• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

Bilder dermaroller start

Jens86

Administrator
Det er det som er faren. Men jeg er usikker på hvor mye som går inn i systemet, og hvor farlig dette er. Har du et friskt hjerte tviler jeg på at litt minox en gang i uken er skadelig. Men igjen, jeg er ingen lege ;) Jeg har forresten et par venner som er leger. Jeg kunne spurt dem om de kunne satt av en times tid til å svare på spørsmål hvis vi lager en tråd og samler opp spørsmål vi lurer på. Interesse for dette?

Jens86

Administrator
Og ang CB; det har kommet to vehicles som skal fungere; en krem og en væske. Jeg poster mer info om dette i ca tråden senere. Problemet er igjen å få det til Norge, og ingrediensene er hemmelige, så det er vanskelig å reprodusere per dags dato

vika

Nytt Medlem
Hei folkens. Ny her på forumet og i samme båt som dere :confused:leepy:

Jeg har også bestilt meg en av disse dermarollerene. Valgte den på 1.5mm da det var anbefalt på hairlosstalk.com. Jeg har et par kjappe spørsmål hvis dere har tid å svare.

Hvordan desinfiserer dere rolleren etter bruk. Holder det å koke den ?

DGB: Jeg ser at du har ganske langt hår. Føler du at du mister noe av det når du bruker rollern? Jeg er ikke så hypp på å miste det jeg har igjen... Jeg tenkte å bruke den over hele toppen, samt vikene/hårlinjen.

Jens86

Administrator
vika skrev:

Jeg har også bestilt meg en av disse dermarollerene. Valgte den på 1.5mm da det var anbefalt på hairlosstalk.com. Jeg har et par kjappe spørsmål hvis dere har tid å svare.

DGB: Jeg ser at du har ganske langt hår. Føler du at du mister noe av det når du bruker rollern? Jeg er ikke så hypp på å miste det jeg har igjen... Jeg tenkte å bruke den over hele toppen, samt vikene/hårlinjen.
Velkommen til forumet! Har ikke dermaroller selv, så kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men regner med noen andre kan!

Jens86

Administrator
vika skrev:

Vil ikke limet til nålene kunne løsne ? Jeg ville brukt desinfiseringssprit/legesprit/chloramin-t

vika

Nytt Medlem
ok takk for svar. Ska sette i gang på mandag.

"Og ang CB; det har kommet to vehicles som skal fungere; en krem og en væske. Jeg poster mer info om dette i ca tråden senere. Problemet er igjen å få det til Norge, og ingrediensene er hemmelige, så det er vanskelig å reprodusere per dags dato "

Er forresten veldig spent om å høre mer om dette. Jeg takler ikke å ta risken med finastaride, så håper dette kan bli løsningen.. :confused:leepy:

DGB

Moderator
vika skrev:

Først å fremst beklager jeg får veldig sent svar, etter jeg bruker xylocain 2 % som er lokalbedøvende så tar jeg håret bakover slik at det ser ut som "sleik" som noen kaller det. Deretter dermoller kun bakover og forever i hår bunnen, men jeg tar det ganske hardt nærme vikene. Jeg mister ikke så mye hår mener jeg 5-10 hår strå max. Bare sørg for å bruke numbing krem... gjør ting mye lettere.

DGB

Moderator
resultater 24/12-13

Tok bilder idag for å vise mine resultater fra dermarolling

som sagt så har venstre vike mindre enn høyre fordi jeg dermarollet mye hardere på høyre helt til det begynte å blø. Har også hår under hårlinjen men jeg det er veldig vanskelig å ta og synes ikke på bilder jeg vil dele bilder når de blir mer synlige.

Håper dere har det bare og ønsker alle forum brukerne en god jul :)

Vedlegg

Finasteride

Supermoderator
Hey @DGB, god jul til deg også (og alle andre seff). Det skjer hvertfall ting, viker er jo veldig vanskelig å gro hår på men ser jo tydelig at du har klart det. Så får vi håpe disse blir fult utviklede terminal hår etterhvert. Når du sier at du må dermarolle til det begynne å blø, hvor lenge etter dermarollingen er dette synlig? Kan du f.eks gå rett ut i offentligheten etterpå, eller må du bruke hodeplagg? Mer wonding -> mer hår? Men er det muligheter for arr, f.eks sånn som ved en FUE transplantasjon der man får veldig små arr som man kan risikere at ikke blir brune om man er i solen (hvite prikker på brun hud)?

