• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bimatoprost

Hairetic

Nytt Medlem
1 av de aller mest lovende eksperimentelle behandlingene er Bimatoprost som først ble oppdaget å ha positiv effekt på grønnstær. Fordt oppdaget man at en side effekt av å dryppe bimatoprost på øyet var at øyevippene vokste.
Med tanke på hvor stor business mascara osv. er så skjønte de fordt at her var det penger å tjene.

I dag blir Latisse solgt verden over som en av de få kosmetiske "miraklene" da det faktisk gror øyevippene dine.

Noen doktorer begynte og eksperimentere med bimatoprost på hodebunnen for å se om det hadde resultater, noe det hadde.
I dag driver Allergen å tester ut forskjellig styrker Bimatoprost for hårtap og resultatene har vist seg å være like bra som Minoxidil , men de vil ha enda bedre resultater så de prøver nå kliniske studier med sterkere konsentrasjon (Latisse er bare 0.3 bimatoprost)


Personlig er jeg meget interessert i å prøve Bim da det ikke har side effekter som Minoxidil og det er billig.
Generisk latisse (Careprost) koster veldig lite, men problemet er å finne noen som shipper til Norge.
 

Jens86

Administrator
Interessant. Jeg har lest noen studier, men har konkludert med at det er alt for kostbart. Hvor mye vil f.eks. ett månedsforbruk av generisk latisse koste?
 

Hairetic

Nytt Medlem
Da jeg gjorde litt research virket det som hver flaske holdt til rundt 40 dager for NW1-NW3.
1 flaske Careprost koster ikke mere enn 80 kroner. Så det er et veldig billig supplemang som har vitenskapelig studier og resulateter med tilsynelatende ingen side effekter.

Jeg tok kontakt med http://www.reliablerxpharmacy.com/ som selger Careprost og de sa at de ikke shippet til Norge lengre da de ofte ble stoppet i tollen. Så hvis man skulle bestille derfra måtte man plassere bestillingen via Banktransfer istede for VISA/Paypal og hvis produktet ble stoppet fikk man ikke pengene igjen.
For så vidt greit, men jeg har aldri brukt banktransfer før så har lett etter alternativ.
 

Hairetic

Nytt Medlem
Jens: er det noen på det "hemmelig" forumet som kunne sendt bim til Norge?

Som sagt koster det rundt 60kr i mnd og skal gi like bra resultater som minoxidil om ikke bedre. I tillegg kan du bruke det på øyevippene, noe som høres litt tvilsomt ut, men faktisk så er markerte øyevipper en meget attraktivt ting på menn i følge kvinner.
Det er bare å google opp noen modeller og kjendiser så ser du at det mange har tilfelles er markerteøyevipper. Jeg snakker såklart ikke om feminine superlange ;P
Men ja jeg har utrolig lyst til å prøve bim på hode og se om jeg får en god del mer hår som tester viser.


Har funnet noen klipp: det er doktoren som blir intervjuet som har lastet opp selv, det ligger flere på kanalen hans.
 

Jens86

Administrator
@Hairetic jeg vet ikke, de bestilte nettopp bim 1. juni, for 390usd + shipping (55usd) per 500mg. Eidt: oops, ingen endte opp med å handle noe.

Problemet er at det er mye vanskeligere å få væske gjennom tollen enn pulver. Så om man ikke får kjøpt de nødvendige preparatene for å lage en vehicle i Norge så er det like greit å droppe det. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare kjøpt fra det stedet du nevner!
 

Hairetic

Nytt Medlem
Problemet er rett og slett at *alle* apoteker jeg har vært i kontakt med eksluderer Norge på grunnlag av at så mye blir stoppet =\
Jeg forstår ikke hvorfor ikke flere har hoppet på bim-toget enda.
Kurerer det hårtap? Nei, men det er minst like effektivt som de andre alternativene folk bruker og koster nesten ingenting.

Hairloose: si i fra om du finner noe.
 

Jens86

Administrator
Hehe, jeg har heller ikke funnet noe enda...

Jeg kan muligens skaffe en hytteadresse i Sverige, kanskje det hadde vært en mulighet?
 

Hairetic

Nytt Medlem
Det kan definitivt være en mulighet.
Man kan også bestille "post resturante" på grensa tror jeg?

Er i hvertfall verdt å bruke har lest litt rundt å de fleste sier at bim fungerer bra i vikene. Det er sjeldent å høre om hår produkter, som regel er det vikene som er umulig å behandle
 

Jens86

Administrator
Hva betyr "post resturante" ?

Jeg skal undersøke mulighetene jeg har, og gi beskjed. Kan sikkert bestille opp en del dersom det er flere som vil ha!
 

Jens86

Administrator
Interessant. Har du link til studien @Hairetic ?

Har oppdatert tråden med studier rundt Bimatoprost i Biblioteket.

