• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Erfaring med Poseidon

megdabare

Nytt Medlem
Bildene viser hvordan det så ut de første dagene/dagen etter operasjon - jeg har bare bildene jeg selv har tatt. De tok også bilder på klinikken, men tenkte få klarsignal for å komme innom for vurdering.

canvas.png IMG_0511.JPG IMG_0512.JPG IMG_0516.JPG
 

Jens86

Administrator
Mener at de sa at de fikk 2.500 (eller er det 1.500?) donorhår, jeg hadde visstnok noe hårstyrke eller lignende som var over snittet.
Prisen var 45.000 inkl. Hydracell
1 Graft = 2,2 hår i snitt. Det betyr at du fikk enten ca 1100 eller 680 grafts for 45 000 kr. I og med at Poseidon Klinikken tidligere har sagt de tar 40 kr per graft i et annet priseksempel, vil jeg tro du fikk 1100 grafts (1100 grafts x 40 kr = 44000 kr).
 

megdabare

Nytt Medlem
Var på konsultasjon for å evaulere. Det var faktisk hele 2400-2500 hår jeg fikk i fjor, tror hun sa noe om 2.5, men jeg trodde det hadde noe med styrke å gjøre.

Hun viste meg bilde av hvordan det var før, samt brukte mikroskopet. Der kunne hun tydelig vise hva som var transplantert og hva som ikke var det. Hun sammenlignet også med donorområdet for å ytterligere vise hvordan man kjente igjen donerte hår som var sterke der de skulle. Hun mente det var veldig vellykket.

Da har jeg iallefall fått en slags vurdering av resultatet. Jeg statet som realist, fikk større forventninger enn jeg burde etter hvert og endte opp med å være sånn halveis fornøyd. Men hun kan ha hatt rett i at det ville vært verre hvis jeg ikke hadde transplantert (og viste til svake hår innimellom de donerte). Det har definitivt blitt flere hår og donorhår lever. Men om det var verdt 45000, det er en annen sak!
 

Finasteride

Supermoderator
Men 2500 hår er relativt lite, 2500 / 2,5 = 1000 grafts. Så da kan man sammenligne hvor omfattende hårtap man har og se på pasienter med likt antall grafts så har man en pekepinn på hvordan resultatet bør være (forventninger). Alltid en mulighet for å legge til flere hår, men det kan fort bli dyrt i Norge.
 

megdabare

Nytt Medlem
En oppdatering nå noen år etter: Har helt klart mye mindre hår i transplanterte områdene enn jeg hadde før, så det nye håret har ikke blitt værende på noen måte.
 

Topp