• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Donorområdet: vær obs!

Jonatan

Meldem
I mine omtaler av HT jeg tok i 2017, har jeg flere ganger nevnt at donorområdet mitt i ettertid har blitt "flekkete" og merkbart tynnere, med flere synlige "hull". Jeg tok nettopp et google-søk om dette, og finner mange oppslag om dette problemet. Jeg legger her ut noen av lenkene.

Jeg ble aldri undersøkt av legen før jeg tok HT, fikk bare høre av selgeren at det aldri ville bli noen synlige merker i donorområdet etter behandlingen. På selve behandlingsdagen, rett før jeg skal inn og begynne behandlingen, sier legen at håret mitt (bak) er ganske tynt. Med andre ord, slik jeg tolker det hun sa: ikke særlig velegnet for transplantasjon...

Jeg skulle ønske at jeg i forkant var blitt advart om at det jeg har opplevd, faktisk KAN inntreffe med noen. Mitt råd er derfor: Forhør deg nøye om dette før du eventuelt bestemmer deg for HT.

https://www.realself.com/question/seattle-wa-i-question-donor-area-destiny

 

Topp