• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Erfaring med Dr. Koray Erdogan - Istanbul

Jens86

Administrator
Takk for grundig update! Synd du ikke er helt fornøyd, men du kan jo som du sier fortsatt se noen forbedringer :)
 

Pettter88

Meldem
8 måneder post-op

Jeg har oppnådd målet mitt om at jeg vil føle at jeg ser meg selv, når jeg titter i speilet.
Samtidig er jeg skuffet over at hodebunnen er synlig på mottakerområdet
Det ser ikke ut som at Finasteride har stoppet hårtapet sånn som jeg hadde håpet, ettersom jeg har begynt å bli tynn oppå. Jeg skal greit komme meg igjennom de to neste årene med Toppik, men regner med å ta en operasjon til etter det. Forhåpentligvis vil det være tydeligere hvor strt området jeg mister hår på. Men det ser veldig ut som at området ikke utvider seg og at jeg er en NW 5A

Jeg er på nåværende tidspunkt veldig usikker på hvor suksessfull operasjonen har vært. Jeg ser jo at de transplanterte hårene står relativt tett lags den nye hårlinjen som dere kan se på bildet. Jeg har null peiling på hvor god yield jeg har hatt og hvor mye shockloss jeg har hatt. Så det er derfor vanskelig å dømme Erdogan. Anbefaler andre å ta GODE BILDER i tiden før og etter operasjon


Mer tekst kommer senere
 

Vedlegg

Jens86

Administrator
Hårlinen din ser jo veldig bra ut! Så får du heller avvente og se om du vil fylle igjen mer på toppen.
 

Pettter88

Meldem
Etter å ha undersøkt litt mer og sett litt nøyere på håret mitt, har jeg kommet frem til at jeg har hatt alt for store forventinger. Når jeg ser på bilder av pasienter som har hatt mye hår fra før og i tillegg får transplantert mye hår, så kan man fortsatt se hodebunnen hos disse pasientene også. Det så jeg ikke før operasjonen. Jeg så kun det jeg ville se. Som jeg har skrevet tidligere så er HT kun ment å gi en illusjon om at man har fått håret tilbake. Jeg bare håpet og trodde at det ville være annerledes med meg. Jeg skal ikke klage fordi jeg tror veldig mange skulle ønske at de hadde håret mitt. Det er bare fra noen vinkler man kan se hodebunnen igjennom, og de fleste vil nok ikke tenke mye over det.

Bildene fra 8 måneder post-op er tatt uten at jeg har gjort noe med håret. (Ja jeg har en kraftig verv). Hvis jeg styler det litt og eventuelt sper på med litt toppik så ser det veldig bra ut. (Toppik er egentlig ikke nødvendig).
På makrobildene av hårlinjen kan man se at de mørkere hårene står relativt tett (jeg antar at disse er de transplanterte) Like tett som hårene til andre pasienter som har rekonstruert hårlinjen uten orginale hår. I etterkant ser jeg nå at disse hårlinjene er tynne og antagligvis ser enda tynnere ut i virkeligheten enn hva man får inntrykk av på bildene.

Jeg må bare poengtere hvor viktig det er å ha orginale hår for å få et godt resultatet. Jeg fant denne karen, som på en måte har lignende hårtap som meg med en del hår fra før av og en tjukk dott med hår foran. Du kan se den store forskjellen på tettheten når håret er vått, akkurat som mine bilder fra 7. måned. I tillegg ser man hodebunnen igjennom når håret er tørt. https://www.baldtruthtalk.com/showt...ED-Clinic-6311-grafts-FUE-(4007-FUE-2304-FUE)


Jeg oppdaterer igjen i 10 og 12 måned.
 

Vedlegg

Pettter88

Meldem
9 måneder post-op

Det har skjedd mye den siste måneden. Håret har tyknet seg til og jeg er egentlig ganske fornøyd med resultatet nå.
Jeg har muligheten til å lage en semi-sidesleik, noe jeg ikke hadde forestilt meg at jeg kunne på forhånd. Etter å ha funnet noen tidligere bilder, innser jeg at jeg har glemt hvor lite hår jeg hadde noen steder. Derfor var nok forventningene mine for store.

Etter å ha sett på sammenligningsbildene så har jeg fått mye hår! Jeg tror likevel ikke at yielden er 100%, nærmere 80-85%. Noe som er bra nok. Samtidig tror jeg at jeg har hatt shock loss. Fordi jeg ser ingen av de tynne hårene jeg hadde på de mest utsatte stedene. Det i kombinasjon med lite tålmodighet gjorde at jeg tidligere ikke var fornøyd med resultatet. Jeg har lest i etterkant at man oftere får lavere yield jo tettere man transplanterer. Så det er noe å tenke på for dere andre. Det er kjipere, men kanskje lurere å ta transplantasjonen i to omganger.

