• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Erfaring Poseidon-klinikken

  • Trådstarter Mr.Lotion
  • Startdato
M

Mr.Lotion

Leser her om all den dårlige kritikken Poseidon-klinikken får. Ser at de fleste som skriver her er misfornøyde med resultatet.
Jeg vil derfor fortelle litt om mine erfaringer.

Jeg har tatt behandlingen 2 ganger hos Poseidon-klinikken. Første gang var september 2013. Da satt jeg inn 2500 hår. Hadde dype viker som gjorde at jeg fikk en lugg som sto som en rose foran i pannen. Fikk satt inn hår slik at luggen ble mer sammenhengende og jeg fikk en mer "Mikke Mus look". Det jeg opplevde etter den første behandlingen var at jeg mistet ganske mye hår i høyre vike der de nye hårene ble satt inn, mens jeg ikke mistet noe i venste vike. Etter ca 4-5 måneder vokste flesteparten av hårene i den viken jeg mistet hårene ut igjen. Men tettheten ble ikke helt den samme som den andre viken som jeg ikke mistet noen ting på.

Man mister jo litt av "virkelighetsansen" og glemmer jo fort åssen håret var når det har gått en stund, så det kan jo være at de gjorde den ene viken fyldigere, bare at jeg har glemt det/ikke lagt merke til det. Men alt i alt ble jeg veldig fornøyd og jeg fått utelukkende gode kommentarer fra familie og bekjente.

Etterhvert fant jeg ut at jeg ville ha mer lugg, pluss at jeg ville at begge vikene skulle være like. Mye vil ha mer..... Jeg har alltid drømt om en helt rett lugg i og med at jeg alltid har gått med barbert hode (3 millimeter over alt). Derfor kontaktet jeg Poseidon-klinikken enda en gang.
Jeg dro på konsultasjon og snakket med Sten som var han som tok imot kundene (han har nå sluttet og startet sin egen klinikk som heter Masterklinikken). Han syntes at resultatet var tilfredstillende og sa at en ny behandling ikke var nødvendig. Det samme mener jeg, men jeg ville så gjerne ha helt rett og perfekt lugg.

Dermed bestillte jeg ny time for behandling nr. 2. Det har idag gått 16 dager etter den andre behandlingen og jeg er strålende fornøyd (foreløpig). Har ikke mistet et eneste hår enda og håper at jeg ikke gjør det.

Jeg tror grunnen til at jeg mistet hår på den ene siden var at jeg ligger på høyresiden og at håret derfor kan ha falt av. Dette er ikke helt sikkert, men syntes det var rart at jeg mistet mye på den ene siden, men ikke på den andre. Jeg fulgte selvfølgelig anvisningen til klinikken til punkt og prikke. Derfor har jeg denne gangen valgt å sove kun på ryggen, bare for å se om håret holder seg. Vil også si de nye hårene har vokst ganske mye. De er nå ca 2-3 millimeter alle sammen, så det ser bra ut.

Kommer med nye oppdateringer om noen dager. Ser at mange som nylig har tatt behandlingen hos Poseidon-klinikken slutter å skrive etter en liten stund. Det er synd, for vi vil jo gjerne vite hvordan det har gått.
 
M

Mr.Lotion

Leser her om all den dårlige kritikken Poseidon-klinikken får. Ser at de fleste som skriver her er misfornøyde med resultatet.
Jeg vil derfor fortelle litt om mine erfaringer.

Jeg har tatt behandlingen 2 ganger hos Poseidon-klinikken. Første gang var september 2013. Da satt jeg inn 2500 hår. Hadde dype viker som gjorde at jeg fikk en lugg som sto som en rose foran i pannen. Fikk satt inn hår slik at luggen ble mer sammenhengende og jeg fikk en mer "Mikke Mus look". Det jeg opplevde etter den første behandlingen var at jeg mistet ganske mye hår i høyre vike der de nye hårene ble satt inn, mens jeg ikke mistet noe i venste vike. Etter ca 4-5 måneder vokste flesteparten av hårene i den viken jeg mistet hårene ut igjen. Men tettheten ble ikke helt den samme som den andre viken som jeg ikke mistet noen ting på.

Man mister jo litt av "virkelighetsansen" og glemmer jo fort åssen håret var når det har gått en stund, så det kan jo være at de gjorde den ene viken fyldigere, bare at jeg har glemt det/ikke lagt merke til det. Men alt i alt ble jeg veldig fornøyd og jeg fått utelukkende gode kommentarer fra familie og bekjente.

