• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Erfaringer med prp?

  • Trådstarter Flettelise
  • Startdato
F

Flettelise

Hei. Kvinne 51 her.
Jeg har slitt med tynt hår i snart 6 år. Jeg har tatt alt av tester, men ingenting galt. Jeg hadde tjukt, krøllet, langt hår. Uansett hvor jeg dro, fikk jeg skryt av håret mitt. Nå er det lenge siden...... Legen min skrev ut diane til meg, som funket ok. Det meste av hårtapet forsvant, og jeg fikk litt gjenvekst. Det er begrenset hvor lenge man får gå på diane, og nå er det stopp. Og hårtapet har startet på nytt, med løsning av masse korte hår fra toppen av hodet. Hodebunn skimtes igjennom, og for å skjule hårtapet bruker jeg tørrshampo med farge. Dette er joi ikke sunt å holde på med i lengden, og jeg har derfor vurdert å prøve prp . Men jeg er redd for bivirkninger, og for at det kan føre til at jeg mister alt håret. Ikke stoler jeg på dem som driver med sånn behandling, for de sier bare det du vil høre.... Nå håper jeg noen der ute, helst kvinner, som har erfaring med prp mot hårtap . Har også lurt på minoxidil 5% også. Kvinner her inne som har erfaring med det?
Håper på svar.
 
R

RPRer

Hei, mann 40 her. Er i prp prosess nå med 3 runder. Ingen bivirkninger. For tidlig å vurdere effekt, men skeptisk til at det har gitt noe. Men var ikke noe å riskere (annet en utlegg jeg har råd til), så hoppet derfor på prp
 
R

RPRer

Hva koster PRP og hvor gjør dere det?
Se også tidligere svar i annen tråd.
PRP er dyrt, markedspris på 8k hver gang og 3 økter over 3 mnd anbefalt første år, så 1 gang i året. I oslo er det mange steder. Herre klinikken kjører 4k hver gang og 4 økter første runde.
 
P

Penthår

Hei. Jeg har forhørt meg på forskjellige klinikker her i Bergen. På en av stedene hadde de sluttet med prp behandling i hodebunn, pga liten effekt og fordi det var smertefullt for kunden. Jeg tenker jeg prøver mesoterapi istedefor, en klinikk i nærheten av meg som gjør det for 7000 for 5 behandlinger.
 
B

Bellini

jeg kjøpe 3 runder for 3500.- altså litt i overkant av 1000 per runde. Her i Oslo.
 
B

Benjamin

Hei,

Jeg er svært interessert i å høre hvordan det gikk med dere, Bellini og RPRer
 

Sepperu

Nytt Medlem
Jeg tok en prp behandling for snart et år siden.
Tok det hos masterklinikken. Tok 4 behandlinger på 4000,- per behandling.
Ingen effekt dessverre. Men føler at det var verdt et forsøk.
 
K

Kate H.

Jeg fikk hårtap og veldig tynt hår pga lavt stoffskifte. Håret sluttet og vokse. Da jeg fikk behandlet stoffskiftet, fikk jeg i gang veksten igjen, men håret var veldig tynt og jeg kunne lett skimte hårbunnen gjennom. Så begynte jeg med minoxidil 5%, en gang daglig. Nå har jeg normalt tykt hår som vokser i en normal fart. Det er ukke like tykt som før jeg ble syk# men jeg kan ha langt hår igjen og er fornøyd med det.
 

Topp