• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bestilling Trinov

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Det er sant. Jeg tenkte å bestille noen flasker fra et italiensk apotek i første omgang. Men jeg vet ikke hvilket. Jeg tror ikke det skal være noe problem å få kjøpt det gjennom de italienske, men jeg er usikker på hvordan man får bestilt frakt på det til Norge. Til nå så er det en del folk som har komt igang med å bruke det, men det ser ut til at det er leveringsproblemer grunnet etterspørselen.
 
S

Spentmenskeptisk

Flott, gi gjerne lyd om hvor lang tid det tar/tok fra 27des som de sa er lanseringsdato.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Det ble sagt i en ordrebekreftelse at det ville ta 6-9 virkedager før forsendelsen kommer fram til norske kunder. Så har det vært en del røde dager. Jeg vet ikke om det er noen av ingrediensene som tilsier at dette er ulovlig å importere til Norge, men jeg tror det skal gå bra. Så i løpet av neste uke vil jeg tro at den kommer. Jeg bruker finasteride , minox og RU idag. Samt dermaroller en gang i uken. Alt i alt så har jeg hatt bra gjenvekst av dette. Tanken bak bestillingen av Trinov er ikke nødvendigvis å få enda mer gjenvekst. Men heller å erstatte noe av det andre jeg bruker. Aller helst finasteride. I en prøveperiode så kommer jeg først til å bruke Trinov i vikene. Mest på grunn av at det er der jeg har enklest for å se om det har en virkning ut ifra det mønsteret av hårtap jeg har.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Da har jeg vært på postkontoret og hentet forsendelsen. Den ser iværtfall fin ut, så gjenstår det å se om den har noe virkning. Jeg prøvde den idag og den er lett å fordele i hodebunnen enten om man benytter spraytoppen eller dråpetelleren som begge følger med. Der den kommer i kontakt håret, så klistrer den seg. så fungerer greit som litt styling også. Jeg skal gi en oppdatering etterhvert.
 

Vedlegg

C

Coca

Da har jeg vært på postkontoret og hentet forsendelsen. Den ser iværtfall fin ut, så gjenstår det å se om den har noe virkning. Jeg prøvde den idag og den er lett å fordele i hodebunnen enten om man benytter spraytoppen eller dråpetelleren som begge følger med. Der den kommer i kontakt håret, så klistrer den seg. så fungerer greit som litt styling også. Jeg skal gi en oppdatering etterhvert.
 

Vk89

Meldem
@Tavarepåhåret Hold oss gjerne oppdatert på hvordan produktet fungerer. Er dette shampo eller noe du drypper i hodebunnen, på samme måte som minox? Hvor lang tid tar det før du kan se noen resultater?
 
Sist redigert:

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
@Tavarepåhåret Hold oss gjerne oppdatert på hvordan produktet fungerer. Er dette shampo eller noe du drypper i hodebunnen, på samme måte som minox? Hvor lang tid tar det før du kan se noen resultater?
produktet brukes på samme måte som minox der man enten kan spraye eller dryppe produktet direkte på hodebunnen. Selve testen før produktet ble lansert, hadde en varighet på 6 måneder. Jeg vil tro at det er mulig å se resultater fra 3-12 måneder. Produktet inneholder DGLA, s-equol, propionyl-L-carnitine. DGLA fungerer ved å øke PGE1 nivåer i hodebunnen som igjen fører til økt blodsirkulasjonen og Mer næring til hodebunnen. Samt en betennelsesdempende funksjon til hodebunnen. S-equol er kanskje ingrediensen som ser mest lovende ut. Da 30-50% av oss mangler bakterien som selv danner S-equol. Det fungerer slik at S-equol hemmer 5ar enzymaktiviteten som har skyld i at testosteron omdannes til dihydrotestosteron (DHT ). Så er det propionyl-L-carnitine som fremmer energiproduksjonen. Så i teorien så skal Trinov erstatte minoxidil ( øke blodsirkulasjonen, gi næring) og finasteride( hindre DHT produksjon.) for de som allerede bruker finasteride og likevel mister hår, så kan Trinov være et tilleggsprodukt for å redusere DHT ikke bare innenfra, men også direkte i hodebunnen. I en tidlig fase, så tror jeg Trinov skal være nok til å fungere uten bruk av andre produkter/ medikamenter.
 