Etterhvert fant jeg ut at jeg ville ha mer lugg, pluss at jeg ville at begge vikene skulle være like. Mye vil ha mer..... Jeg har alltid drømt om en helt rett lugg i og med at jeg alltid har gått med barbert hode (3 millimeter over alt). Derfor kontaktet jeg Poseidon-klinikken enda en gang.
Jeg dro på konsultasjon og snakket med Sten som var han som tok imot kundene (han har nå sluttet og startet sin egen klinikk som heter Masterklinikken). Han syntes at resultatet var tilfredstillende og sa at en ny behandling ikke var nødvendig. Det samme mener jeg, men jeg ville så gjerne ha helt rett og perfekt lugg.

Dermed bestillte jeg ny time for behandling nr. 2. Denne gangen satte jeg inn 1500 nye hårstrå. Det har idag gått 16 dager etter den andre behandlingen og jeg er strålende fornøyd (foreløpig). Har ikke mistet et eneste hår enda og håper at jeg ikke gjør det.

Jeg tror grunnen til at jeg mistet hår på den ene siden var at jeg ligger på høyresiden og at håret derfor kan ha falt av. Dette er ikke helt sikkert, men syntes det var rart at jeg mistet mye på den ene siden, men ikke på den andre. Jeg fulgte selvfølgelig anvisningen til klinikken til punkt og prikke. Derfor har jeg denne gangen valgt å sove kun på ryggen, bare for å se om håret holder seg. Vil også si de nye hårene har vokst ganske mye. De er nå ca 2-3 millimeter alle sammen, så det ser bra ut.

Kommer med nye oppdateringer om noen dager. Ser at mange som nylig har tatt behandlingen hos Poseidon-klinikken slutter å skrive etter en liten stund. Det er synd, for vi vil jo gjerne vite hvordan det har gått.
 
M

Mr. Lotion

Hei igjen. Nå har det gått 6 dager siden jeg tok min siste hårtransplantasjon. Skrev tidligere at jeg heldigvis ikke hadde mistet noen av hårene denne gangen. Der tok jeg feil gitt. Har de site dagene merket at jeg har mistet ganske mange på venstre side sånn som sist. Håper bare dette kommer tilbake igjen. Tror ikke jeg har mistet noe på høyre side enda.
Erfaringen fra forrige behandling var at jeg etter 13 måneder var tynnere i den venste viken (der jeg mistet mesteparten av det nye håret). Men jeg er ikke helt sikker. Det er mulig de ikke gjorde det like tett på begge sider. Det har de gjort denne gangen så jeg håper på at tettheten skal bli jevn. Har ikke så mye donorhår igjen å hente, så en eventuell klage kan dessverre bli vanskelig


Mr. Lotion
 
M

Mr. Lotion

Skrev litt feil på innlegget over her. Mente selvfølgelig at det er seks dager siden jeg skrev en oppdatering her inne sist. Er selvfølgelig 3 uker siden jeg tok min andre hårtransplantasjon


Mr. Lotion
 
M

Mr. Lotion

Oppdatering: Nå har det gått 3 måneder siden jeg tok behandling nr. 2 hos Poseidon-klinikken. Har bare spart håret mitt disse tre månedene, så jeg har ikke fått full oversikt over hvordan det så ut under der. Men igår barberte jeg av meg alt håret (3 mm).
Det så egentlig ganske greit ut under der. Men den venstre viken som var tynnest etter første behandling var litt tynnere enn høyre denne gangen også. Så enten har ikke allt vokst ut igjen, eller så har de rett og slett satt inn litt færre hårsekker der enn i høyre. Sånn var det egentlig etter første behandling også.
Skulle egentlig ønske at begge vikene ble like fyldige når jeg har kort hår. Liker best å ha maskinkort. Med litt lengde på håret ser resultatet veldig bra ut. Det er kan jo være at det vokser ut mer hår etterhvert, men tviler egentlig på det etter erfaringer fra første behandling og fra erfaringer andre på dette forumet har. Har ikke så lyst til å ta en 3. behandling, for det har blitt dyrt nok som det har. Har betalt tilsammen 65 000,- for 4000 hårstrå ( sier de ihvertfall). Men alt i alt er jeg fornøyd med resultatet. Skulle gjerne lagt ut noen bilder her, men da må jeg logge meg inn og lage en bruker. Mulig jeg gjør det etterhvert.
 

Jstava

Nytt Medlem
Hei @Mr. Lotion hvordan går det? Kjekt viss du hadde lakt ut bilder. Vurdere selv å ta ht hos poseidon og hadde satt opp time til ht men etter all lesing her på forumet så blei jeg skremt av poseidon og avbestilte timen.
 

