• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

Da Har jeg startet på Avodart!

Hei folkens!

Denne uken startet jeg på Avodart 0.5 mg hver dag. Skal holde dere oppdatert på om dette preparatet funker når Finasterid (Propecia) har feilet. Jeg vil også si fra om jeg vil merke noe som helst bivirkninger.

Bruker da kun Avodart og Dermaroller(en gang i uken).

Har tidligere brukt Proscar (Finasterid) 1 mg i 15 måneder uten noe som helst forbedring/vedlikehold. Tenker å gi Avodart 6-12 måneders tid.

Her er bilder før jeg "poppet" første pille: Bildene er tatt under veldig sterkt lys på badet. de 6 første er med helt vått hår. 3 siste er tørt.

008.JPG 007.JPG 009.JPG 010.JPG 011.JPG 012.JPG 013.JPG 016.JPG 018.JPG

nugent

Nytt Medlem
Følger! Blir interessant å se om du får noen resultater.

Er i litt samme situasjon som deg. Jeg er 26 år og har brukt minoxidil i snart to år og finasterid i ti måneder uten noen merkbare resultater. Begynte også med dermaroller for ca én og en halv måned siden, men det er vel litt tidlig å si om det har hatt noen effekt.

Finasteride

Supermoderator
Spennende, følger med på denne. Har selv ikke mistet mer hår etter start på finasterid. Har satt det på "pause (i 7 år)". Hvis dette fungerer med tanke på gjenvekst skal jeg muligens prøve selv.

P

Phantomewar

Hei,

Hvordan går det med Duta behandlingen din, merker du noen bivirkninger? Jeg har nå snart holdt på i 4 måneder i kombinasjon med Minox 2 ganger daglig og merker stor forbedring. Jeg hadde tynnere hår enn deg over hele hodet når jeg startet min behandling, men nå har jeg like mye hår som deg og jeg er sikker på at jeg vil fortsette behandlingen for å beholde alt håret lengst mulig. Lykke til videre, jeg vil følge spent med på din Duta behandling.

Hvor kjøpte du dutasteride? Var du hos en lege først?

Så at en på forumet linket til denne siden: http://medicineronline.net/buy-avodart-no.html

Jeg googla siden og kom fram til dette https://www.scamadviser.com/check-website/medicineronline.net
så den ser ganske sketchy ut.

Har lyst til å prøve ut dutasteride selv, er i samme situasjon som Finn93 og har brukt finasteride i en lengere periode uten spesielt bra resultat. Har også sett noen som tar dutasteride 1 og 2 ganger i uken og finasteride resten med bra resultat, har du vurdert det?

P

Phantomewar

Hvor kjøpte du dutasteride? Var du hos en lege først?

Så at en på forumet linket til denne siden: http://medicineronline.net/buy-avodart-no.html

Jeg googla siden og kom fram til dette https://www.scamadviser.com/check-website/medicineronline.net
så den ser ganske sketchy ut.

Har lyst til å prøve ut dutasteride selv, er i samme situasjon som Finn93 og har brukt finasteride i en lengere periode uten spesielt bra resultat. Har også sett noen som tar dutasteride 1 og 2 ganger i uken og finasteride resten med bra resultat, har du vurdert det?
Jeg bestilte time på Oslo Hudlegesenter og fikk resept på Dutastride/Avodvart som jeg hentet rett etterpå hos nærmeste Apotek1. En av fordelene med Dutastride er at det kommer i kapselform slik at man slipper å dele opp tablettene. Men disse er også sterkere og skal være mer effektive en Propecia. Jeg har ikke lagt merke til noen spesielle bivirkninger. Eneste jeg har av bivirkning er at jeg til tider kan være noe mer trøtt enn vanlig men det tror jeg skyldes Minoxidilen jeg tar 2 ganger daglig.

Hei! Beklager sent svar til alle.

Forrige uke måtte jeg stoppe med Avodart pga bivirkninger.

Bivirknigene jeg merket var: nedsatt sexlyst
Groggy i Hodet (følelsen av hangover, dette var egentlig grunnen til at jeg stoppet)
Ømmhet i høyre bryst

Disse bivirkningen kom etter rundt 2 ukers bruk. Jeg prøvde å gå ned til 2- 3 piller i uken, men den hangover følelsen forsvant ikke. Jeghar derfor mestemt meg for å stoppe/ta et opphold før jeg evt begynner med Avodart igjen. Om jeg isåfall skal forsette med Avodart tenker jeg å maks ta 3 piller i uken.

Sist redigert:
P

Phantomewar

Hei! Beklager sent svar til alle.

