• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Dermaroller

Vk89

Meldem
Nei, vil anbefale å finne en i Norge på 1.5mm med medisinske nåler i rustfritt. Grunnen til dette er at jeg selv fikk min bestilling stoppet i tollen for flere år siden. Medisinsk utstyr er egentlig ikke lov å importere.
Okei. Har googlet litt og di fleste som selger disse i Norge har ikke så store som 1.5 mm. Di har stortsett mindre utenom den siden jeg linket til over her.

Fant en til dem selger som er 1.5 mm.
Vet ikke hvor mange nåler denne har, men står at den er CE godkjent under medisinsk standard hvertfall.

 

Finasteride

Supermoderator
Tror den der er bra jeg. Kjør på, følg anvisningene på siden så vil du nok bli kvitt litt arrvev. Akkurat som gresset ikke gror i en gammel hage, så gror ikke håret på en hodebunn full i arrvev.
 

Vk89

Meldem
Tror den der er bra jeg. Kjør på, følg anvisningene på siden så vil du nok bli kvitt litt arrvev. Akkurat som gresset ikke gror i en gammel hage, så gror ikke håret på en hodebunn full i arrvev.
Den er grei, da får jeg prøve og bestille en sånn.
Takk for svar :)
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Det er sprøytefobi i hovedsak ja. Jeg sitter å prøve å overtale meg selv om at det ikke er det samme. Har dermarolling noen dokumentert effekt uten minoxidin? Bruker for øyeblikket kun finasterid og ønsker å bruke så lite "unaturlig" jeg kan.
Du kan prøve å rulle litt forsiktig en gang over området du vil behandle i første omgang. Slik at kroppen på egenhånd kan ”bedøve“ området litt. Så legger du på litt mer trykk på runde nummer to. Mange har hatt gode resultat uten at de blør også. Først og fremst hjelper dette ved at hodebunnen tar opp minoxidil lettere. Selv har jeg meget lav smerteterskel tror jeg. Spesielt hvis det er litt blod innvolvert. Gruer meg alltid veldig til hver gang jeg skal til med dermarollern. Men jeg tror det sitter mye i hodet. At man gjerne forbereder seg på at det skal gjøre veldig vondt, og gjør det mye værre enn det egentlig er. Jeg kommer meg alltid gjennom det. Bruker kanskje litt lengre tid enn mange, og jeg begynner alltid å nyse veldig
 

Reidar

Meldem
Okei. Har googlet litt og di fleste som selger disse i Norge har ikke så store som 1.5 mm. Di har stortsett mindre utenom den siden jeg linket til over her.

Fant en til dem selger som er 1.5 mm.
Vet ikke hvor mange nåler denne har, men står at den er CE godkjent under medisinsk standard hvertfall.

Bilde jeg la ut var fra 0.5 mm nåler. Men kjøpte også 1.5 mm fra akkurat samme nettside. For meg vet jeg at dermaroller funker. Selv bruker jeg ikke noe press når jeg roller. Akkurat første 1-2 gang var det litt ubehaglig, men så går det greit. Kan jo i worst case ta en ibux før du roller. Kjøpte forresten en dermapen langt tilbake og det gjorde vondt bare med 0.5 størrelse, så for meg er 1.5mm dermaroller mye bedre.
 
Sist redigert:

Reidar

Meldem
Du kan prøve å rulle litt forsiktig en gang over området du vil behandle i første omgang. Slik at kroppen på egenhånd kan ”bedøve“ området litt. Så legger du på litt mer trykk på runde nummer to. Mange har hatt gode resultat uten at de blør også. Først og fremst hjelper dette ved at hodebunnen tar opp minoxidil lettere. Selv har jeg meget lav smerteterskel tror jeg. Spesielt hvis det er litt blod innvolvert. Gruer meg alltid veldig til hver gang jeg skal til med dermarollern. Men jeg tror det sitter mye i hodet. At man gjerne forbereder seg på at det skal gjøre veldig vondt, og gjør det mye værre enn det egentlig er. Jeg kommer meg alltid gjennom det. Bruker kanskje litt lengre tid enn mange, og jeg begynner alltid å nyse veldig
tenker å oppdatere med dermaroller neste måned med bilde. Hadde laget en annen topic på dette nettstedet som heter "da har jeg starta på Avodart" for å sammenligne hvor håret mitt så før ut, frem til jeg starta med minox og dermaroller. (bruker ikke nå avodart). Glemt passordet til den brukeren så måtte lage en ny nå.
 

