• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Erfaring med dr Mulkas

  • Trådstarter Skabskallet
  • Startdato
S

Skabskallet

Hei, og takk for fyldig informasjon. Jeg har lest igjennom loggen din 10 ganger, og har videre hjelpt meg i beslutningen til jeg og ville prøve. No sitter jeg på hotelrommet i Istanbul, og har nettopp utført en FUE med 1800 grafts. Jeg valgte å dra igjennom Mulkas. Opplegget fra deres side er bra, og de hjelper med det som trengs. Hotelrommet er ok, maten er ikke så bra (men man har ofte ikke matlyst før en operasjon). Opplegget hos Mulkas er at de sender deg på Estethiqa sjukehus. Forholdsvis bra sykehus MEN med bare en hovedlege og 4 som kan gjennomføre grafts. Overlegen tegner linjen, og passer på alle lege-hønene som virrer rundt, og kommer inn og sjekker at alt er ok, men du får ikke så mye ut av han (før du virkelig trenger, eller spør). Samme opplegget som i Norge, lurer du på noe tar du selv kontakt. Så positive er at det er rimelig, greie og kjekke folk, de har en tolk som er kjekk å prate med, som hjelper deg med å snakke med tyrkerene. Men ikke minst legen. DA jeg kom inn var jeg piss nervøs for å fjerne alt av hår. Jeg ville fylle på kronen, og synes det var trist om resterende hår skulle gå i søpla for det. Rett og slett, jeg er ikke tøff nok til å skinne meg. Uansett, jeg klipte meg ikke, forutenom donorområde og månepartiet. Donorområdet er superenkelt å kamme over ved en senere anledning (no er jeg full av blod og bandasje), og månen får en caps ta seg av. Legen foretrakk ikke lue da de er så tette ?? Så da blir det caps om 7 dager.

Noe som jeg synes var kjempetrist etter alt sammen var at jeg dunket litt av pannen der jeg hadde fikset litt på ene viken. Så såg jeg det hang grafts i taket. Det var en ripe i lakken, så jeg sprang opp til legen og bad han om å ta en ekstra titt. Han såg igjennom, og konkluderte med at det såg ok ut.... Jaja, vi får se på det. Jeg synes det ikke var heilt trivelig.


Uansett, om du har lyst til å fylle på kronen eller noen viker, og er ikke fremmed for en tyrkia tur. Så anbefaler jeg Mulkas.


Litt info om dagen:
09-10:00
Hentet og tatt med på sykehuset. Der møtte jeg en som hadde tatt fue en annen plass. Han var så misfornøyd at han tok den her i stedet. (grunnet en kamerat av han hadde gjort det, og han hadde faktisk håret sitt igjen). Denne karen såg litt pistrete ut i luggen, og krone partiet begynte å tømmes. Så der fikk jeg roa ned nervene litt. Videre så fikk jeg møte tolken. En utrolig trivelig kar fra Cameroon. Han hjalp meg med å roe ned nervene.

10:00-11:00
Møtte legen. Stilte en rekke spørsmål før en sykepleier stakk sprøyta i meg for å ta en blodprøve, tegning av linjer og klipping av hår.

11:00-13:30
Ta ut donor hår, og sette deg inn igjen. Ta ut hårene var et HELVETTE, fytti rakkern så vondt det var med bedøvelsen. Det å få ut hårene gikk greit. Det å sette dem inn var supert. Jeg sovna flere ganger =)

13:30-14:00
Slappe av med lunsj.

14:00-14:30
Møtte legen igjen og takket for meg. Kjekk kar, men har troa på at han gav meg for lite medisiner. Jeg regner med at hevelsen kommer til å være dritt vond å få ut. Vurderer å gå ut hos den lokale kompisen i gata for å få tak i noe sterkere.

14:30
dunket hodet i taket :(((

Jeg kan anbefale Mulkas, men er du supernervøs og må ha noen som holder deg i hånden hele tiden. Så anbefaler jeg ikke dette. Jeg var nervøs i starten, men roet seg etter 3 minutt etter å ha snakket med legen.


Uansett, Mulkas opererer med GARANTERT GJENGROING så vi får se om dette stemmer, i såfall blir det ei fin jul =)


No blir det å syke seg opp til å ta flyet i morgen. Rimelig flaut med dinna hatten.
 

Topp