det ble dyrt... Men de er jo blandt de beste i verden.

Glemte å nevne at jeg gjennomførte FUT. For dette er prisen $5/graft opptil 2000 grafts, $3/graft ovenfor 2000. Men jeg fikk 10% rabatt. Oppå dette ble det 5% tax.

Altså ble beløpet å betale (10000+6186)x0.9x1.05= $15296. Amerikanske, ikke kanadiske dollar.
 

Ekorn

Meldem
Hos Masterklinikken sist høst fikk jeg 250 grafts FUE og måtte betale det som stor behandling til kr.58.000.-, dvs. kr.232.- eller ca. 23.00 USD per graft. Jobben som ble gjort er noe mellom under middelmådig til middelmådig med gj. tetthet under 30 cm2.

H&W blir da billig.
 

Mann93

Nytt Medlem
Hos Masterklinikken sist høst fikk jeg 250 grafts FUE og måtte betale det som stor behandling til kr.58.000.-, dvs. kr.232.- eller ca. 23.00 USD per graft. Jobben som ble gjort er noe mellom under middelmådig til middelmådig med gj. tetthet under 30 cm2.

H&W blir da billig.
Sant. Jeg vurderte Masterklinikken i sommer, er i ettertid glad for at det ikke ble dem. Var på konsultasjon hos dem i sommer, og ble fortalt at det ikke kunne gjøres noe med kronen. Ifølge dem hadde jeg for mye hår.

Hadde jeg valgt dem, hadde jeg altså ikke fått økt tetthet. De kunne sette inn litt foran, men det hadde blitt lav tetthet ja...
 

Jonatan

Meldem
Er ikke fornøyd med resultatet mitt hos Masterklinikken. Donorområdet har blitt grått, og det transplanterte håret på krona ser IKKE pent ut.
 

Ekorn

Meldem
Jeg fikk Ioannis, en hyggelig lege, og det virker som om han kan faget svært godt med estetisk god kunnskap om å legge riktig hårlinje. Jeg fikk min HT gjennom «FUE implanter pen». Men hva som foregikk med disse bekreftet 900 grafts og hva jeg fikk implantert er mystiskt. Kanskje jeg ikke kan telle....ønsker inderilg å håpe at jeg fikk disse grafts, men så ser jeg disse bildene fra min HT. Jobben kan jeg ikke vurdere helt selv, men vet hva det vil si med å holde maks antall grafts per cm2 innenfor sikkerhetssonen uten å risikere nekrose på hele skallen og ruinerte grafts for de som tar sånne «dense packing» omganger.
 

Mann93

Nytt Medlem
Da var det på tide med en oppdatering!

Kort oppsummert, kan håret beskrives som at det nå er ca. tilbake ved utgangspunktet. Deilig å være gjennom den kritiske fasen. Nå er det null stress å møte venner/familie uten caps/lue!

Som dere ser, er arret i praksis usynlig. Ved «temple points» er hodebunnen fortsatt noe rosa. Ved å bruke dekkstift, blir dette usynlig. En liten andel av håret her har begynt å vokse. For at det skal se naturlig ut, skinner jeg dette området derfor hver 1.-2. dag.

Resten av håret er som sagt ca. likt som før inngrepet. Kanskje hakket tettere. Jeg har ihvertfall ikke merket noe shock loss (hvis begrepet betyr at man mister gammelt, naturlig hår; ikke bare at transplanterte midlertidig faller ut).

NB: Bildene er to uker gamle. De ble altså tatt 10 uker post-op.
 

Vedlegg

Topp