Ellers kjennes donorområdet like tjukt ut som før. Mens mottakerområdet fortsatt er litt rødt og føles litt hompete fortsatt.

Alt i alt kan jeg gå god for Dr. Erdogan. Og tror jeg kommer til å bruke han neste gang også, med mindre jeg har veldig mye mer penger. Da vil jeg vurdere en av de belgiske.
 

Vedlegg

apekatt

Nytt Medlem
9 måneder post-op

Det har skjedd mye den siste måneden. Håret har tyknet seg til og jeg er egentlig ganske fornøyd med resultatet nå.
Jeg har muligheten til å lage en semi-sidesleik, noe jeg ikke hadde forestilt meg at jeg kunne på forhånd. Etter å ha funnet noen tidligere bilder, innser jeg at jeg har glemt hvor lite hår jeg hadde noen steder. Derfor var nok forventningene mine for store.

Etter å ha sett på sammenligningsbildene så har jeg fått mye hår! Jeg tror likevel ikke at yielden er 100%, nærmere 80-85%. Noe som er bra nok. Samtidig tror jeg at jeg har hatt shock loss. Fordi jeg ser ingen av de tynne hårene jeg hadde på de mest utsatte stedene. Det i kombinasjon med lite tålmodighet gjorde at jeg tidligere ikke var fornøyd med resultatet. Jeg har lest i etterkant at man oftere får lavere yield jo tettere man transplanterer. Så det er noe å tenke på for dere andre. Det er kjipere, men kanskje lurere å ta transplantasjonen i to omganger.

Ellers kjennes donorområdet like tjukt ut som før. Mens mottakerområdet fortsatt er litt rødt og føles litt hompete fortsatt.

Alt i alt kan jeg gå god for Dr. Erdogan. Og tror jeg kommer til å bruke han neste gang også, med mindre jeg har veldig mye mer penger. Da vil jeg vurdere en av de belgiske.
Synes det ser utrolig bra ut... Hvilken belgisk tenker du på?

Vet du om det er lang ventetid rundt om kring? Jeg har 4 uker ferie i sommer, for min del er det eneste tidspunktet som er aktuelt. Eller vil det var rødt og synlig selv etter 3-4 uker leging?

Takker for at du deler erfaringene dine her.
 

bknorway

Nytt Medlem
Hei! Jeg takker også for en veldig fyldig rapport før, under og etter. Jeg syntes, som apekatt, at bildene fra 2 april ser veldig bra ut...

Hadde du kanskje en tilbakemelding vedr de belgiske legene? Og hvordan er statusen pr i dag, 10 måneder post-op?
 

Pettter88

Meldem
Synes det ser utrolig bra ut... Hvilken belgisk tenker du på?

Vet du om det er lang ventetid rundt om kring? Jeg har 4 uker ferie i sommer, for min del er det eneste tidspunktet som er aktuelt. Eller vil det var rødt og synlig selv etter 3-4 uker leging?

Takker for at du deler erfaringene dine her.
Jeg tenkte litt på Mwamba. Men kommer til å ta en ny runde med undersøkelser når den tid kommer. Ventelisten hos Erdogan var ca 3 måneder tror jeg. Men jeg leste en gang at Feriduni hadde ca et års venteliste.
Her er et foruminnlegg av en fyr som har besøkt de fire mest respekterte legene i Belgia: http://www.hairrestorationnetwork.c...top-docs-bisanga-feriduni-de-reys-mwamba.html
Velger du en lege fra denne lista er du i gode hender: http://www.iahrs.org/hair-transplant/

Det er absolutt anbefalt å ta opersjonen på starten av en fire uker ferie. De to første ukene vil du ikke vise deg utendørs. Hodet er ganske rødt de to påfølgende ukene. Jeg var ganske rød i 6 måneder... Prøvde å bruke aloe vera gel uten at det hjalp noe særlig. Både hudtypen og hvor mange grafts du flytter er avgjørende. Det blir rødt fordi det dannes nye nettverk av blodårer.
 

Pettter88

Meldem
18 måneder post-op

Nå har jeg levd med fullt utvokst hår i over et halvt år. Og det har vært et veldig bra halvår.
Det er en av grunnene til at jeg ikke har vært innom forumet her på lenger.
Det er færre bekymringer når jeg ser meg selv i speilet hver morgen.
Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Det har ikke vært som å få håret tilbake, men å få utseende tilbake.
Med det mener jeg at håret er fortsatt tynt midt oppå, og så lenge jeg grer det riktig så er det ingen som klarer å se det. Men jeg går fortsatt og tenker på hårtapet minst en gang om dagen.
Minst en gang i uka går jeg nøye over håret for å se om jeg er blitt tynnere i håret med en frykt for at finasterid ikke har stoppet hårtapet mitt helt.

