• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Begynt kampen om håret - Tar gjerne imot tips.

Spexer

Nytt Medlem
Heisann:)

Jeg er ny på forumet!
Ønsker å dele min nylig påbegynte rutine og gjerne ta imot tips for å forbedre den.
Pris og link er inkludert for å informere andre som søker lignende rutiner.

Dermapen: 10-15 minutter med 1,5 mm Derminator 2 hver 10-14 dag.
3 Passeringer hvert område. Rød hud, litt blod som ikke drypper.
Kjøpt her [LINK] dyr, men av god kvalitet. Rundt 2200kr kostet den med mva, toll og frakt.
Kjøper også nålene fabrikk sterilisert [
LINK] brukes en gang. 35kr per. 70kr månedspris.

Minoxidil : En gang daglig 5% Kirkland minoxidil liquid/ foam.
Foam om før jobb, Liquid kveld.
24-48 timer pause etter dermapen.
Kjøpt her [LINK] Pris varierer.

Trinov/Brotzu: Påføring av Trinov lotion 5 dager i uken.
5 dager pga høy pris:rolleyes: 24-48 timer pause etter dermapen.
Kjøpt her [LINK]. Pris 1400kr(inkl toll, frakt, mva) frakten tar ca 1-2 dager gjennom DHL.

Ketoconazole : Fungoral 2-3 ganger uken
Kjøpt her [LINK] 199kr.

Sjampo med diverse oljer, Zinc pyrithione og rosemary.
Tanken er å redusere tørr hud, irritasjon og flass i hodebunnen.
Benytter meg av Sebamed sin sjampo også for å ikke bruke denne opp fort.
Oljeshampo kjøpt her [LINK] og Sebamed kjøpt her [LINK]

Ønsker gjerne å få høre hva dere tenker om å ta Minoxidil en gang daglig. Ønsker jo helst gjenvekst, men samtidig redusere bivirkninger som kan skje hjertet ettersom familien min er utsatt. Jeg har selv ikke hatt noe hjerteproblem, og trener daglig hjertet gjennom friidrett. Likevel litt skremt av foreldre og besteforeldre som sliter i dag og som har operert hjertet noen ganger. Håper trinov skal kunne erstatte den ene dosen.

Tar gjerne imot tips og tanker som kan forbedre min rutine. Selvfølgelig ingen resultater å dele enda, men gleder meg veldig og tar bilder underveis;)
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
det ser ut som du allerede har undersøkt nøye hva som kan fungere for deg. Jeg ville ha gjort det på akkurat samme måte som deg om mitt hårtap var i en tidlig fase. Minoxidil en gang om dagen har fungert godt for mange. Minoxidil holder seg i kroppen i 22 timer, så forskjellen på å bruke det en gang eller to, blir ikke så utslagsgivende. Hos noen fungerer en gang om dagen bra, noen må ha to og hos andre så fungerer ikke minoxidil i det hele tatt. Å bruke det mer enn du gjør nå er uansett uaktuelt i ditt tilfelle grunnet hjerteproblemer i familien. Slik at du kan glemme å vurdere å bruke mer, og heller fokusere på å gjøre noe du kan gjøre noe med. Foreløpig så kan du se det an om dette er nok. Jeg regner med at finasteride ikke er et alternativ i og med at du bruker de typene produkter du allerede gjør. Neste steg er å se deg etter et produkt som kan blokkere androgener direkte i hodebunnen om Trinov ikke gjør jobben tilstrekkelig. Der vil det komme flere alternativer på markedet etterhvert. Jeg har selv troa på Trinov. Det er synd den er så dyr, men den vil nok bli billigere etterhvert som tiden går. Dermapen er virkelig noe som ser lovende ut. Bare den kan gjøre nok til at du ikke trenger å bruke minoxidil pga at den skaper nye blodbaner og mer blodtilførsel når huden reparerer seg selv. Har du merket at hodebunnen er blitt mykere og friskere etter noen behandlinger ?
 

Spexer

Nytt Medlem
Takk for svar, og veldig beroligende å høre dine tanker om at det muligens holder med en dose minoxidil og at det ligger 22 timer i kroppen. Har forstått at det tar 4 timer for hodebunnen å absorbere det meste av dosen. Så jeg vasker det vanligvis ut etter 4 timer og påfører trinov. Vasker det alltid ut ettersom jeg har en kattepus som liker å ligge på puten min, og har hørt skrekkhistoriene.

