Hei! Samme har "skjedd" meg. 1.25 hver femte dag. Og jeg må for all del ikke bruke mer enn 0,6mg om dagen. Studier viser visstnok at man ikke trenger mer av medisinen.
I tillegg anbefaler de at jeg venter 6-12 måneder med å bruke Fin. Dette i tilfelle Minoxidil'n fungerer bra nok.
En liten del av meg har lyst til å prøve denne fremgangsmåten. For science, lissom. Men en mye større del av meg har ikke lyst til å verken vente med bruken av Fin, eller moderere den...
Ingen lege her, men når du ser på funksjonen til Minoxidil, så stimulerer middelet kun hårvekst, det tar ikke vekk
DHT rundt hårsekkene - som er hva som tar knekken på håret over tid.
For all del bruk Minoxidil, men det fjerner ikke det underliggende problemet, som krever Finasterid (eller Dutasterid). Her bør nok fastlegen din lese seg opp på hvordan disse legemidlene fungerer.
Igjen, ingen lege, men tror også på noe mer jevn dosering av Finasterid, især i starten, når du skal bygge opp stoffet i kroppen. Min lege anbefalte 1.25mg to ganger i uken, men jeg begynte på 1.25mg hver 3. dag, men en av de "tilsynelatende få" som får bivirkninger. Gikk ned til 0.60 annenhver dag, og ser det litt an. Det er litt pirkete å dele opp Proscar-tabletter i 8 deler, men det går rimelig greit an med et presisjonsknivsett fra Clas Ohlson.
Tror kontroversene rundt Finasterid er blitt ganske kjent nå, så derfor er nok en del leger litt mer forsiktige når de deler ut denne medisinen, især til unge menn.
PS: Har sett studier som viser at 0.5mg daglig gir nesten tilsvarende effekt til 1mg. Helt ned til 0.25mg daglig gir også en god effekt. Men antar det er individuelle forskjeller her. Menn med mer aggressivt håravfall trenger kanskje en høyere dose, for å holde håravfallet i sjakk.