• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Begynt på Finasteride!

  • Trådstarter Hårtap92
  • Startdato
H

Hårtap92

Hei! Jeg som mange andre lider av hårtap grunnet genetikk. Jeg har alltid hatt høye viker, men har det siste året blitt tynnere. Er fortsatt fornøyd med tykkelsen/og i krona så jeg ville bare forebygge hårtapet. Var hos hudlegen idag og fikk resept på Finasteride Actavis. Denne deler jeg 4 og legen anbefalte meg å ta søndagen fri fra tabletten. Er dette noe som jeg bør gjøre, eller er det bare noe han sier?

Jeg har også kjøpt meg Ducray Anaphase sjampo , denne har jeg brukt noen dager nå og den gir virkelig en tykkhetsfølelse i håret! Leste litt på reviews på amazon og den scorer meget høyt!
Har vurdert recrea forte , men jeg er som sagt fornøyd slik håret er nå så lenge det holder seg slik! Er det noen andre anbefalinger dere kan komme med for å forebygge hårtapet / gjennopprette hårvekst? En annen sjampo? Har lest om Ketokonazol , men kan noen utdype dette og dele erfaringer?

Er litt bekymret for bivirkningene av Finasteride, men får bare håpe på det beste! Alt for å bevare håret mitt.
Håper dere kan ta dere tid til å svare litt på tråden min og hjelpe meg i min forebygging av hårtap. Hadde vært kjekt hvis du så denne posten (Finasteride-moderator), har lest så mange gode svar fra deg på andre innlegg.
 
T

Thomas Angellsen - H&W

Hei,

Beste forebygging mot hårtap mht medisiner er propecia(finasteril)(dyrt) eller proscar(finasteril)(billig)(personlig sett best virkning) fra Merck som har lav tendens t bivirkninger. Har flere venner som går på det. Og de har gått fra tynnere krone til et bra dekke. Det skal sies at finasteril "stopper / reduserer hårtapet og gir i noe gjenvekst. Det som er viktig å vite er at dette ikke er en total blokker mot fremtidig håravfall. Så i praksis kan man miste mer. Du kan legge om kostholdet så kan det hjelpe på. Det beste er å få en hår/håroperasjonslege som er svært dyktig og har lang erfaring til å se på det. Desverre så er det mye tullprat ute på forumer og reklamer som er vås. Vil du ha bra hår må en forsøke å forebygge og kombinere med hårtransplantasjon.
Sjekk denne klinikken: De er verdensledende og kjendiser fra USA, premier league m.m har vært der.

www.hassonandwong.com

Mvh

Thomas Angellsen
 
O

Ole1234

Snakket med en apotektekniker idag angående finansterid actavis, 5mg anbefalte hun ikke å dele pga av denne tabletten er filmdrasjert og at den vil miste effekten visst du deler den?. Så jeg lurer på egentlig hvorfor folk deler den da? Mister vell heøe pointed med denne medisinen da?
 

Finasteride

Supermoderator
Apotektekniker har rett, men samtidig så gjør alle dette. Det er ingenting som tilsier at du mister effekten med tanke på halveringstiden og hvor lite doseavhengig finasterid er. Virkestoffet skal være likt fordelt i hele tabletten.
 

nugent

Nytt Medlem
Apotektekniker har rett, men samtidig så gjør alle dette. Det er ingenting som tilsier at du mister effekten med tanke på halveringstiden og hvor lite doseavhengig finasterid er. Virkestoffet skal være likt fordelt i hele tabletten.
Når jeg deler opp finasterid actavis-pillene mine i fire, deler jeg som regel halvparten av pillene i brettet av gangen og lar delene ligge i pilledeleren. Har dette noe å si? Burde jeg heller dele én og én hver fjerde dag for å ikke eksponere innsiden av pillene mot luften?
 

Finasteride

Supermoderator
Vet ikke. Jeg pleier å dele opp 2 piller og slenge de i en pilleekse. Da har jeg 1 ukes forbruk, pluss en bit den dagen jeg deler piller.
 

Finasteride

Supermoderator
En annen ting du må være obs på nugent, er at støvet og de delte pillene ikke må komme i kontakt med gravide kvinner, da det er en fare for at finasterid kan påvirke guttefostre. Det er en av grunnen til at du bør oppbevare tablettene dine litt tryggere enn i pilledeleren, f.eks. kjøpe pilleeske (sånn mandag-søndag greie f.eks.).
 

Finn93

Meldem
Hei! Jeg som mange andre lider av hårtap grunnet genetikk. Jeg har alltid hatt høye viker, men har det siste året blitt tynnere. Er fortsatt fornøyd med tykkelsen/og i krona så jeg ville bare forebygge hårtapet. Var hos hudlegen idag og fikk resept på Finasteride Actavis. Denne deler jeg 4 og legen anbefalte meg å ta søndagen fri fra tabletten. Er dette noe som jeg bør gjøre, eller er det bare noe han sier?

Jeg har også kjøpt meg Ducray Anaphase sjampo, denne har jeg brukt noen dager nå og den gir virkelig en tykkhetsfølelse i håret! Leste litt på reviews på amazon og den scorer meget høyt!
Har vurdert recrea forte, men jeg er som sagt fornøyd slik håret er nå så lenge det holder seg slik! Er det noen andre anbefalinger dere kan komme med for å forebygge hårtapet / gjennopprette hårvekst? En annen sjampo? Har lest om Ketokonazol, men kan noen utdype dette og dele erfaringer?

Er litt bekymret for bivirkningene av Finasteride, men får bare håpe på det beste! Alt for å bevare håret mitt.
Håper dere kan ta dere tid til å svare litt på tråden min og hjelpe meg i min forebygging av hårtap. Hadde vært kjekt hvis du så denne posten (Finasteride-moderator), har lest så mange gode svar fra deg på andre innlegg.
Ketoconazole Shampoo skal vist ha en antiinflammatorisk effekt. Det var et studie for noen år siden som viste at 2 % Ketoconazole Shampoo hadde lik effekt som 2% Minoxidil. Har hørt om flere som har mistet hårt av Keto enn hårvekst. Kan nok gå begge veier.

Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd Recrea Forte evt en gang om dagen/ annen hver dag. Selv om det står at det skal smøres på morgen og kveld er ikke dette nødvendig.
 

Topp