• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

4600grafts Hos Cosmedica 18.09.2019

Oddnodd

Nytt Medlem
Hei.
Har hatt en transplantasjon hos cosmedica i Tyrkia den 18.09.2019. Fikk 4600grafts i front og til måne. 4000graft fra donor området og 600fra skjegg.

Kostet meg 3800euro.

Så langt virker alt å gå som det skal. Har for øyeblikket mindre hår en eg noensinne har hatt, men det er jo å forvente med litt sjokk loss osv. Skal prøve å oppdatere videre viss der er noen interesse for det

Legger ved bilder fra før. Rett etter. Så ca 1 uke mellom hver. Siste er tatt ca 1.5mnd etter. Skal Prøve å få lagt inn ca 1 gang i mnd Viss interesse som sagt
 

Vedlegg

Oddnodd

Nytt Medlem
Kan være lurt og Bruke Biotin tilskudd i tilegg.
Får bedre hårkvalitet styrke volume, mulig vekst også går raskere.
Ja tar biotin, Saw palmeto og noen andre vitaminer+ finasteride og minoxidil . Gjør alt for å få fortgang i veksten så planlegger eg og kutte ut finasteride når det transplanterte håret er vokst og bare bruke minox å da kontrollere om det begynner å bli tynt igjen, for så å ta finasteride viss dt er tilfelle. Og viss det funker med bare minox så er det vel best å holde deg unna finasteride, selv om eg ikkje har opplevd noen bivirkninger enda
 

Oddnodd

Nytt Medlem
Hei.
Ja eg knipset noen bilder her no. 8.3.20.

Det e må gått ca 5 og en halv mnd siden eg var i Tyrkia.

Eg er veldig fornøyd så langt og det blir bare tykkere og tykkere for hver dag

Var en god opplevelse å reise ned der, det er jo ein klinikk som har mange folk fra heile verden så dei hadde kontroll. Eg hadde med ein kompis bare sånn viss det skulle oppstå noe komplikasjon og som litt støtte noe eg anbefaler, men såg det var flere der den dagen og som hadde vert dagen før som var åleine. Du får med 3 dager på radisson airport hotell Istanbul, veldig fint hotell, men min operasjon varte i ca 10-11 timer, du får beroligende på forhånd og morfin mens set pågår så det gikk veldig fort egentlig, litt susen ingen smerter i dagene etterpå og ingen spesielle problemer, kjedelig å sover med nakkepute dei første 10 dagene for å beskytte området som er transplantert.

Alt du trenger for etter pleie og instruksjoner får du med fra klinikken. Skal ta noen bilder av dette også..

Om du lurer på noe mer bare å spørre. Eg angerer ikkje et sekund på at eg reiste ned
 

Vedlegg

Oddnodd

Nytt Medlem
Her er garanti og litt va det eg fekk av info etterpå

Skal få tatt noen bilder av håret med litt bedre lys og litt styling produkter. Eg har fått ein vanvittig mye bedre utseende føler eg sjæl. Så det bra boostet godt på selvtilliten
 

Vedlegg

Jens86

Administrator
Det ser jo veldig bra ut!

Grattis med flott resultat. Hvordan endte du opp med akkurat denne klinikken/legen?
 

Oddnodd

Nytt Medlem
Takk

Eg var i kontakt med hesson og wong og erdogan og noen andre av dei som skal vere dei beste. Men fant til slutt ut at eg ikje har 150.000kr å bruke, og kom ikke til å få det på en stund. Så da leita eg som en gal på nettet, og fant til slutt cosmedica som hadde god pris og gode resultert å vise til, fant heller ingen dårlige kritikker eller ingen som var voldsomt kritisk, så da tenkte eg at no var det bare å gjøre det og ikkje tenke så mye meir.

Søk "Cosmedicaclinic" på Instagram.

Dei er absolutt ikkje billigst i Tyrkia, men midt på treet. Så med å velge klinikk i Tyrkia så må ein gå litt dypt og sjekke nøye før du velger klinikk. Mange useriøse der også.

Men bare tenk kor mange dei har innom i året der eg var, når dei tar 2- 4 pasienter daglig hver uke.
Det er fort mye erfaring! Og då må ein bli flink i det en driver med.
 

Oddnodd

Nytt Medlem
Liten oppdatering. 6.5mnd siden ca. Begynner å bli veldig bra foran føler eg. Bak bruker eg litt toppik fortsatt, men det kan det jo ta opp mot 18mnd før ein ser endelig resultat. Håret blir tykkere å tykkere uke for uke.

Klinikk meinte eg var på ca 50%nå og at denestyen ville bli mye bedre ved 12mnd..

Veldig fornøyd
 

Vedlegg

kaare92

Nytt Medlem
Hei Odd,

takk for at du deler erfaringene dine og gratulerer med et kjempeflott resultat! Jeg har tidligere vurdert denne klinikken, og har en god del spørsmål. Greit at jeg sender deg en pm?
 

jonk

Nytt Medlem
Hei. Dette så utrolig bra ut. Eg begynne å bli tynn i toppen og har lyst å hoppe i dette. trodde pris var rundt det dobbelte++ Kan jeg bli opplyst om Hvilke spørsmål du har Kaare? =) Har ikke fått satt meg skikkelig inn i dette. Men 3500 Euro kan jeg leve med.
 

Oddnodd

Nytt Medlem
Hei. Dette så utrolig bra ut. Eg begynne å bli tynn i toppen og har lyst å hoppe i dette. trodde pris var rundt det dobbelte++ Kan jeg bli opplyst om Hvilke spørsmål du har Kaare? =) Har ikke fått satt meg skikkelig inn i dette. Men 3500 Euro kan jeg leve med.
Hei.
Tar du noe mot hårtap som minoxidil eller finasteride?

Eg har laget en blanding av dei 2 som eg har bruket i det siste. Da knuser eg 6x5mg proscar eller finasteride og putter i en 60ml med kirkland minoxidil, grunnen til kirkland er bare at dei har størst flakse så lettere å blande i. Alle typer minoxidil funker. Denne blandingen blir da ca 0.5mg pr døgn, ta den på 1 gang om kvelden før leggetid.

Mulig dette kan hjelpe veldig på kronen din uten å ta transplantasjon. Verdt et forsøk? :)
 

jonk

Nytt Medlem
Jeg tar ikke noe mot hårtap. Alle disse preparatene er ukjente for meg. Ser jeg er litt skeptisk til bivirkningene til Finasteride. Hva er enklest å begynne med å prøve ut?
 

Oddnodd

Nytt Medlem
Jeg tar ikke noe mot hårtap. Alle disse preparatene er ukjente for meg. Ser jeg er litt skeptisk til bivirkningene til Finasteride. Hva er enklest å begynne med å prøve ut?
Vil anbefale hverfall minoxidil. Og det er lurt å ta finasteride også, viss du vil beholde det du har av hår både før og etter transplantasjon, viss du ikke tar noe for å stoppe det så vil nok det meste håret som er DHT svakt forsvinne til slutt uansett, litt etter hvor langt du er i hårtapet ditt og hvor langt det vil gå genetisk selvsagt.

Ang bivirkninger så har eg bare merket depresjon på finasteride som eg er nesten sikker var pgr av dei. Har nå lavere dose som også skal ha god effekt i følge studier.
Bruker en minoxidil/finasteride blanding og det stopper det greit. Men husk viss du begynner med minoxidil så kan du miste en del hår dei første mnd, så du er obs på dette, men dette vil komme tilbake sterkere etterpå i neste syklus :)
 

Topp