• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bivirkninger - hår i ansiktet

dame68

Nytt Medlem
Hei, det er lenge siden jeg har vært inne på denne siden her nå. Jeg går på medisin Cellcept som igjen har gitt meg bivirkningen håravfall , derfor må nok jeg gå på Recrea forte resten av livet. Det som jeg nå har fått som bivirkning av Recrea forte er hårvekst i ansiktet. Er veldig fortvilet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er det andre damer der ute som opplever det samme? Har også hørt at man etter og ha gått på Recrea Forte en stund så holder det med at man kun bruker det 1 gang pr døgn feks bare om kvelden? har i tillegg hørt at man kan bruke vanlig shampoo .
 

Amanda

Nytt Medlem
Hei, det er lenge siden jeg har vært inne på denne siden her nå. Jeg går på medisin Cellcept som igjen har gitt meg bivirkningen håravfall, derfor må nok jeg gå på Recrea forte resten av livet. Det som jeg nå har fått som bivirkning av Recrea forte er hårvekst i ansiktet. Er veldig fortvilet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er det andre damer der ute som opplever det samme? Har også hørt at man etter og ha gått på Recrea Forte en stund så holder det med at man kun bruker det 1 gang pr døgn feks bare om kvelden? har i tillegg hørt at man kan bruke vanlig shampoo.
Hei. Så leit å høre... jeg personlig har aldri brukt recrea forte, jeg bruker kun finasterid . Håper du får svar av noen andre. Lykke til:)
 

dame68

Nytt Medlem
ok, men har begge like stor effekt ?
ok, men har begge like stor effekt ?
Kort fortalt, finasteride begrenser hårtapet, mens minox gir gjenvekst..
Her kan dere lese om forskjellene Hårtapsnett/anbefalt lesing
Takk for svar og link til nyttig info men det jeg leser av Finasteride er at det kun er prøvd ut på menn, jeg savner kanskje noe mer dokumentasjon rundt bruken og resultat av dette på kvinner. Jeg har nå brukt Recrea siden jan og mister fortsatt mye hår samtidig har jeg en god gjenvekst. Ønsker å få stoppet håravfallet snart, dette tar på.
 

Amanda

Nytt Medlem
Takk for svar og link til nyttig info men det jeg leser av Finasteride er at det kun er prøvd ut på menn, jeg savner kanskje noe mer dokumentasjon rundt bruken og resultat av dette på kvinner. Jeg har nå brukt Recrea siden jan og mister fortsatt mye hår samtidig har jeg en god gjenvekst. Ønsker å få stoppet håravfallet snart, dette tar på.
Vi er flere kvinner her inne som bruker finasterid. Det har vært noen studier i utlandet, og noen kvinner stoppes håravfall på, og andre ikke.
 

dame68

Nytt Medlem
Vi er flere kvinner her inne som bruker finasterid. Det har vært noen studier i utlandet, og noen kvinner stoppes håravfall på, og andre ikke.
Takk. Mye nyttig informasjon. Jeg skal få ordnet meg med en resept. Siste spørsmål : Dere som benytter Finasterid, hvor lang tid ca tar det før håravfallet stopper?
 

Nordpolen

Nytt Medlem
Og noen bruker begge deler slik som deg og nordpolen her inne (søk på brukernavn nordpolen
Hei hei! Jeg har nettopp begynt på Finasterid så jeg har ingen erfaringer å komme med ennå, men håper å ha det om et halvt års tid. Det er sant at det er mye flere menn enn kvinner som har brukt Finasterid, men det er ganske vanlig i for eksempel USA at kvinner bruker det. Det eneste viktig er at man absolutt ikke må bli gravid, fordi det kan svært alvorlige skader på guttefostre.

Finasterid hjelper med å beholde det håret man allerede har, så det er derfor mange bruker finasterid + minoxidil (Recrea Forte) sammen. (Også ofte sammen med shampoen Fungoral . Den er laget for sopp osv. men har som bivirkning at man får mer hårvekst.)

Jeg har brukt minoxidil for noen år siden og da brukte jeg det stort sett bare hver kveld. Så likevel en del hårvekst, og hadde ingen bivirkninger. Nå kjører jeg på igjen, og krysser fingrene for i hvert fall litt bedring!
 

dame68

Nytt Medlem
Hei hei! Jeg har nettopp begynt på Finasterid så jeg har ingen erfaringer å komme med ennå, men håper å ha det om et halvt års tid. Det er sant at det er mye flere menn enn kvinner som har brukt Finasterid, men det er ganske vanlig i for eksempel USA at kvinner bruker det. Det eneste viktig er at man absolutt ikke må bli gravid, fordi det kan svært alvorlige skader på guttefostre.

Finasterid hjelper med å beholde det håret man allerede har, så det er derfor mange bruker finasterid + minoxidil (Recrea Forte) sammen. (Også ofte sammen med shampoen Fungoral. Den er laget for sopp osv. men har som bivirkning at man får mer hårvekst.)

Jeg har brukt minoxidil for noen år siden og da brukte jeg det stort sett bare hver kveld. Så likevel en del hårvekst, og hadde ingen bivirkninger. Nå kjører jeg på igjen, og krysser fingrene for i hvert fall litt bedring!
Ta
 

dame68

Nytt Medlem
Takk for nyttig svar. Hvor mye Finasterid tar du daglig. Har også vært på Oslo hudlege senter tidligere, forsøkte å få kontakt med legen jeg var også for å få han til å skrive ut en resept for meg.
 

Nordpolen

Nytt Medlem
Takk for nyttig svar. Hvor mye Finasterid tar du daglig. Har også vært på Oslo hudlege senter tidligere, forsøkte å få kontakt med legen jeg var også for å få han til å skrive ut en resept for meg.
Jeg tar 5mg per dag, en tablett, det er vanlig dose for kvinner (for menn er det 1/4 av dette.)
 

dame68

Nytt Medlem
Jeg er nå på min 3 fl med Recrea forte som tas morgen og kveld. For noen dager siden eskalerte hårtapet og jeg er nå i tillegg plutselig øm i hodebunn igjen. Er rimelig desperat akkurat nå så det er derfor jeg spør og graver for å finne en løsning på å få stoppet dette her .
 

Nordpolen

Nytt Medlem
Det er veldig vanlig med en eskalering av hårtap når man bruker minoxidil, dessverre! På engelsk kaller de det "the dread shed". Men det er normalt, så man blir oppfordret til å bare komme seg gjennom det og så blir det totalt bedre til slutt (altså mer hår enn man startet med.)
 

dame68

Nytt Medlem
Det er veldig vanlig med en eskalering av hårtap når man bruker minoxidil, dessverre! På engelsk kaller de det "the dread shed". Men det er normalt, så man blir oppfordret til å bare komme seg gjennom det og så blir det totalt bedre til slutt (altså mer hår enn man startet med.)
Ja det jeg, men at det plutselig eskalerer når jeg er inne i 3 måned, det syntes jeg er merkelig . Skulle egentlig ha vært hos frisøren og etterstripet håret men vet ikke om jeg tør?
 

Nordpolen

Nytt Medlem
Ja det jeg, men at det plutselig eskalerer når jeg er inne i 3 måned, det syntes jeg er merkelig . Skulle egentlig ha vært hos frisøren og etterstripet håret men vet ikke om jeg tør?
Uff ja, det er kjipt! Men det kan visst skje i flere måneder... Og jeg tror ikke striper vil ha noen spesiell negativ effekt, egentlig.
 

Topp