Det plager meg ikke lenger at folk står over og ser ned på håret mitt når jeg sitter.
Jeg tror hårtapet har stoppet, og jeg har muligheten til å ta en runde til med operasjon for å gjøre resultatet enda bedre. Jeg har jo fortsatt 3000 grafts igjen.
Men jeg tenker likevel at det ikke er verdt det siden håret mitt er godt nok nå. Jeg har fått utseende mitt tilbake. Håret vil aldri bli like tett som det var før.
Da vil det være bedre å beholde de graftsene som en trygghet, hvis det plutselig skulle skje noe i fremtiden. Livskvaliteten min vil ikke øke noe mer nå pga håret likevel.


Jeg er veldig glad for at jeg tok hårtransplantasjonen.


Og til dere som vurderer det samme, vurder forventningene dine og oppnåelig tettheten nøye.
30 grafts/cm2 er et minimum etter min mening
40 grafts/cm2 vil gi et bra resultat
50 grafts/cm2 vil gi et veldig bra resultat.
Enda fyldigere er unødvendig.
Vil man ha fyldig, så vurder å ta operasjonen i to omganger.
Jeg har ikke inntrykk av at min 40 grafts/cm2 i hårlinjen som operasjonen la opp til, faktisk er 40 - takk og pris for at jeg har mye orginale hår der fra før av. Husk at ca 5-10% av hårene dør under operasjonen når du gjør grafts/cm2 beregnignene
 
Sist redigert:

Finasteride

Supermoderator
Godt å høre at du ble fornøyd. Takk for all nyttig informasjon du har delt fra begynnelse til slutt. Kunne du delt et før og etter bilde slik det er i dag?
 

Jens86

Administrator
Godt å høre! Lykke til videre, men ikke glem oss helt - det hadde vært kult med en oppdatering en gang i blant :)
 
N

Nils

Veldig interessant innlegg. Har selv vurdert HT nå i noen år, og det var både betryggende og urovekkende å lese dette.

Synes resultatet ble veldig bra, men det tok mye lengre tid enn jeg trodde. Har en pappaperm som kommer opp om noen mnd. Kanskje noe jeg skulle gjort da?
 

Skywalker

Nytt Medlem
Hei Pettter88!

Takk for detaljert og informativt referat av din HT-opplevelse i Tyrkia. Hvordan ble resultatet til slutt? Ser jo lovende ut på bildene. Ble du fornøyd?

Reiste du forresten hjem med fiskehatten på hodet, eller må man gå rundt med rød hodebunn?

Takk for hjelpen:)
 

Skywalker

Nytt Medlem
Oops, hadde visst ikke lest hele tråden da jeg skrev spørsmålet over. Det ser jo supert ut! Godt å høre at du ble fornøyd:)

Lurer fortsatt på det med hatten bare, eller hvordan man evt kommer seg hjemover uten å vekke alt for mye oppsyn. Og hvordan er det om man skulle klippet håret i donorområdet til noen millimeter, synes arrene veldig godt da?

Takk igjen:)
 

Reidar

Meldem
Jeg tenkte litt på Mwamba. Men kommer til å ta en ny runde med undersøkelser når den tid kommer. Ventelisten hos Erdogan var ca 3 måneder tror jeg. Men jeg leste en gang at Feriduni hadde ca et års venteliste.
Her er et foruminnlegg av en fyr som har besøkt de fire mest respekterte legene i Belgia: http://www.hairrestorationnetwork.c...top-docs-bisanga-feriduni-de-reys-mwamba.html
Velger du en lege fra denne lista er du i gode hender: http://www.iahrs.org/hair-transplant/

Det er absolutt anbefalt å ta opersjonen på starten av en fire uker ferie. De to første ukene vil du ikke vise deg utendørs. Hodet er ganske rødt de to påfølgende ukene. Jeg var ganske rød i 6 måneder... Prøvde å bruke aloe vera gel uten at det hjalp noe særlig. Både hudtypen og hvor mange grafts du flytter er avgjørende. Det blir rødt fordi det dannes nye nettverk av blodårer.
Kan jeg spørre deg hvorfor ikke Dr. Bisanga? Bare nysgjerrig
 

Dumhet

Nytt Medlem
Muligens jeg kommenterer litt seint, men om du virkelig hadde gjort hjemmeleksen din, så hadde du ikke gått til Erdogan.
Asmed (klinikken) og selve legen er en hairmill. Det vil si at de opererer over 10 pasienter daglig der legen selv ikke er involvert i operasjonene. Dette er kun for å tjene mest mulig penger daglig. Han var kjent for å få gode resultater og operere 1 person daglig før i tiden. Men etter han byttet modell der du ikke vet hvem som opererer deg. For dette er lotteri, siden det kan være vanlige mennesker som opererer deg som har fått «kurs» på dette er, så hadde jeg holdt meg langt unna klinikken. Bare se kun på disse resultatene her:



eneste legene jeg hadde turt å dra til i Tyrkia er dr Pekiner, dr keser eller dr.bicer.
 

Topp