Vk89

Meldem
produktet brukes på samme måte som minox der man enten kan spraye eller dryppe produktet direkte på hodebunnen. Selve testen før produktet ble lansert, hadde en varighet på 6 måneder. Jeg vil tro at det er mulig å se resultater fra 3-12 måneder. Produktet inneholder DGLA, s-equol, propionyl-L-carnitine. DGLA fungerer ved å øke PGE1 nivåer i hodebunnen som igjen fører til økt blodsirkulasjonen og Mer næring til hodebunnen. Samt en betennelsesdempende funksjon til hodebunnen. S-equol er kanskje ingrediensen som ser mest lovende ut. Da 30-50% av oss mangler bakterien som selv danner S-equol. Det fungerer slik at S-equol hemmer 5ar enzymaktiviteten som har skyld i at testosteron omdannes til dihydrotestosteron (DHT). Så er det propionyl-L-carnitine som fremmer energiproduksjonen. Så i teorien så skal Trinov erstatte minoxidil ( øke blodsirkulasjonen, gi næring) og finasteride( hindre DHT produksjon.) for de som allerede bruker finasteride og likevel mister hår, så kan Trinov være et tilleggsprodukt for å redusere DHT ikke bare innenfra, men også direkte i hodebunnen. I en tidlig fase, så tror jeg Trinov skal være nok til å fungere uten bruk av andre produkter/ medikamenter.
Takk for bra svar :)
Vil du miste noe hår i startfasen av dette produktet her også, samme som du gjør ved minox?
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Okei, det er bra.
Ja har lyst til og gi det et forsøk. Hvor lenge har du hatt produktet? Har du merket noe forskjell ved bruk av trinov?
Jeg har bare brukt det i 3 dager, så jeg har ikke merket noe forskjell. Jeg skal holde deg oppdatert. Jeg har valgt å gi Trinov en sjanse i håp om at det kan erstatte finasteride. Men tiden vil vise om det lar seg gjøre.
 

Vk89

Meldem
Jeg har bare brukt det i 3 dager, så jeg har ikke merket noe forskjell. Jeg skal holde deg oppdatert. Jeg har valgt å gi Trinov en sjanse i håp om at det kan erstatte finasteride. Men tiden vil vise om det lar seg gjøre.
Okei, jeg skjønner.
Hvert veldig fint om du gir en oppdatering igjen litt senere :)
Ja ingenting som er bedre enn det, hvis dette produktet kan erstatte finasteride, for dem som bruker det per dags dato.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Okei, jeg skjønner.
Hvert veldig fint om du gir en oppdatering igjen litt senere :)
Ja ingenting som er bedre enn det, hvis dette produktet kan erstatte finasteride, for dem som bruker det per dags dato.
jeg skal oppdatere når det har gått litt lengre tid. Jeg har lagt merke til at det er en del personer som rapporterer at de mister mindre hår( mindre hår i hendene) etter at de har startet med Trinov. Dette er noe jeg også har erfart de siste dagene. Om det vil vedvare, det vet jeg ikke. Men jeg har et håp om at håret vil vekse seg litt lengre og sterkere ved bruk av dette produktet.
 

Finasteride

Supermoderator
Var litt skeptisk til dette produktet med utifra det du skriver så virker det lovende. Kan du holde oss oppdatert om hvordan det går?
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Var litt skeptisk til dette produktet med utifra det du skriver så virker det lovende. Kan du holde oss oppdatert om hvordan det går?
Ja, jeg skal oppdatere underveis. Er veldig spent selv på fortsettelsen. Det hadde vært fint om det bare var nok med dette produktet. Eller kanskje i kombinasjon med en dermaroller eller penn, helt til ”kuren“ kom.
 

Topp