• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

Erfaringer med Recrea Forte og Fungoral

Hei,

Jeg er 21 år gammel og har lenge merket at jeg blir tynnere i håret. Jeg har ikke fått noen komentarer på håret enda, og er vel NW 1,5/2, men ønsker å være proaktiv for det skal ikke mistes mye hår til før det blir synlig.
Jeg er generelt veldig skeptisk til Propecia og ønsker ihvertfall ikke å begynne med dette så tidlig.

Har planer om å starte med Recrea Forte og Fungoral, og lurte med dette på om noen har noen erfaringer med å kun bruke dette, eventuelt noen tips.
Jeg har ganske følsom hud, så er redd alkoholen i recrea forte vil forårsake eksem eller irritert hud.
Videre vurderer jeg også S5 Cream, noen som har testet dette?

Takk på forhånd for svar

Finasteride

Supermoderator
Hei.

Vi har vel en på forumet som tester antiandrogenisk krem S5 men det er for tidlig å si noe om resultatet. Man finner nok mer informasjon om dette på de store internasjonale forumene (hairlosstalk, baldtruthtalk, men hyggelig om du poster dine erfaringer her.

Nå bruker jeg Finasterid sammen med Recrea Forte og Fungoral. Jeg vil likevel påstå at Recrea Forte eller Fungoral ikke har gjort veldig mye for min del, det er nok mer Finasterid som stopper hårtap. Med en antiandrogen krem vil nok hjelpe veldig mye når man ikke kan få denne virkningen gjennom Finasterid. Man vet i dag at inhibitering av DHT vil i de fleste tilfeller stoppe MPB. Jeg tror mye av de gode resultatene til Jens hva angår gjenvekst av hår skyldes minoxidil, så godt mulig du også er en god responder.

Jeg også reagerte kraftig på Recrea Forte, irriterer hodebunnen noe. I tillegg legger det seg et tynt lag med alkohol over hele hodebunnen som flasser av. Etter at jeg fant ut at det finnes billigversjon av Kirkland Minoxidil Foam på nett (les monsterhotdeals) er alle disse plagene borte. Foam versjonen er noe helt annet, irriterer ikke hodebunn og tørker fort inn. Synd denne ikke er tilgjenngelig i norske apotek. Blir som å bruke en hårspray (bare at det er skum istedenfor), du kan nesten umiddelbart gå ut og gjøre hva du vil uten at hodebunnen er dekket av en klissete lotion som tar timer før den tørker inn. At flere responderer positivt på foam versjonen skyldes nok at den er enklere å bruke sånn at man tar dosen sin morgen og kveld.

S5-krem inngår i det anbefalte regimet til hairlosstalk for å angripe hårtapet antiandrogenisk. Ellers er det endel forumbrukere som har prøvd RU, men dette har jeg lite peiling på og føler blir stress med import osv. Kanskje noen RU-brukere kan uttale seg. Skal man beholde håret uten finasterid så må man se på alle muligheter. Minoxidil og Fungoral alene er neppe nok til å beholde håret med mindre man er en veldig god responder. Lykke til.

Jens86

Administrator
Hei, og velkommen til forumet!

Det koster deg nesten ingenting å prøve minox + keto, så kjør på. Jeg får også irritert hodebunn av Recrea Forte. Men det er en liten pris å betale om det fungerer.

I løpet av 6-8 mnd får vi også svar på om PSI (evt det billigere, svakere alternativet MG-132) virker. Det ser veldig lovende ut, og veldig mange har allerede hatt suksess med dette, problemet er som alltid å finne gode kilder og å få det inn til Norge.

Sist redigert:
P

Per...

Hei, og velkommen til forumet!

Det koster deg nesten ingenting å prøve minox + keto, så kjør på. Jeg får også irritert hodebunn av Recrea Forte. Men det er en liten pris å betale om det fungerer.

I løpet av 6-8 mnd får vi også svar på om PSI (evt det billigere, svakere alternativet MG-132) virker. Det ser veldig lovende ut, og veldig mange har allerede hatt suksess med dette, problemet er som alltid å finne gode kilder og å få det inn til Norge.

Hei.
Ang. Recrea Forte
Jeg synes det er viktig å informere om at du kan få en allergisk reaksjon av Minoxidil, så det er ikke bare fryd og gammen dessverre. Jeg gjorde god research før jeg begynte med serumet, men det er skrevet lite om bivirkningene.. Jeg brukte serumet i ca 2 måneder. I løpet av dette mistet jeg mer hår enn normalt, noe som kan være en bivirkning. Det er vell greit.. Men, etter 2 måneder fikk jeg utslett bak ørene som etter noen dager spredde seg til tinningene og ansiktet. Jeg sluttet med serumet, og da ble eksemen borte. Jeg var usikker på om utslettet faktisk skyltes Recrea Forte, så jeg begynte å bruke det igjen. Fikk igjen eksem.
Så resultatet er at jeg har fått mindre hår, allergisk reaksjon og litt blakkere enn før jeg begynte på produktet.

H

hgfg

Fikk også en allergisk reaksjon etter en eller to måneder på Recrea Forte, men jeg fortsatte likevel og utslettet forsvant etter en ukes tid. Jeg gikk på Recre Forte og Propecia i ca 13-14 måneder før jeg gav opp og innså at jeg ikke hadde noen positiv effekt av dem. Brukte Fungoral også i perioder, men hjalp heller ingenting.

Forumstatistikk

Tråder
374
Medlemmer
1.474
Siste medlem
leglendor
Topp