• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Apotek troverdighet

Finasteride

Supermoderator
Dvergpalme

Det advares mye mot dvergpalme i behandling mot hårtap/forstørret prostata fordi dette er et naturlegemiddel uten nok vitenskapelig dokumentasjon på effekt (studier). Spesielt sikkerheten, bivirkninger er lite dokumentert. Vitusapotek.no anbefaler alikevel dvergpalme.

Samtidig fører Apotekene diverse produkter som Nisim o.l. som ikke er særlig godt dokumentert hva angår effekt mot hårtap. Svekkes troverdigheten til Apotekene? Er apotekene blitt så opptatte av å tjene penger at de ikke lenger kan anses som et sikkert sted å finne dokumentert behandling mot plager/lidelser?

Hvorfor selger ikke Apotek hydrokortison i spray form eller Minoxidil i Foam versjon? Dette er da ting som faktisk fungerer for mange imotsetning til all snakeoilen de pøser ut til oss forbrukere.

http://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Intim-og-underliv/Forstorret-prostata/ (les egenbehandling)

• Jens86

Administrator
    Vi bør opprette et firma og importere Kirkland, både foam og liniment, og selge inn til apotek. :)

Ang. hydrokortison spray så har jeg sjekket opp litt. Det er umulig å få tak i selv med resept, dvs. det finnes ikke i Norge. Hverken liniment eller spray, kun krem/salve osv, som ikke er egnet for håret. Det skal visstnok være til salgs over disk i Sverige, men jeg har nå bestilt både liniment og spray fra ebay.

Sist redigert:

Jens86

Administrator
    Hmm, rart Nisim har fått produktene sine ut i hyllene. Tror ikke de heller er farmasøyter, bare vanlige importører.
    Forskrift om grossistvirksomhet med legemidler
    § 6.Grossister skal i sin virksomhet ha ansatt en person som har cand.pharm. eksamen eller tilsvarende utdanning som ansvarlig for den farmasøytisk-faglige del av virksomheten. Når særlige grunner foreligger, kan Statens legemiddelverk gjøre unntak fra dette krav.

Tror det over gjelder dersom man importerer legemidler for salg til apotek, men er ikke 100% sikker. Om ingen av virkestoffene i Nisim er legemidler gjelder ikke samme regler

Jens86

Administrator
    Man kan alltids importere andre ting, emuolje, dermarollere, hårfibre osv., men tviler på man får solgt det billigere enn momsfritt på ebay.

Finasteride

Supermoderator
    dermarollere er vel et medisinsk produkt, hvertfall når nålene er i en viss lengde. Vet ikke om man må ha spesialkunnskaper på produkter eller om det bare er medikamenter. Emuolje importører finnes. Hårfibre får man kjøpt hos nesten alle frisører. Men nå har aldri tanken min vært å tjene penger på andre folks misnøye med hårtap, men ting som fungerer fortjener å være tilgjenngelig også i Norge.

Ekorn

Meldem
    Hvorfor ikke dvergpalme?

Jeg har nettopp spurt leger på det tyske Hårtapsnett om sikkerheten og bruk av dette naturlige preparatet mot mannlig genetisk hårtap, der jeg har fått svar om at det siden flere år brukes til forskjellige former av hårtap, men at virkningen ikke helt kan bevises. Fikk ikke svar på noen betenkeligheter på bivirkningene.

Topp