Kremil

Nytt Medlem
Du kan prøve å rulle litt forsiktig en gang over området du vil behandle i første omgang. Slik at kroppen på egenhånd kan ”bedøve“ området litt. Så legger du på litt mer trykk på runde nummer to. Mange har hatt gode resultat uten at de blør også. Først og fremst hjelper dette ved at hodebunnen tar opp minoxidil lettere. Selv har jeg meget lav smerteterskel tror jeg. Spesielt hvis det er litt blod innvolvert. Gruer meg alltid veldig til hver gang jeg skal til med dermarollern. Men jeg tror det sitter mye i hodet. At man gjerne forbereder seg på at det skal gjøre veldig vondt, og gjør det mye værre enn det egentlig er. Jeg kommer meg alltid gjennom det. Bruker kanskje litt lengre tid enn mange, og jeg begynner alltid å nyse veldig
Jeg tror kanskje jeg får manne meg opp og bare prøve det ut, kanskje med 0.5mm i begynnelsen. Takk for svar :)
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
tenker å oppdatere med dermaroller neste måned med bilde. Hadde laget en annen topic på dette nettstedet som heter "da har jeg starta på Avodart" for å sammenligne hvor håret mitt så før ut, frem til jeg starta med minox og dermaroller. (bruker ikke nå avodart). Glemt passordet til den brukeren så måtte lage en ny nå.
Flott at du oppdaterer slik at vi kan sammenligne framgang og metoder. Jo flere som oppdaterer, jo bedre for alle og også for de som i ettertid kommer til forumet for å finne behandlingsmetoder. Jeg skal oppdatere litt selv også. Jeg har gjort et eksperiment ved å kutte ut all behandling for en stund for å vise utgangspunkt, og hvor mye gjenvekst det er mulig å få. Så min behandling består ikke bare av dermarolling, men dermarolling spiller en rolle i det.
 

Reidar

Meldem
Flott at du oppdaterer slik at vi kan sammenligne framgang og metoder. Jo flere som oppdaterer, jo bedre for alle og også for de som i ettertid kommer til forumet for å finne behandlingsmetoder. Jeg skal oppdatere litt selv også. Jeg har gjort et eksperiment ved å kutte ut all behandling for en stund for å vise utgangspunkt, og hvor mye gjenvekst det er mulig å få. Så min behandling består ikke bare av dermarolling, men dermarolling spiller en rolle i det.
Vurderer å bytte til 2 ml * 2 ganger om dagen (totalt 4 ml). så nylig fra denne linken Viser at 2 ganger om dagen er superior.
Btw hvordan orker du å gjøre det 2 ganger pr dag? tenker litt før jobb og sånt. Hårene mine med minox gir små sorte hår som aldri vokser. Tenker den siste lille boosten vil gi vekst. Forresten ser at 7 spray Recrea Forte tilsvarer 0.7 ml i min ml måler.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Vurderer å bytte til 2 ml * 2 ganger om dagen (totalt 4 ml). så nylig fra denne linken Viser at 2 ganger om dagen er superior.
Btw hvordan orker du å gjøre det 2 ganger pr dag? tenker litt før jobb og sånt. Hårene mine med minox gir små sorte hår som aldri vokser. Tenker den siste lille boosten vil gi vekst. Forresten ser at 7 spray Recrea Forte tilsvarer 0.7 ml i min ml måler.
Om du bruker skumversjonen så tørker denne ut i løpet av få minutter. Liniment derimot, spesielt recrea forte, tørker ikke inn med det første. Og det blir litt stress å bruke før jobb. Etter jeg har dusjet om morningen, påfører jeg minox skum i tørt hår, også gjør jeg det samme på kveldstid. Så tar bare noen få minutter ekstra å bli klar til å gå ut døra så lenge som du ikke bruker liniment. Liniment har også en tendens til å bli litt klissete og hårene klistrer seg sammen. Så håret ser tynnere ut. Skumversjonen pulveriseres og det man får av skum i håret, fester seg litt. Så visuelt får man litt tykkere hår.
 

Vk89

Meldem
Har akuratt mottatt dermarollen, men jeg lurer på en ting.
Det står at jeg skal rense dermarollen med alkohol både før og etter bruk. Den rensen fikk jeg med i pakka. Men så står det at jeg skal rense huden før bruk, men gjelder dette hvis du bruker den i hodebunnen også? Hva skal man bruke der for og rengjøre eventuelt?
 
