• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Begynt på finasteride

Bf1996

Nytt Medlem
Jeg har nå begynt på finasteride actavis. Bruker ingenting annet enn dette fordi jeg først vil se hvilken virkning fin har på håret det første året.
år 1:
jeg begynner med minoxidil som forsåvidt fungerte veldig bra første perioden, hadde en del shedding som bare betydde bra og nye hår vokste så det sang etter ved vikene, håret ble også naturligvis tjukkere.
i løpet av det samme åre begynte jeg på priorin som er et kosttilskudd med masse gode vitaminer for håret så det vokser raskere og holder seg sterkere. En pakke holder for 2 mnd og det fungerte veldig godt.
Ble litt vanskelig å holde styr på minoxen ettervert så rutinene sviktet godt og ettervert også glemt.
år 1 1/2:
jeg begynner med minox ettersom at alle nye hår hadde falt mer eller mindre av og håravfallet var tilbake der det startet.
går mye frem og tilbake med minox ila det året og bestemmer meg til slutt etter demotiverende "treg" effekt å kaste inn håndkle.

per dags:
Jeg startet behandling for 3 uker siden og jeg har merket allerede shedding, det er mer diffust nå en for noen uker tilbake.

Er det noen som vet hva dette kommer av og om det betyr at fin funker eller er det lost case?

og er det noen som kan kommentere på bildene og fortelle ut ifra bildene hvor god sjans jeg har på at fin funker?
 

Vedlegg

Framble

Nytt Medlem
Er veldig spent på resultatene! Du har veldig likt hårtap som meg. Har tenkt å starte med finasterid ved hjelp av digilege.no. Har du opplevd noen bivirkninger?
 

Dennyhombre

Nytt Medlem
Ja, digilege.no var de første som startet med konsultasjoner over nett. De fokuserer på hårtap og klamydiatest. Kry.no skal visstnok også være veldig bra og koster mindre.
Jeg har alltid fått hos fastlegen, men no er han pensjonert.. vet ikke helt hvordan det skal gå med den nye fastlegen..

er det vanskelig å få resept?
 
M

MortenB

Jeg har brukt Digilege i flere år og er veldig fornøyd. Legen der har masse kunnskap om behandling med finasterid, virkningsmekanisme, og tips og triks for å dosere riktig og unngå bivirkninger. Han sa at de har spesialisert seg på hårtap fordi det er noe de fleste leger kan veldig lite om. Det er lett å skrive resept, men jeg tror ikke alle leger vet hva finasterid egentlig gjør eller hva slags bivirkninger som er beskrevet (på nettet i hvert fall). Det er billigere å fornye resepten hos Digilege etter at du har hatt første konsultasjon. Lykke til!
 

Topp