• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Begynne med proscar

Framble

Nytt Medlem
Hei, da har jeg etter mye vurdering endelig bestemt meg for å begynne med finasteride mot hårtapet mitt. Det som er så rart med mitt hårtap er at jeg ikke mister noe hår ved selve hårlinjen, men kun ved krona og utover mot hårlinja. Vet dere om finasteride vil kunne gi meg litt gjenvekst eller må det minoxidil til også? Har lest mye om bivirkninger, og i familien min er det mye prostatakreft på morssiden (Har hørt at finasteride kan gi prostatakreft av den aggressive typen). Har lagt ved noen bilder, håper håret fortsatt kan reddes =( 70601662_2485292235037159_4658411766504488960_n.jpg 70946416_418428032361160_4614741479636598784_n.jpg
 

Jens86

Administrator
Finasterid skal ikke gi prostatakreft, det brukes som behandling MOT prostatkreft. Har du noen linker til hvor du har lest det?

Diffust hårtap som du opplever pleier finasterid å ha god effekt mot.
 

Ekorn

Meldem
Går selv på en hårkur nå i 1 måned med Priorin. Skal fungere mot hårtap og gi gjenvekst hos kvinner med DHT hårtap. Menn kan også bruke denne.
 
Sist redigert:

Ekorn

Meldem
Vet ikke hva Biotin gjør, men det vært på markedet nå i ca. 50 år. Brukes hovedsakelig til kvinner som får DHT hårtap etter de har mistet mensen der de har reduserte østrogener i kroppen, noe som igjen gir dem økt testosteron. Etter fødsel går østrogenet også ned en periode i forhold til testosteronet, slik at de får viker som menn. Biotin skal visst være middelet mot dette.
 

Finasteride

Supermoderator
Jeg har også lest det du skriver om økt fare for prostatakreft. Men det er tatt litt ut av sammenheng. Når du skal sjekke prostata må du informere om at du er på Finasterid så blodprøvene blir riktige, hvis ikke oppdages det ikke tidlig nok.

Har også lest det motsatte, at det reduserer faren for prostatakreft. Man finner det man vil finne på nett.

Du har diffust hårtap så vidt jeg kan se. Sjekk at du ikke har overskudd/underskudd på jern. Sjekk stoffskifte. Gjør det du kan for å utelukke at du ikke har en kombinasjon av TE og androgenetisk hårtap.
 
A

Anonym224

Jeg har også lest det du skriver om økt fare for prostatakreft. Men det er tatt litt ut av sammenheng. Når du skal sjekke prostata må du informere om at du er på Finasterid så blodprøvene blir riktige, hvis ikke oppdages det ikke tidlig nok.

Har også lest det motsatte, at det reduserer faren for prostatakreft. Man finner det man vil finne på nett.

Du har diffust hårtap så vidt jeg kan se. Sjekk at du ikke har overskudd/underskudd på jern. Sjekk stoffskifte. Gjør det du kan for å utelukke at du ikke har en kombinasjon av TE og androgenetisk hårtap.
Tusen takk for svar. Har diffust hårtap, mister alt håret på toppen av hodet, ingenting ved hårlinjen så vidt jeg kan se. Min bror, onkel, far og bestefar har ganske tynt hår, men ingen markante viker. Ser jo selv at jeg mister hår for hver dag som går. Har litt kløe på toppen av hodet og kan kjenne små nupper på hodebunnen.
 

Topp