Nå er du på minox, dermaroller og voltarol i vikeområdet?

DGB

Moderator
Finasteride skrev:
Hey @DGB, god jul til deg også (og alle andre seff). Det skjer hvertfall ting, viker er jo veldig vanskelig å gro hår på men ser jo tydelig at du har klart det. Så får vi håpe disse blir fult utviklede terminal hår etterhvert. Når du sier at du må dermarolle til det begynne å blø, hvor lenge etter dermarollingen er dette synlig? Kan du f.eks gå rett ut i offentligheten etterpå, eller må du bruke hodeplagg? Mer wonding -> mer hår? Men er det muligheter for arr, f.eks sånn som ved en FUE transplantasjon der man får veldig små arr som man kan risikere at ikke blir brune om man er i solen (hvite prikker på brun hud)?

Nå er du på minox, dermaroller og voltarol i vikeområdet?

Jeg er ganske sikker på at de vil bli terminal hår og det tror jeg fordi dermarolling "vekker" opp nye hår og gjør dem sterkere da vil finasteride minske dht som vil gi en sterkere hårvekst. Hvis ikke det fungerer via finasteride tror jeg nok dermarolling vil selv gi terminal hår har sett en del forum brukere som har fått det.

Det tar ca 30-40 sekunder.
Jeg dermaroller vertikalt, horisontalt og deretter går på en en kryss linje som ligner på bokstaven X, jeg gjør dermaroller 10 * på hver side og til slutt så begynner det å blø. Nå prøver jeg å blø så mest så mulig repeterer mange ganger etter såret blir åpen. Hvis du vasker hårbunnen rett etter dermarolling blir det bare rød og irritert det ser litt ut som når man blir solbrent mener jeg. Jeg vil ikke gått i offentligheten rett etter det, smerten svir og man føler seg litt uvel. Og ja jeg bruker lue for å skjule dette passer fint nå som vinteren er her :)
Jeg venter alltid en time før jeg går ut ellers gjør jeg dette hver torsdag kveld før jeg sover.

Mer wouding mer hår ? ja det stemmer det var en studie som ble vist om det som jeg skal senere poste i forumet ,Når det gjelder arr så er det ingen arr jeg har lagt merke til og ingen fra de andre forumene har nevnt det, tanken bak dermarolling er at den skal redusere arr.

DGB

Moderator
Beklager så mye at jeg glemte det!

Her er studien som beviser det jeg sa.

http://www.hairloss-research.org/blog/?p=102

The following article, from a Massachusetts General Hospital publication validates what we posited, based on evidence several years ago. Despite the position of orthodox medicine, which states that circulation has absolutely nothing nothing to do with Androgenetic Alopecia, there appears to be much evidence to the contrary. DHT-mediated inflammation damages and deprives follicles of blood and nutrients. A study in Japan found that blood flow to the scalp of young men diagnosed with androgenetic alopecia (male pattern baldness) was 2.6 times lower than in the normal control group. A research team at L’Oreal’s subsidiary, Inneov, identified diminished circulation as a critical element of the balding process that needs to addressed in the treatment process, if one is to obtain cosmetically significant results.
Diminished peripheral circulation has also been implicated in what is termed “senescent” or age related thinning, a universally occurring condition that results in thin, wispy, see-through hair, that is common in both genders in their late 50’s and beyond. This is a type of hair loss that occurs independent of, though is often in a worse case scenario juxtaposed on, Androgenetic hair loss.
Androgen-induced inflammation can wreak havoc on micro-circulation in MPB, and is the reason inflammation looms so problematic. Countering inflammation and enhancing or preserving micro-capillary circulation, can often successfully prevent further hair loss and re-grow hair in varying degrees, precluding the need to resort to the cruder approach of having to use often side effect laden anti-androgens, such as Propecia, Avodart,or Spironolactone.

Transcutaneous PO2 of the scalp in male pattern baldness: a new piece to the puzzle.

