• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

6 uker med Recrea Forte og begynner idag på Finasterid!

lexa8182

Nytt Medlem
Heisann!
Da har dagen kommet til at jeg ikke klarer å vente lenger med å starte med Finasterid .
Jeg er nå 22 år gammel, snart 23. Da jeg var 20 år var første gang jeg merket at håret mitt begynte å bli tynnere. Tenkte ikke så mye mer over det da, da jeg alltid har hatt veldig tykt hår i barndommen. I starten av sommeren i år begynte jeg virkelig å merke at håret ble synlig tynnere, og halvåret etter følte jeg det ble tynnere uke etter uke. Det ble et daglig gjøremål til å inspisere håret ned til hvert eneste hårstrå. Jeg begynte selv å irritere meg grenseløst over dette, har problemer at jeg har som en refleks til å snu meg når noen ser rett på krona, i tillegg begynte jeg og sammenligne mitt hår med andre sitt samt se på tidligere bilder av meg selv. Jeg vil beskrive meg som en veldig sterk psykisk person, med god selvtillit. Den største plagen er at dette har skapt en usikkerhet hos meg, og jeg er redd om det vil gå utover selvfølelsen om dette vedvarer, dette på grunnlag at jeg fortsatt er såpass ung. Jeg følte jeg måtte gjøre noe! Da kontaktet jeg Dr.Langeland og hadde en time hos han for omtrent 6 uker siden. Han inspiserte håret og sa at issen(månen) var begynt å bli tynn. Per da hadde jeg generelt sett blitt tynnere på hele toppen, vikene hadde ikke blitt høyere. Hårtapet mitt kan forklares på en måte at hårssekkene med flere hårstrå har mistet hår og hårstråene har blitt tynnere i diameter samt fargeløst. Han foreslå at jeg skulle starte med Recrea Forte , gå på det 4-5 mnd, hvis ikke det fungerte tilstrekkelig nok rådførte han meg til å begynne på Finasterid.

Begynte med en gang på Recrea Forte og etter 2 uker startet virkelig det som kalles hairshedding, er en bivirkning av at en mister mye hår i starten ved bruk RF. Det vedvarte i 4 uker til før det stoppet omtrent. Da er det som det ser ut idag, har aldri hatt tynnere hår enn nå. Ved bruk av RF er shedding positivt, det betyr at behandlingen fungerer (noe jeg virkelig håper fordi nå er det virkelig blitt tynt veldig fort pga behandlingen.), har også fått mye blonde dunhår også, og ser at hårene har fått mer farge i nærme hårsekkene, som betyr at hårstråene nå får mer næring, håper jeg.
Er dette bra ??

Da jeg skal på utveksling følte jeg virkelig at jeg måtte starte på finasterid før jeg drar, fordi jeg føler jeg virkelig ikke kan vente en dag lenger. Kontaktet dermed digilege og de så journalen min og skrev ut resept over telefon. Fikk dermed resept på Finasterid Actavis 5mg. Denne deles i 4 deler, altså 1,25 mg hver dag i 4 dager så opphold i en dag. Hva er deres erfaringer med opphold i en dag?

Bør jeg begynne på Fundoral shampoo ? Har kjøpt RF shampooen, for å få mest ut av denne, da shampooen er silikonfri. Lukter også veldig godt.

Hva med dermaroller?
Hva er deres erfaringer og tips angående denne behandlingen?
Bivirkninger dere har fått?

Håper virkelig jeg ikke får bivirkninger og at det fungerer.

Vil oppdatere jevnlig med nye bilder.
Det første er fra september de andre er fra midten av desember og idag, dere ser her at det har blitt tynt veldig fort.


Håper å være til hjelp og få hjelp :)
 

Vedlegg

qwerty

Meldem
Jeg har ikke opphold, legen min nevnte ikke noe om dette.. Jeg vet rett og slett ikke.
Det at du har sheddet vil nok bare si at det fungerer for deg, så gi det tid. Bra å starte på finasterid, lykke til.

Edit: Jeg skal starte med dermaroller 1,5 mm en gang i uken. Har brukt det et par ganger før, men gikk fort tom for rens, så har bestilt utstyrsantibac så jeg skal sette i gang nå snart =) Fått god progresjon i vikene og hårlinje av finasterid+minoxidil kombinasjon. Skal fungere godt på krona.
 

lexa8182

Nytt Medlem
Jeg har ikke opphold, legen min nevnte ikke noe om dette.. Jeg vet rett og slett ikke.
Det at du har sheddet vil nok bare si at det fungerer for deg, så gi det tid. Bra å starte på finasterid, lykke til.

Edit: Jeg skal starte med dermaroller 1,5 mm en gang i uken. Har brukt det et par ganger før, men gikk fort tom for rens, så har bestilt utstyrsantibac så jeg skal sette i gang nå snart =) Fått god progresjon i vikene og hårlinje av finasterid+minoxidil kombinasjon. Skal fungere godt på krona.
Takk for svar! Ja, det stemmer nok det! Har fått med meg via nettet også at RF og Finasterid forebygger hårtap på to forskjellige måter, så en miks av de to må vel være det som skaper de beste forutsetningene.

Jeg vil nok bare ta en pille hver dag, så har jeg forebygget mot å glemme en dag om jeg skulle gjøre det:)

Vurderer også å starte med dermaroller, men dette blir nok da jeg kommer hjem fra utveksling i mai! Håper på å da ha gode resultater fra behandlingen!

Har dermaroller hatt noe for seg? Er det slik at det øker blodtilførelsen til hodebunnen?

I forhold til bivirkninger så må merker jeg ingenting enda, men dette er heller ikke noe jeg vil bruke tid på tenke på mtp. placebo.
 

qwerty

Meldem
Du kan sjekke ut han her:
Jeg kan ikke alle detaljer bak, men ja, og cellene bygger seg opp igjen. Dermaroller skal visstnok være veldig effektivt. Dette i kombinasjon med minoxidil/recrea forte fordi absorpsjonen blir bedre.
Dersom du bruker 1,5 mm en gang i uken eller hver 10. dag må du huske å ta pause ca 24 t. med minoxidilen, pga faren for at det går inn i systemet (ble brukt som blodtrykksmedisiner før, så ikke noe å spøke med).

Han jeg linket til har flere videoer hvor han dekker dermaroller, minoxidil bruk osv!
Flere som får gode resultater kun ved bruk av dermaroller, men kombinasjonen av disse bør være best.

La ut nye bilder nå, du kan se progresjonen min med finasterid snart 1 år, minoxidil 4-5 mnd:
 

Topp