Forrige uke måtte jeg stoppe med Avodart pga bivirkninger.

Bivirknigene jeg merket var: nedsatt sexlyst
Groggy i Hodet (følelsen av hangover, dette var egentlig grunnen til at jeg stoppet)
Ømmhet i høyre bryst

Disse bivirkningen kom etter rundt 2 ukers bruk. Jeg prøvde å gå ned til 2- 3 piller i uken, men den hangover følelsen forsvant ikke. Jeghar derfor mestemt meg for å stoppe/ta et opphold før jeg evt begynner med Avodart igjen. Om jeg isåfall skal forsette med Avodart tenker jeg å maks ta 3 piller i uken.
Hei Finn93,

Det var synd å høre at du fikk disse bivirkningene og har måttet stoppe behandlingen med Avodart. Jeg fikk motsatt effekt av deg ifm. sexlyst, men kjenner også at jeg av og til kan føle meg litt trøtt, men dette er i hovedsak om morgen og går over utover dagen. Folk er forskjellige og vil oppleve forskjell på bivirkningner. Uansett så håper jeg du finner andre preparater som du kan lykkes med. Lykke til!

Hei Phantomewar!

Hvordan går behandligen din med avodart? noen bivirkinger.

Har selv starter på svak dose minoxidil med dermaroller og Laser hjelm. Merker det hjelper litt.

P

Phantomewar

Hei Phantomewar!

Hvordan går behandligen din med avodart? noen bivirkinger.

Har selv starter på svak dose minoxidil med dermaroller og Laser hjelm. Merker det hjelper litt.
Hei Finn93,

Det går bra med min behandling med Avodart. Innimellom hvis jeg blir litt småtrett og sliten så dropper jeg å ta pillen en dag. Ellers har jeg ingen spesielle bivirkninger, det kan være at jeg av og til føler meg litt groggy og sliten pga. Minoxidilen som jeg også tar morgen og kveld. Bruker Kirkland 5% "Foam" om morgenen da den tørker fortere og så bruker jeg den flytende versjonen før jeg legger meg. Jeg har fått litt mer og tykkere hår og har klart hovedformålet med behandlingen som var å stoppe håravfallet. Så bra at behandlingen hjelper litt. Har du prøvd Propecia istedenfor Avodart da den er litt mildere?

[
Hei Finn93,

Det går bra med min behandling med Avodart. Innimellom hvis jeg blir litt småtrett og sliten så dropper jeg å ta pillen en dag. Ellers har jeg ingen spesielle bivirkninger, det kan være at jeg av og til føler meg litt groggy og sliten pga. Minoxidilen som jeg også tar morgen og kveld. Bruker Kirkland 5% "Foam" om morgenen da den tørker fortere og så bruker jeg den flytende versjonen før jeg legger meg. Jeg har fått litt mer og tykkere hår og har klart hovedformålet med behandlingen som var å stoppe håravfallet. Så bra at behandlingen hjelper litt. Har du prøvd Propecia istedenfor Avodart da den er litt mildere?
Ja jeg har brukt Propecia i snart 2 år nå men det har ikke fungert for meg, verken vekst eller vedlikehold. Eneste som funker for meg er minoxidil.

H

hadg

har selv vurdert Avodart, men kan vel være vanskelig å få resept på det og vet ikke om det er så mye mer effektivt enn Finasteride. Brukte Propecia og Minoxidill i ett drøyt år med null effekt, hadde faktisk en økning av hårtap det året. Endte med å barbere skallen.

har selv vurdert Avodart, men kan vel være vanskelig å få resept på det og vet ikke om det er så mye mer effektivt enn Finasteride. Brukte Propecia og Minoxidill i ett drøyt år med null effekt, hadde faktisk en økning av hårtap det året. Endte med å barbere skallen.
Hei! Jeg fikk resept på Avodart fra Oslo Hudlegesenter. Avodart ga meg alt for mye bivirkninger, men er ikke sikkert at det nødvendigvis gir deg deg. Varierer fra person til person.

Okay, da er det nok best å gi seg ja. Hva er neste steg?
Begynte med Recrea forte for rundt 3 månder siden. Merker det hjelper, bruker 3 ganger i uken med rimelig god effekt.
Eneste jeg bruker nå er Propecia, minoxidile og laser hjelm.
Bare minoxidl fungerer for meg. Tenker å kutte ut laser hjelm etter 6 månder for å se om jeg mister noe hår.
Noen andre ideer?

Forumstatistikk

Tråder
374
Medlemmer
1.474
Siste medlem
leglendor
Topp