Dette synes jeg er interessant:
The bimatoprost study showed it spurred some hair growth, though not enough, he said. Allergan, which previously said the medicine may be a $1 billion a year drug, is testing the higher dose so it doesn’t prove the treatment is equal to generically available rivals, he said. While the original data was easier to pull together for men, the company will also re-evaluate the treatment for women, Whitcup said.
“It makes sense to focus on where the data were clearest and where the pathway is the most well-defined,” he said.
Earlier, Allergan announced it is evaluating offers for its obesity treatment unit, including the Lap-Band weight loss product, and expects to sell the unit by the middle of the year.
Separately, a U.S. appeals court today upheld a patent that would keep generic versions of Allergan’s glaucoma treatment Combigan off the market until 2022. The patent covers a way to combine the eye treatments Alphagan with Timoptic into a medicine that’s given twice a day without any loss of efficacy.
Another patent, which expires in 2023, is invalid because the combination of specific amounts of the two drugs would have been obvious to researchers, the U.S. Court of Appeals for the Federal Circuit in Washington ruled.
Kilde: http://www.bloomberg.com/news/2013-...fter-ceo-says-drug-trial-will-be-delayed.html

Jeg er uansett interessert i bim. for å få kraftigere øyenbryn. Hvis jeg uansett blir skallet skal jeg i det minste ha fyldig ansiktshår ;)
 

Jens86

Administrator
@Hairetic si ifra dersom du skal bestille noe gjennom poste restante, så slenger jeg meg på (blir vel billigere porto?).
 

Hairetic

Nytt Medlem
Jens86 skrev:
Interessant. Har du link til studien @Hairetic ?
Det var ikke en studie, var en eller annen fyr som logget på et forum jeg fant. Skal prøve å finne den igjen senere.

Har lest resultatene fra Allergan. De har testet 0.03% som er det vi får i Careprost å fått resultater som er ca. likt minoxidil.
Dette i seg selv er jo meget bra, men de vil ikke komme på markedet med et produkt som ikke er bedre enn minox, så de gikk heller opp i styrke for å finne ut om de kan få mye bedre resultat og ta over markede, forståelig nok. Men jeg hadde personlig vært meget fornøyd (midlertidig) med minox lignende resultater uten noen side effekter.

Å ja som du sier øyenbryn/øyevipper som er markerte hjelper å ramme inn ansikte.
Personlig hadde jeg gitt faen i om håret mitt bare ble tynnere all over, da hadde jeg buzzcutta mest sannsynlig og fortsatt hatt en "ramme". Problemet mitt er at vikene går innover å jeg får "Hanekam" effekt, som ser helt fuckedup ut uansett hva du gjør så derfor kjemper jeg heller for å få tilbake NW1 ;P



Porto blir nok billigere ja.
 

Jens86

Administrator
Hairetic skrev:
Jens86 skrev:
Interessant. Har du link til studien @Hairetic ?
Det var ikke en studie, var en eller annen fyr som logget på et forum jeg fant. Skal prøve å finne den igjen senere.

Har lest resultatene fra Allergan. De har testet 0.03% som er det vi får i Careprost å fått resultater som er ca. likt minoxidil.
Dette i seg selv er jo meget bra, men de vil ikke komme på markedet med et produkt som ikke er bedre enn minox, så de gikk heller opp i styrke for å finne ut om de kan få mye bedre resultat og ta over markede, forståelig nok. Men jeg hadde personlig vært meget fornøyd (midlertidig) med minox lignende resultater uten noen side effekter.

Å ja som du sier øyenbryn/øyevipper som er markerte hjelper å ramme inn ansikte.
Personlig hadde jeg gitt faen i om håret mitt bare ble tynnere all over, da hadde jeg buzzcutta mest sannsynlig og fortsatt hatt en "ramme". Problemet mitt er at vikene går innover å jeg får "Hanekam" effekt, som ser helt fuckedup ut uansett hva du gjør så derfor kjemper jeg heller for å få tilbake NW1 ;P



Porto blir nok billigere ja.
Så hva venter vi på? Hvis du ordner bestilling og sender meg kontonr på PM så overfører jeg.

Må innrømme at jeg ikke har kjempetro på at 0.3% fungerer mot hårtap basert på studiene som er gjort. Men jeg kommer som sagt til å bruke det på øyenbryn.
 

DGB

Moderator
har skjedd mye her siden sist gang :) informer videre om latisse funker, hvis det gjør det så er jeg også med på dette.
 

Jens86

Administrator
Hei @hairetic , beklager sent svar. Nei jeg har ikke funnet noen som sender til Norge, og jeg får ikke vært noe i Sverige av forskjellige grunner.. så å sende via usa må være det beste alternativet vi har?
 

Hairetic

Nytt Medlem
Har da tatt Bim 2 dager på rad. Ingen akutte side effekter i hvertfall :)
Jeg bruker bare bim på hårlinjen å ser tror hver miniflaske kommer til å holde i 3uker ca. Litt vanskelig å si da flasken er hvit å jeg må lyse med sterkt lys for å se hvor mye som er i flasken. Men det er i hvert fall ikke noe synlig mengde som har blitt brukt på disse 2 dagene.

Det er ekstremt små dråper som kommer ut om gangen så er det bare å gni dette utover. Er helt gjennomsiktig å merker det ikke i det heletatt. Er som et par små dråper vann.
 

Topp