• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Dermaroller

Finasteride

Supermoderator
Ikke bare kan dermarolleren fjerne arrvev. Den kan danne nye blodårer. Linken over er bare et eksempel på en type dermaroller som bør være mer enn god nok.
 

Vk89

Meldem
Ikke bare kan dermarolleren fjerne arrvev. Den kan danne nye blodårer. Linken over er bare et eksempel på en type dermaroller som bør være mer enn god nok.
Takk.
Får ikke den linken til og fungere som du la ut. Men kan prøve og google litt selv, og se om jeg finner noe.
 

Reidar

Meldem
Jeg bruker nå finasteride (proscar på 4. Året) minoxidil i 4 år og dermarolling i en måned sammenhengende nå. Jeg bruker 2ml to ganger om dagen med minoxidil. Nå i sommer har jeg klippet håret helt kort og bruker noe mindre minoxidil da alt havner i hodebunnen istedet for at en del havner i håret.Jeg har gjort forsøk på å stoppe bruk av minoxidil for å se hvor mye produktet har å si. Resultatet ble at jeg mistet mye hår etter noen uker. Jeg har gjort forsøk på å slutte med finasteride og jeg mistet mye hår etter 3-4 måneder. Så de hjelper mye. Jeg har også prøvd bruk av Trinov over flere måneder og merket ingen forbedring, og mistet heller ingen hår etter jeg avsluttet. Dette ble gjort i forbindelse med stopp av finasteride. Alt i alt har jeg greid å bremse hårtapet ved bruk av proscar og minoxidil. Det skal sies at mitt hårtap er diffust. Jeg har ingen bare områder på hodet, men mange tynne hår. Jeg merker resultater av produkter ganske godt, både positivt og negativt.En periode la jeg til RU også i behandling. Resultatet ble en helt syk gjenvekst der jeg nesten hadde fått tilbake full manke. Da dette ble vanskeligere å få inn i landet samt at man vet ikke helt bivirkninger av dette, valgte jeg å stoppe. Og jeg håper at dermarollern vil klare å gi litt gjenvekst istedet. Men det er ingen tvil om at å senke og blokkere DHT i hodebunnen er veien å gå. Så handler det bare om å gjøre det tilstrekkelig nok. Så kommer minoxidil og dermaroller som en bonus for gjenvekst. Og spesielt dermaroller om man har noen problemområder som trengs å vekkes til live. Jeg har forhåpninger om at cb-03-01 kan bli produktet som lovlig kan erstatte RU58841 på kort sikt, og da tror jeg hårtap vil bli unngått for veldig mange av oss. Spesielt om man kombinerer det med finasteride.
Har du prøve med 4 ml en gang om dagen vs 2 ml 2 ganger? Har hørt at det er så og si akkurat det samme, mens andre sier at 2 ganger om dagen gir bedre effekt. Lurer på hvor stor forskjell er, mener å ha sett at det er 10 eller noe prosent bedre resultat med 2 ganger om dagen.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Har du prøve med 4 ml en gang om dagen vs 2 ml 2 ganger? Har hørt at det er så og si akkurat det samme, mens andre sier at 2 ganger om dagen gir bedre effekt. Lurer på hvor stor forskjell er, mener å ha sett at det er 10 eller noe prosent bedre resultat med 2 ganger om dagen.
Jeg har aldri prøvd å bruke minoxidil kun en gang om dagen. Minoxidil har en virketid på 22 timer. Så da er det kun 2 timer i døgnet man ikke har noe virkning av minoxidil ved bruk en gang daglig. Så forskjellen på en gang for dagen mot to skal være minimal. Og det kan sikkert stemme med 10% som du sier.
 

Vk89

Meldem
Riktig dermaroller er mer effektivt enn noen medisin. 1.5mm, ikke for mange nåler, kjøp kvalitet (ikke Wish). Noen dermarollere er ikke laget med ekte nåler, og gjør da større skade på huden som vil øke hårtapet. Virkemåten til dermarolleren er å gjøre liten skade, men nok til at ny frisk hud skal erstatte arrvevet som dermarolleren brukes på. Arrvev er årsaken til hårtap, så det er en god idè å behandle dette.
Er denne grei tror du?

 

Kremil

Nytt Medlem
Hvordan kan følelsen av å bruke dermaroller på 0.5mm og 1.5mm beskrives? Sitter å vurderer sterkt, men har en nålfobi som blusser opp kraftig hver gang jeg ser ett bilde av en dermaroller
 

Finasteride

Supermoderator
@Vk89 400 nåler har aldri vært testet på hårtap, så det er ingen dokumentert effekt av at den er bedre enn den med 192 nåler. Ofte er de med flere nåler av dårligere kvalitet også, vil derfor råde deg til å bruke den som f.eks. ble linket til tidligere.
 

Finasteride

Supermoderator
Hvordan kan følelsen av å bruke dermaroller på 0.5mm og 1.5mm beskrives? Sitter å vurderer sterkt, men har en nålfobi som blusser opp kraftig hver gang jeg ser ett bilde av en dermaroller
Kan ikke sammenlignes med «nål» i sprøyter hvis det er det du tenker på. Men det kan være litt ubehagelig for noen. Har du veldig fobi er det kanskje ikke noe for deg. Du må regne med å blø litt rett etter behandling.
 

Vk89

Meldem
@Vk89 400 nåler har aldri vært testet på hårtap, så det er ingen dokumentert effekt av at den er bedre enn den med 192 nåler. Ofte er de med flere nåler av dårligere kvalitet også, vil derfor råde deg til å bruke den som f.eks. ble linket til tidligere.
Okei, men den som ble linket til tidligere var 0.5 mm og ikke 1.5mm. Har du noen tips til hvor jeg kan handle en med bra kvalitet?
 

Kremil

Nytt Medlem
Kan ikke sammenlignes med «nål» i sprøyter hvis det er det du tenker på. Men det kan være litt ubehagelig for noen. Har du veldig fobi er det kanskje ikke noe for deg. Du må regne med å blø litt rett etter behandling.
Det er sprøytefobi i hovedsak ja. Jeg sitter å prøve å overtale meg selv om at det ikke er det samme. Har dermarolling noen dokumentert effekt uten minoxidin? Bruker for øyeblikket kun finasterid og ønsker å bruke så lite "unaturlig" jeg kan.
 

Finasteride

Supermoderator
Ja dermaroller vil ha effekt uten minoxidil, den vil ha god effekt sammen med finasterid. Finasterid stopper ytterligere arrvev dannelse, mens mikroneedling kan behandle eksisterende arrvev.
 

Finasteride

Supermoderator
Okei, men den som ble linket til tidligere var 0.5 mm og ikke 1.5mm. Har du noen tips til hvor jeg kan handle en med bra kvalitet?
Nei, vil anbefale å finne en i Norge på 1.5mm med medisinske nåler i rustfritt. Grunnen til dette er at jeg selv fikk min bestilling stoppet i tollen for flere år siden. Medisinsk utstyr er egentlig ikke lov å importere.
 

Topp