Goldman BE, Fisher DM, Ringler SL.
Source

Department of Plastic Surgery, Butterworth Hospital, Grand Rapids, Mich., USA.

Abstract

Our study was designed to measure the transcutaneous PO2 of the scalp to determine if there was a relative microvascular insufficiency and associated tissue hypoxia in areas of hair loss in male pattern baldness. A controlled prospective study was performed at Butterworth Hospital, Grand Rapids, Michigan. Eighteen nonsmoking male volunteers aged 18 years and older were studied. Nine men had male pattern baldness (Juri degree II or III), and nine were controls (no male pattern baldness). Scalp temperature and transcutaneous PO2 were obtained at frontal and temporal sites in each subject. Peripheral circulation was assessed from postocclusive transcutaneous PO2 recovery time by means of maximum initial slope measurements. Statistical significance was assessed at p < 0.05. There was no significant difference in scalp temperature between male pattern baldness subjects and controls. Temporal scalp blood flow was significantly higher than frontal scalp blood flow in male pattern baldness subjects; however, there was no significant difference in controls. Transcutaneous PO2 was significantly lower in bald frontal scalp (32.2 +/- 2.0 mmHg) than in hair-bearing temporal scalp (51.8 +/- 4.4 mmHg) in men with male pattern baldness. In controls, there was no significant difference in transcutaneous PO2 of frontal scalp (53.9 +/- 3.5 mmHg) and temporal scalp (61.4 +/- 2.7 mmHg). Transcutaneous PO2 also was significantly lower in the frontal scalp of male pattern baldness subjects (32.2 +/- 2.0 mmHg) than in either frontal or temporal scalp of controls (53.9 +/- 3.5 mmHg and 61.4 +/- 2.7 mmHg, respectively). There is a relative microvascular insufficiency to regions of the scalp that lose hair in male pattern baldness. We have identified a previously unreported tissue hypoxia in bald scalp compared with hair-bearing scalp.

Finasteride

Supermoderator
Dette er egentlig grunnen til at jeg er åpen for alle slags nye teorier. Jeg tror forskerene begrenser seg selv ved å ikke stille seg de gamle spørsmålene om igjen. Og dette forklarer kanskje den effekten noen har hatt av Vitamin B3 som åpner blodårene og gjør at man rødmer. Det er også endel som hevder de har hatt god effekt av massasje og stramming av muskler i hodebunnen (f.eks SE teknikken), dette er ting som er veldig vanskelig å fortsette med for de fleste fordi det er så tidkrevende. Derfor er det mange som ikke har resultater også. Når du sier du har bedre effekt når du blør mer så tror jeg vi er på sporet av en viktig årsak til skallethet. Den studien gir hvertfall mening i å fortsette, og at det kanskje ikke er nok å bare fokusere på "wounding" teorien, men at man også må blø litt for håret sitt.

DGB

Moderator
Finasteride skrev:
Dette er egentlig grunnen til at jeg er åpen for alle slags nye teorier. Jeg tror forskerene begrenser seg selv ved å ikke stille seg de gamle spørsmålene om igjen. Og dette forklarer kanskje den effekten noen har hatt av Vitamin B3 som åpner blodårene og gjør at man rødmer. Det er også endel som hevder de har hatt god effekt av massasje og stramming av muskler i hodebunnen (f.eks SE teknikken), dette er ting som er veldig vanskelig å fortsette med for de fleste fordi det er så tidkrevende. Derfor er det mange som ikke har resultater også. Når du sier du har bedre effekt når du blør mer så tror jeg vi er på sporet av en viktig årsak til skallethet. Den studien gir hvertfall mening i å fortsette, og at det kanskje ikke er nok å bare fokusere på "wounding" teorien, men at man også må blø litt for håret sitt.
Det er nemlig den eneste måten vi kan løse dette problemet på , ved å tenke åpent som du gjør. Vi må se dette JÆVLA problemet fra alle perspektivene vi finner :)
Mener du malahniak method/ galea method jeg har hørt negative ting om det men har ikke sjekket selv. Skal du starte med dermarolling?