Foreløpig etter 2 uker har hodebunnen mistet all form for kløe, flass og irritasjon. Ikke tenkt over hvordan hodebunnen min egentlig har vært før jeg opplevde hvor deilig den kunne føles. Satser på at jeg gir håret de forutsetningene det trenger. Selve håret føles bedre å ta på, men det blir spennende å se om jeg opplever en shed fra minox. Opplever jeg minox bivirkninger på hjertet prøver jeg det nok bare en måned for å se om bivirkningene roer seg.

Gleder meg til noe lokalt DHT reduserende kommer, og venter med finasteride ettersom jeg allerede investerer i noe som kan gi en lignende effekt.
Holder meg også unna group buys midler fra kane etc. som spises av tollen, men følger med på fremtidens behandlinger :)
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Hold oss oppdatert på hvordan det går framover da. Det blir spennende å se hvordan kombinasjonen Trinov og dermapen fungerer. Jeg kommer nok selv til å bytte ut dermaroller med dermapen.
 

Spexer

Nytt Medlem
Skal ta bilder hver måned fremover, og vil oppdatere med resultater om det blir noe å nevne. Forhåpentligvis i 2020. Håper Trinov fungerer for deg!
 

Jens86

Administrator
Lykke til! Virker som du har god kontroll på hva du driver med.

Selv har jeg holdt meg til minoksidil bare en gang i døgnet i flere år, men jeg tar til gjengjeld 2ml på en gang. Har du noen før/etter bilder?
 

Spexer

Nytt Medlem
Hei Jens og takk for svar!

Regner med at du ikke har opplevd bivirkninger på 2 ml, og jeg kommer muligens til å prøve det etterhvert som kroppen er vendt til 1 ml (prøver det i 6 måneder).

Min behandling begynte 01.02.19 ettersom det tok noe tid å få alt i rutinen på plass, så har ikke noe resultat å vise til enda.

Når det gjelder bilder så hadde jeg opprinnelig ikke tenkt å dele og egentlig ha det som sammenligning. Har kun tatt noen enkle mobil bilder etter jeg klippet meg kort og tok en dusj den 23.01.19(Dagen jeg bestemte meg for å begynne), men deler gjerne og kommer til å ta noen nye hver måned. Skal ta med tørt hår neste gang.

Legger også ved eksempler fra håret mitt i 2009 da jeg var veldig fornøyd. Og 2015 som er ønskedrømmen om mulig. Ser selvfølgelig også det som en seier å få beholde noe hår på toppen og heller kjøre det veldig kort.

2009
979

2015
980

23.01.19 tatt kun med vått hår
981 982 983
 

Jens86

Administrator
Nice, jeg tipper du kommer til å ha gode resultater, spesielt i kronen :) Du har ikke mistet så mye!

Det eneste som er litt synd (for vår del, ikke din egen del), er at du starter med alt på en gang :D Da får vi ikke sjekket om trinov og dermapen fungerer bra.

Uansett, lykke til og hold oss oppdatert!
 

Spexer

Nytt Medlem
Takk!
Kronen hadde vært utrolig deilig å få mer hår på.

Gleder meg til å se resultatene enkelte oppnår med bare trinov. Foreløpig er det jo hovedsakelig bilder av eldre menn.

Den er vist effektiv for kvinner ihvertfall!

Om 5-6 måneder vet vi hva effekt den kan gi for yngre. Gjelder å holde seg positiv.

Dermapen+ minoxidil vet vi ihvertfall at har en varierende god effekt på de fleste.

Et koselig forum du har fått til her:)
 

Spexer

Nytt Medlem
Liten oppdatering:
  • Ser ut til å begynt å miste mer hår som er forventet i start fasen.
  • Mulig det er komt litt små-hår her og der ☺

Ingen bivirkninger av trinov.

Rar bivirkning(Minoxidil)
- Merket en rar bivirkning den siste måneden på minoxidil: 5-10 min etter påføring vil jeg bli ør i hodet, svimmel og kjenne at pulsen stiger. Forsvinner vanligvis innen en halvtime. I dag målte jeg pulsen etter påføring med puls-belte for å forsikre at den ikke gikk veldig høyt opp. Puls startet på 90-100 mens jeg påførte den stående. Lå meg ned på sofa og slappet av slik at pulsen sank ned til vanlig hvilepuls 60. Etter 5 min begynte den vanlige følelsen av svimmelhet. Pulsen var da på 100. Tenkte det gikk no greit. Etter 2 minutter gikk den opp til 145 mens jeg enda lå og så på tv. Fra erfaring visste jeg at følelsen kom til å gå over, og ventet bare på at den skulle gå over. Innen de neste minuttene sank pulsen veldig kjapt til 70... så til 60 og var på sitt normale. Er rart fenomen jeg ikke har tenkt særlig om før nå når jeg sjekket pulsen. Er det andre som har opplevd dette?
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Liten oppdatering:
  • Ser ut til å begynt å miste mer hår som er forventet i start fasen.
  • Mulig det er komt litt små-hår her og der ☺
Ingen bivirkninger av trinov.

