• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

DR Tsuji- Riken. Er du villig til å betale prisen?

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Hva om du hadde muligheten til å få tilbake full manke. Uten å bruke noen som helst produkter.ingen bivirkninger. aldri mer bekymre deg for hårtap og uendelig med muligheter hos frisøren når du velger hvilken hårfrisyre du vil ha. Er du villig til å betale mellom 2 og 3 millioner kroner for dette? Det kan bli en realitet i 2020-2222. Hos Riken tar de ut noen få av dine beste hårstrå, og kloner de til den mengden du måtte ønske. For så å sette disse hårstråene der det er behov. De fleste av oss må nok stå over pga prisen. Kanskje i nærmeste framtid vil en full hårmanke bli sett på som en ting som tilhører de med god råd, og dermed mer status å ha mye hår. Det blir som å ha en Ferrari i garasjen. Prisen vil nok avta etterhvert som årene går, men en såpass krevende prosess vil nok alltid koste mye penger.

• Jens86

Administrator
    Hvor kan jeg finne mer info om dette?

Om dette er en metode de kan patentere, og som faktisk fungerer, så kan nok prisen holde seg høy ganske lenge. Nok av velstående folk der ute.

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Den videoen sier deg sikkert ikke så mye:D men der er blitt gjort et intervju.Dette var en post på Reddit. De begynner å eksperimentere på mennesker allerede i år. Så begynner selve testene på mennesker kanskje så tidlig som i år eller neste år.De satser på å kunne tilby behandlingen i 2020, men som vi vet av erfaring, så pleier slike ting å dra ut litt. Det blir uansett spennende å følge fremgangen. En på Reddit fikk muligheten til å stille han som laget videoen noen spørsmål. Jeg skal se om jeg finner de og poste en kopi her.

Sist redigert:

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Questions:
    1-Do you know when they are planning on commercializing it?

2-Do you think it will be available to people internationally in the first years? / how exclusive will the treatment be?

3-How quickly do you think the price will drop?

4- You were told they were doing clinical experiments with people. Did they gave any info when the results are coming out?

Answers:
    1-.I have heard that patient treatment will begin in 2020-2021.Tsuji’s technology.

2-.I think that surgery will be carried out in order from the wealthy and those who understand surgery. 2020~2021 year. Treatments are available to public. But 20~40 million yen.

3-.It will take at least 10 more years. The price will drop to a price that even ordinary people can afford.

4-.He showed me the detailed path from clinical experiments to full-scale deployment.

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Selve behandlingen vil da koste ca 2,5 millioner kroner. Jeg vet ikke om dette er inklusiv eller eksklusiv prisen på transplantasjon. Men når man først skal bruke så mye penger på kloning, så vil man helst at de flinkeste klinikkene skal utføre arbeidet vil jeg tro. Jeg ser for meg at man reiser til Japan, og kloner et visst antall hår hos Riken. For så å få sendt dette til en hårtransplantasjonsklinikk. Så gjenstår det å se om man får velge fritt hvilken klinikk man vil bruke.

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
    Rettelse: ser ut som jeg har misforstått fullstendig her. Det klones ikke hår, men kun celler fra friske hår. Som igjen føres tilbake til hodebunnen for å reparere hår rammet av hårtap. Så en vaksine. Det har vært så mye forskjellig som skulle komt på markedet at det har gått i surr for meg. Utrolig lettvint måte å gjøre det på da. En behandling, så er man vaksinert

Topp