Sist redigert:
Noen bruker dermaroller en gang daglig. Opp til 0,75mm. Det skal ikke resultere i blødning, kun lett rulling.Tanken bak å bruke den daglig og opp til den størrelsen er at den skal gi nok skade i huden til at minoxidil lettere skal kunne trenge gjennom hudlaget i hodebunnen. Så opp til 0.75mm for å øke opptaket av minoxidil. Så er det de som bruker dermaroller en gang i uken eller annenhver uke. Da er det de med større spisser som blir brukt. Ofte 1.5mm. De vil gi større skade på huden slik at blodtilførselen øker og det blir sendt signaler om at huden må repareres. Kollagen i huden økes og nye hudceller dannes. Da vi allerede er ” programmert“ til å danne hår i hodebunnen, så har hudcellene et valg om å danne hår der. Derfor kan man være heldig å få hår der det har vært helt blankt ei stund. Man må være litt forsiktig både med de små dermarollerne og de store. De små fordi ikke alle tåler å få tilført større doser minoxidil og dette kan gå i blodbanen. Dette kan resultere i økt hjerterytme og også svimmelhet. De store bør man være forsiktig med å ikke rulle for hardt da de gir mer skade, og man kan risikere arrdannelser ved for hyppig eller for hard bruk. Det er anbefalt å vente 24 timer med påføring av minoxidil etter bruk av de store. Selv venter jeg 12 timer og det har fungert fint for min del. Man må også være påpasselig med å desinfisere rollern etter bruk. Gjerne før bruk også for å være sikker. Dette må gjøres for å unngå infeksjoner i huden.
Jeg har nå fått tak i 1,5 mm dermarolleren fra Dermaspa. Slik jeg forstår det anbefalles det å ikke bruke en 1,5 mm dermaroller daglig. Hvor hyppig bør dermarolleren benyttes for få maksimalt antall nye hår? Jeg ønsker gjenvekst av hår i vikene og lengst fremme på hodet (mellom vikene). For øvrig bruker jeg Nisim shampooen hver dag, Minoxil en gang hver dag og Fungoral to ganger i uka.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Har akuratt mottatt dermarollen, men jeg lurer på en ting.
Det står at jeg skal rense dermarollen med alkohol både før og etter bruk. Den rensen fikk jeg med i pakka. Men så står det at jeg skal rense huden før bruk, men gjelder dette hvis du bruker den i hodebunnen også? Hva skal man bruke der for og rengjøre eventuelt?
Bare å reingjøre hodebunnen før du bruker dermarollern. Dusj og shampo . Så desinfiserer du dermarollern før bruk og etter.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Jeg har nå fått tak i 1,5 mm dermarolleren fra Dermaspa. Slik jeg forstår det anbefalles det å ikke bruke en 1,5 mm dermaroller daglig. Hvor hyppig bør dermarolleren benyttes for få maksimalt antall nye hår? Jeg ønsker gjenvekst av hår i vikene og lengst fremme på hodet (mellom vikene). For øvrig bruker jeg Nisim shampooen hver dag, Minoxil en gang hver dag og Fungoral to ganger i uka.
Det anbefales ikke å bruke 1,5mm dermaroller hver dag pga at den gjør såpass skade at huden trenger flere dager på å leges. Hva som fungerer best er litt uvisst. Noen har resultater av mindre rollere de bruker daglig, og noen har best resultat av større rollere de bruker en gang i uken. Det finnes ingen fasit på hva som vil fungere best for deg. Hvis jeg kan anbefale, så anbefaler jeg å gjøre det en gang i uken. Da får huden nok tid til å hente seg inn igjen, og for din del så er det såpass lite jobb med det at du kan gjennomføre det i det lange løp. Da du trenger minst 3 måneder på deg for å se begynnelsen på en eventuell forbedring. Det jeg har sett av resultater, så har de fleste gjenvekst i de områdene du nevner. Lengst fremme på hodet. Jeg tror det har en sammenheng med at folk flest er mer nøyaktig med det området når de ruller. Da det er området man lettest ser i speilet når man holder på. Så bruk gjerne et lite håndholdt speil om du også trenger gjenvekst på kronen, slik at du ser at du har vært nøyaktig der også. Så en gang i uken skal fungere greit. Skulle huden likevel ikke være helt leget, så er det bare å vente en ekstra dag eller to. Det er viktig å påpeke at man ikke skal rulle om huden fortsatt er sår. Slik at det ikke blir arr. Også må du vente lenge nok med påføring av minoxidil slik at du ikke får for høyt opptak I blodbanen som kan være uheldig for hjerterytmen. Det er anbefalt å vente 24 timer med påføring av minoxidil.
 

Vk89

Meldem
Hvor lenge holder dere på når dere bruker dermarollen i hodebunnen? Jeg tok i bruk dermaroll for første gang idag, og holdt på i ca 20 min.
Er vel kanskje ikke noe fasit på hvor lenge man skal bruke den til hver tid?
 

Jens86

Administrator
Hvor lenge holder dere på når dere bruker dermarollen i hodebunnen? Jeg tok i bruk dermaroll for første gang idag, og holdt på i ca 20 min.
Er vel kanskje ikke noe fasit på hvor lenge man skal bruke den til hver tid?
Jeg vet ikke, men hvordan gikk det? Var det vondt?
 

Topp