• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Anbefalte shampoer?

petterp

Nytt Medlem
Hallo!

Jeg lurte på om noen kan anbefale en sjampo som fungerer bra mot flass. Jeg bruker MIN og det fører til en hel masse død hud i hodebunden og lurer på om noen av dere har noen godt tips. For tiden bruker jeg ikke noe spesielt og flasser som et svin. Har mye død hud liggende i bunden som jeg gjerne vil kvitte meg med.
 

Finasteride

Supermoderator
Begynte problemet samtidig som du startet Minoxidil ? Er du helt sikker på at det er flass og ikke tørket alkohol (minoxidil flass). Bruker du lotion eller foam minoxidil?
 

petterp

Nytt Medlem
Har aldri hatt noe problem med flass før og er ganske sikker på at dette ikke er tørket alkohol. Vi snakker mye store flak og mye død hud i de utsatte områdene. (Ikke pent...) Bruker liquid og flasser bare på de områdene som jeg bruker det på. Har også begynt å få noe kløe i hodebunden (særlig i de områdene hvor jeg bruker MIN). Viktig å komme med at flasset har jeg hatt en stund nå og kløen er noe som har kommet for en uke siden eller noe.
 

Finasteride

Supermoderator
Det hørtes ut som minoxidil flass eller eksemflass. Minoxidilflass kjennetegnes gjerne med store gjennomsiktige flak. Det kan være du reagerer på innholdet i lotion versjonen av Minoxidil. Jeg ville anbefalt deg å bestilt 3 mnd foam på ebay (monsterhotdeals) bare for å teste om flassen gir seg hvis du går over på Minoxidil Foam i 3 mnd tid (inneholder ikke det samme som lotion versjonen). Hvis ikke kan du prøve en vanlig flass shampoo (som mest sannsynlig ikke hjelper). Og etterpå må man kanskje ta en tur til legen.
 

petterp

Nytt Medlem
Hvorfor mener du at vanlige anti-flass shampooer ikke vil fungere? Og vil skummet fungere annerledes? Er det forskjell på de når der kommer til flass?
 

Finasteride

Supermoderator
At en flass shampoo ofte ikke fungerer sier jeg utifra erfaring. Mulig det vil fungere for deg. De eneste flass shampooene som har fungert for meg er Fungoral (som også inngår i de 3 store) og Head and Shoulds (antiflass eller vanlig). Sistnevnte er kraftig shampoo med mye avfettingsstoffer og hjelper på den måten, men om den er god for hodebunnen er en annen sak. Sistnevnte er også den som har fungert best og fås kjøpt i butikken.

Men det kan virke som du reagerer på Minoxidil lotion. Head and Shoulders er verdt å prøve. Alle dyre flass shampooer - sebamed etc. har ikke hjulpet meg når jeg brukte Minoxidil lotion.

Ellers husker jeg også at jeg måtte bruke denne: http://www.apotek1.no/produkter/decubal-dry-scalp-treatment-150g-902152p når jeg var på minoxidil lotion.

Om skummet vil fungere annerledes: Mener du da forskjellen mellom Minoxidil Foam og Minoxidil Lotion (vanlig). Ja det vil jeg påstå, forskjellen er som dag og natt. Vil påstå Minoxidil Foam er hudvennlig i forhold til Minoxidil Lotion. Har aldri vært plaget med flass i hele mitt liv unntatt når jeg begynte på Minoxidil. Nå er problemet helt borte.
 
Sist redigert:

petterp

Nytt Medlem
Takker for god info! Tror jeg skal prøve på Head and Shoulders en stund for å se hvordan det går. Om dette ikke skulle hjelpe noe tror jeg at jeg bytter til skum. Er ikke solgt på Fungoral. Hvis Head and Shoulders er like bra på flass så ser jeg på det som det beste alternativet. (Mener også at Fungoral ikke hjelper på hårtap heller.)
 

Finasteride

Supermoderator
Nei er forsåvidt enig. Fungoral er svak. Noen få mener de har stoppet hårtapet med Fungoral alene, men har aldri sett bevis for det. Har brukt den av og på har egentlig ikke merket noe effekt på håret av Fungoral. Finasterid derimot har stoppet alt. Men den er anbefalt av så mange at jeg alikevel anbefaler den som tillegg så kan man heller ta den bort fra behandlingsregime sitt om den ikke virker.
 

Jens86

Administrator
Høres veldig ut som minoksidil. Hadde det samme selv og trodde i lang tid det var vanlig flass, men viste seg å være minoksidil. Tror ikke det er allverden å gjøre med. Men alkoholen i minoksidilen tørker også ut hodebunnen så det kan jo også være vanlig flass slik du tror :)
 

Topp