Mr. Lotion

Nytt Medlem
Hei, er veldig fornøyd med resultatet av begge behandlingene jeg har tatt hos Poseidon. Men du må ikke ha for høye forventninger til tettheten etter første behandling, for da blir du kanskje skuffet. Jeg hadde ikke så veldig høye forventninger før jeg tok min første behandling, men ble positivt overrasket over resultatet. Jeg tok en behandling til året etter, og da økte de tettheten der de allerede hadde behandlet og senket hårlinjen enda mer. Nå har jeg helt rett lugg og null viker. Tidligere hadde jeg VELDIG høye viker og en lugg som sto som en rund dott foran i pannen. Skal prøve å få lagt ut noen bilder iløpet av uka :).
 

Mr. Lotion

Nytt Medlem
Bilde tatt 20.06.2013 kl. 15.33.jpg Hei, nå har jeg endelig klart å laste inn noen før og etter bilder. Dette bildet er tatt før jeg tok noen behandlinger. Dette ble vel tatt i 2012
 
Sist redigert:

Mr. Lotion

Nytt Medlem
Bilde tatt 17.10.2013 kl. 23.26.jpg Ca 1 mnd etter første transplantasjon. Mistet nesten ikke noe hår etter behandlingen, som mange kan gjøre :). Fikk ca 2500 hårstrå i denne behandlingen. Tatt 2013
 
Sist redigert:

Mr. Lotion

Nytt Medlem
Bilde tatt 01.03.2015 kl. 00.35.jpg Dette er tatt etter behandling nr 2. Da hadde jeg fått 1500 nye hår. Vikene ble fyllt litt tettere slik at det ikke skulle være så gjennomsiktig, og hårlinjen ble senket. Heller ikke denne gangen mistet jeg noe særlig med hår. Beholdt så godt som alt som ble transplantert. Jeg er veldig førnøyd med resultatet. Men merker at jeg har blitt litt tynnere i måneområdet. Håper finasterid `en klarer å holde det i sjakk . Tatt 2014
 
Sist redigert:

Mr. Lotion

Nytt Medlem
Som man kan se på dette bilde så er kvaliteten på de hårstråene som er satt inn litt bedre og tykkere enn "det gamle håret". Men man skal nesten vite at man har gjort en transplantasjon for å kunne se forskjellen. For min del gjør det ikke så mye. Jeg hadde ikke så høye forventninger til en hårtransplantasjon, så jeg er godt fornøyd. De to andre kameratene mine som gjorde det sammen med meg hadde veldig høye forventninger og er ikke så veldig fornøyde med sitt resultat, så hva som er bra resultat eller ikke kommer ann på hvilke forventninger/forhåpninger man har.
 

Mr. Lotion

Nytt Medlem
Hei @Mr. Lotion hvordan går det? Kjekt viss du hadde lakt ut bilder. Vurdere selv å ta ht hos poseidon og hadde satt opp time til ht men etter all lesing her på forumet så blei jeg skremt av poseidon og avbestilte timen.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått til konsultasjon hos både Poseidonklinikken og Masterklinikken før jeg bestemte meg hvilken klinikk jeg hadde valgt. Så hadde jeg bestemt meg for hvilken jeg hadde følt meg tryggest hos og selvfølgelig hvem som gir best pris. Da jeg tok mine behandlinger så var Poseidonklinikken det eneste alternativet i og med at Masterklinikken ikke hadde startet opp enda. Men jeg tror begge disse klinikkene leverer et helt greit resultat. Jeg er ihvertfall fornøyd med resultatet med begge mine behandlinger hos Poseidonklinikken. Heldigvis har det kommet to klinikker av noen lunde samme kvaltiet.
Håper bare begge klinikkene er fornuftige nok til å strekke seg lenger på både pris og kundebehandling, for begge disse tingene kan slike klinikker bli bedre på. For min del er opplevelsen på hvordan jeg blir behandlet før og etter som kunde minst like viktig som hvem som kan gi best pris.
 
Sist redigert:
F

Frankøst

Jeg kan ikke skryte av Poseidon, da jeg var der en gang, og ikke fikk resultater og ringte igjen 9 mnd og etter at det hadde gått ett år fikk jeg beskjed om å vente. Så når jeg reiste dit etter å ha ventet langt over ett år. fikk jeg beskjed om jeg hadde fått resultatetene jeg skulle ha og han som jeg pratet med der hadde aldri sett med før. Jeg anbefaler på det sterkeste å ikke reise til den klinikken.
 

Topp