• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Begynt å få måne det siste halve året

VilVæreAnonym

Nytt Medlem
Hei

Jeg begynne å få måne det siste halve året, nå er jeg blitt tynn bak i hode(månen). Jeg gikk til konsultasjon hos en anerkjent frisør salong som anbefalte meg 4 produkter.
i denne linken er det en video som beskrevet 3 av produktene, i tillegg til produktet i toppen av siden: https://frends.no/shop/vare-merker/caviar-clinical-daily-densifying-foam-150ml.html

Jeg har gått på dette produktet i 2 måneder, og føler ikke jeg ser noen fremgang. Jeg burde kanskje gi det litt mer tid, men er stresset over det å miste mer. I min familie er det ingen verken fra min mors side eller min fars side som har måne. Min far har litt viker, men ikke noe som er noe jeg ville stresset over.

Jeg fikk vite av en bekjent at han hadde vært hos legen å fått finasterid actavis, og gått på dette over 10 år. han hadde ingen måne, men begynte å bli tynn i håret. Han har ikke mistet mer hår. og sa at jeg ikke kan forvente noen overraskende bra resultater. Vurderer å gå til legen selv å få dette produktet, men etter å ha lest litt på dette forumet ser jeg det er mange som beskriver bivirkninger som er veldig skremmende.

Er det noen som har erfaring med Caviar Clinical produktene? Bør jeg gi dette mer tid?
Er det noen som anbefaler og starte med finasterid actavis?
Eller.. Er det noen som anbefaler andre produkter?

På forhånd takk!
Fra en stresset 30-åring :(
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Hei, av ingredienser som blir nevnt i videoen så inneholder produktene vitaminer samt dvergpalmeolje. Den sier ingenting om keto. Inneholder den det? Dvergpalmeolje har en viss dokumentert effekt på senking av dht i hodebunnen. Men minimalt. I tillegg så er det begrenset hvor mye olje du bruker og hvor lenge den får virke i f.eks. En sjampo som skal skylles ut etter 5 minutter. Du nevner at du begynner å få måne. Heldigvis for din del så har det vist seg å være enklest å gro tilbake hår på måneområdet enn front. Mitt tips er å få deg en sjampo med keto, kjøpe minoxidil asap og gi finasterid et ærlig forsøk. Det er mange flere som ikke får bivirkninger enn de som får. Om man er uheldig og får bivirkninger, så er det bare å slutte. Skulle det gå bra, så gi det et år. Gjerne ta et bilde nå og et nytt hver 3. Måned fram til det har gått et år. Du nevnte at du begynte å miste hår for 6 måneder siden, og det er ikke lenge. Slik at det er ikke forseint å gjøre noe med det. Men jo før, jo bedre.
 

Jens86

Administrator
Prøv finasterid, det er ingenting som er like enkelt, velprøvd, billig og gir gode resultater pdd.

Det frisøren din der har gitt deg er bare tull, og regner med det koster skjorta?
 

VilVæreAnonym

Nytt Medlem
Ja det kostet en del, og ønsker ikke å måtte kjøpe det ofte, når finasterid koster 250kr for et halvt år eller ett år. Jeg har fått legetime om en måned, så kommer da til å spørre om dette. Syntes bare det var litt skummelt å lese alle skrekkhistoriene på nettet. Men det er vell flere av de som har skrekkhistorier som skriver, eller av dem som det virker på :) Skal se om det inneholder keto, når jeg kommer hjem. aner ikke, kjøpte bare alt frisøren anbefalte :O bør jeg gå på både minoxidil og finasterid? @Jens86 @Tavarepåhåret
 

VilVæreAnonym

Nytt Medlem
Nå har jeg vært his legen. Han kunne mindre om dette en dere her inne, så har vært å fått meg finansterid og minogsidil. Tenker å dele finansteriden i 4. Er det noe annet jeg bør tenke på? Eller noen tips? IMG_20180916_202506.jpg
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Ketoconazole shampo. Shampo bruker man uansett, så er bra å investere i en med dokumentert virkning. Keto får man i forskjellige shampoer. Slik som fungoral fra apoteket. Ellers er det andre shampoer som inneholder keto samt andre ting som er bra for håret. Du er godt påvei nå til å behandle hårtapet. Men du må regne med å miste en del hår de første ukene for så å se at håret vekser tilbake litt sterkere enn før. Behandling av hårtap er en tolmodighetsprøve og du må regne med å måtte vente 1 år før man kan se de virkelige resultatene. Så er bare å prøve å glemme det å heller oppsummere etter et år. Det føles uansett utrolig godt å komme igang å vite at man gjør noe med saken. Lykke til!
 

VilVæreAnonym

Nytt Medlem
Ketoconazole shampo. Shampo bruker man uansett, så er bra å investere i en med dokumentert virkning. Keto får man i forskjellige shampoer. Slik som fungoral fra apoteket. Ellers er det andre shampoer som inneholder keto samt andre ting som er bra for håret. Du er godt påvei nå til å behandle hårtapet. Men du må regne med å miste en del hår de første ukene for så å se at håret vekser tilbake litt sterkere enn før. Behandling av hårtap er en tolmodighetsprøve og du må regne med å måtte vente 1 år før man kan se de virkelige resultatene. Så er bare å prøve å glemme det å heller oppsummere etter et år. Det føles uansett utrolig godt å komme igang å vite at man gjør noe med saken. Lykke til!
Er det finansteriden som skaper hårtapet eller recrea forte? Bare nyskjerrig
 

Finasteride

Supermoderator
Er vel mest Recrea Forte ut ifra erfaringer, men begge vil vel bidra til at du mister hår hvis de fungerer på deg. Å miste hårene er jo et godt tegn hvis de vokser ut tykkere enn de var. Tror ikke håret kan bli tykkere uten å avslutte sin syklus og starte på nytt.
 

Topp