• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Avodart

tapet2019

Nytt Medlem
Hei. Jeg er 25 år og har nettopp begynt på dutasteride. Jeg lurer på om det er lurt å bruke andre middler som for eksempel recrea forte samtidig som jeg bruker dutasteride. mitt hårtapp er hovedsakelig viker som trekker seg mer og mer tilbake. Jeg startet på recrea forte to ganger daglig før jeg begynte på dutasteride og vurderer å fortsette med dette hvis nødvendig.
 

Vedlegg

tapet2019

Nytt Medlem
dårlig med respons på denne tråden:cool:men kommer til å bruke den for å holde meg selv oppdatert.
Gikk 2,5uker på recera, men måtte ha et opphold på 6 dager grunnet reise! Startet igjen så fort jeg fikk muligheten. Gått på det nå i 4 dager.

gått på dut (0,5 om dagen) i 3.uker, hadde litt bivirkninger i starten. Dette var mindre sexlyst, litt slappere ereksjoner, groggy og nedstemthet. Hadde også en periode der jeg følte meg «bakfull» men etter rundt 2 uker på dagen begynte bivirkningene å avta ganske greit.

bruker også fungoral noe jeg har brukt av og på i 2-3 år.

Tror jeg er inne i en ganske bra shedding periode, har i hvert fall blitt MYE tynnere i håret. Mister ikke overdrevet mye i dusjen, men hvis jeg rister i håret i vasken i 1minutt, så ligger det fort en 50-100 hår der.
Bruker også tran, B12, zink, D-vitaminer , ølgjær og C vitaminer.
hadde veldig tykt hår før jeg begynte å miste det.
 

Jens86

Administrator
Hei og velkommen :D

Jeg ville fortsatt med Recrea Forte/minoksidil.

Er bivirkningene helt borte nå?

Det er ikke mange her som har gått på dut, så spennende med dine erfaringer :)
 

tapet2019

Nytt Medlem
Hei, ja bivirkningen av dut avtok etter rundt 2 Uker. Merker absolutt ingenting nå. Mistet mye hår de første 4 ukene, men dette har også begynt å avta ganske bra
 

tapet2019

Nytt Medlem
Hvorfor vurderer du å slutte på minoksidil?
Nei vurderer egentlig ikke det lenger. Nå har jeg startet for fult, så blir å fortsette med det. Grunnen til at jeg vurderte å slutte var at håret ser helt forferdelig ut etter jeg har tatt det i, Og jeg mistet fryktelig mye hår på høyre side av luggen, så fikk litt noja
 

Jens86

Administrator
Nice! Minox shed er jo som regel et godt tegn, da responderer du bra :)

Bivirkningene har ikke kommet tilbake?
 

Topp