Jeg skal også starte med å bruke vitamin B12 og glykolsyre. Glykolsyre skal jeg bruke rett etter jeg dermaroller og B12 er jeg usikker på jeg skal blande med minoxidil eller påføre i seg selv.

Hvordan går det med voltarol forsøket ditt?

Jeg er personlig veldig glad for at vi har en forum som dette, voksne mennesker som gjør det vi kan for hjelpe hverandre samtidig som vi prøver å finne løsninger selv. I andre forumer er det mange uenigheter og kvalme man finner. Stå på Jens du gjør god jobb :)

Finasteride

Supermoderator
Vel, voltarol forsøket kjører jeg som normalt, men for å være ærlig har jeg ikke merket noe forskjell. Er jo litt merkelig at ikke minoxidil og voltarol kombo klarer å gro hår der, men ser på det som at det kan være en annen årsak som jeg først må finne for så å behandle. Jeg skal i gang med dermaroller, må bare bestille det når jeg kommer hjem fra jobb. Skal oppdatere voltarol forsøket med bilder men det blir nok ganske likt det forrige.

B12 er faktisk noe jeg leste en gang skulle være ganske gunstig, men alt som har med B-vitaminer å gjøre er umulig å få tak i Norge (hvertfall doser som kan hjelpe). Dere som er heldige og bor mot Sverige har jo bedre muligheter. Det er jo mulig å få B12 på sprøyte av lege som legen setter, men da må det være dokumentert mangel.

Kan ikke du lage en tråd om B12 og Glykolsyre hvis du har noe spennende artikler/studier/forumtråder om det.

Den metoden jeg mente var faktisk SE metoden, hvis du ser på denne tråden (finasterid, minoxidil og SE): http://alopeci.info/Thread-Suksesshistorie

SE metoden: http://www.hairloss-reversible.com
Jeg kjøpte faktisk det heftet hans som inkluderer en video hvordan det skal gjøres. Jeg leste hele siden og jeg må innrømme at jeg faktisk ikke tror at det er "scam", bare at jeg muligens ikke hadde tolmodigheten til å gjennomføre dette. Om Jens lager en "lukket avdeling" i forumet som krever registrerte brukere kan jeg kanskje poste denne videoen (opphavsrettigheter osv.). Man trenger egentlig ikke kjøpe noe som helst, da han beskriver metoden på internett. Men dette er en gammel mann, så han har tydeligvis ikke fått til å legge ut videoen på internett (????).

De andre metodene fokuserer jo på galea, og en annen metode fokuserer på at hodeskallen vokser slik at den presser for blodsirkulasjonen som igjen fører til hårtap. Dette er heller ikke noe jeg vil påstå at er "scam" fordi når man ser tydelig på folk med hårtap, så finnes det noen som har veldig kraftig beinvekst under hodet. Spørsmålet er bare om de hadde det før de begynte å miste håret. DHT påvirker jo beinvekst så er ikke helt utenkelig.

Jens86

Administrator
Finasteride skrev:
SE metoden: http://www.hairloss-reversible.com
Jeg kjøpte faktisk det heftet hans som inkluderer en video hvordan det skal gjøres. Jeg leste hele siden og jeg må innrømme at jeg faktisk ikke tror at det er "scam", bare at jeg muligens ikke hadde tolmodigheten til å gjennomføre dette. Om Jens lager en "lukket avdeling" i forumet som krever registrerte brukere kan jeg kanskje poste denne videoen (opphavsrettigheter osv.). Man trenger egentlig ikke kjøpe noe som helst, da han beskriver metoden på internett. Men dette er en gammel mann, så han har tydeligvis ikke fått til å legge ut videoen på internett (????).
Hmmm. Jeg tror flere av artiklene jeg har lagt ut også er copyrighta. Har funnet dem på div. snuskete sider. Så kanskje jeg bør gjøre det også lukket, kun for brukere. Takk for tipset :D

Finasteride

Supermoderator
Jepp, kan jo være en ide å kun ha biblioteket åpent for registrerte brukere, eller hvertfall deler av det. Å hvis mulig unngå at roboter gjennomsøker området (google o.l.)

Nye svar

Nye tråder

Forumstatistikk

Tråder
421
Medlemmer
1.580
Siste medlem
johndoe95
Topp