Rar bivirkning(Minoxidil)
- Merket en rar bivirkning den siste måneden på minoxidil: 5-10 min etter påføring vil jeg bli ør i hodet, svimmel og kjenne at pulsen stiger. Forsvinner vanligvis innen en halvtime. I dag målte jeg pulsen etter påføring med puls-belte for å forsikre at den ikke gikk veldig høyt opp. Puls startet på 90-100 mens jeg påførte den stående. Lå meg ned på sofa og slappet av slik at pulsen sank ned til vanlig hvilepuls 60. Etter 5 min begynte den vanlige følelsen av svimmelhet. Pulsen var da på 100. Tenkte det gikk no greit. Etter 2 minutter gikk den opp til 145 mens jeg enda lå og så på tv. Fra erfaring visste jeg at følelsen kom til å gå over, og ventet bare på at den skulle gå over. Innen de neste minuttene sank pulsen veldig kjapt til 70... så til 60 og var på sitt normale. Er rart fenomen jeg ikke har tenkt særlig om før nå når jeg sjekket pulsen. Er det andre som har opplevd dette?
Om kanskje minox blir påført for tidlig etter behandling med pennen slik at for mye blir tatt opp i blodbanen? Jeg har opplevd hjertebank etter dermaroller og minox der jeg påførte minox rett etter behandlingen.spesielt hvis jeg var liggende. Jeg målte aldri puls, men skal ikke se bort ifra at den også steg.
 

Spexer

Nytt Medlem
Ja tenkte dette selv, men fulgte studiet som venter 24 timer. Jeg venter 48 timer for å sikre dette. Er muligens litt sensitiv til minoxidil enda. Håper det forsvinner!
 

Spexer

Nytt Medlem
Har aldri opplevd dette. Men minoksidil er blodfortynnende... Kanskje du burde sjekke med en lege at alt er som det skal være?
Legen rådet meg til å slutte med minox dersom jeg fikk slike bivirkninger... så jeg skal fortsette litt til.. og se om det ikke forsvinner. Fikk meg en proscar resept jeg begynner på etterhvert om trinov viser for svake resultater. Lover ikke godt så langt med trinov resultater på ulike forums.

Hjertet var ikke skadet eller noe gale med så jeg prøver derfor litt til.
 
H

Hårete Måål

Minoxidil ga meg samme bivirkning. Det beste er nok å gi seg. Legen har rett her. :(
 

Spexer

Nytt Medlem
Oppdatering:
Beklager at det ikke har vært noen bilder. Dette har vært et prosjekt hvor jeg har fulgt oppskriften under og prøvd å leve livet uten å bekymre meg over håret.

-Sluttet med trinov etter 3 måneder ettersom det ble kjempedyrt i lengden. Merket at stemningen for å bruke dette ble dårlig av forum erfaringene jeg så og ser i dag.
-Finasteride 1,25mg fungerer utmerket uten bivirkninger.
-Minoxidil er jeg veldig av og på med dessverre. Prøver 1 gang dagen, men litt bekymret for å bruke det så i snitt 3-4 ganger i uken. Det er samtidig giftig for katter. Min katt liker å sove på puten min.... og er derfor blitt lat når jeg ikke kan ta det på før sengetid og hoppe i seng med vått minox hår.
- Microneedle er annenhver uke. Fungerer magisk for hud og hår virker det som. 1 mm i hodebunn, 0,5mm i fjes. Brukte det ikke i sommer(mai-juli) siden det er litt stress med 7 dager uten sol / solkrem.
 

Vedlegg

Spexer

Nytt Medlem
Jeg bruker en sirkulerende bevegelse i en hastighet på ca. 2 cm / sekund. Deler opp i områder på hodebunnen hvor jeg jobber en del frem og tilbake på. Det blir rødt, ømt og litt blod på bare 1 mm nå etter at jeg har gjør det saktere. Før var det ikke like mye blod på 1,5mm, men gikk fortere over. Prøver å følge det ulike hårforums har funnet på Follica patentet.
 

Jens86

Administrator
Kult, har du noen linker? Venter på nye nåler til min Derminator selv. Har aldri gitt det en ordentlig sjanse, men tenkte å prøve nå.
 

Topp