• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

Et år med trøbbel

Heisann, for omtrent nøyaktig et år siden gikk jeg gjennom et par ganske store negative hendelser i livet mitt. Det kan oppsumerers kort med at kjæresten gjennom syv år var utro og stakk av med en annen, et søsken forsøkte selvmord, og etterhvert gjorde jeg det samme.

Ting har jo roet seg på den fronten nå, men en av tingene som skjedde i denne perioden var at jeg mistet hår plutselig på flere plasser, spesielt midtskillen og framme i vikene samt midtskillen fremme. Midtskillen på hodet ( miinus fremme) har vokst seg tett igjen, så jeg regner med at hårtapet var en reaksjon på alt stresset og depresjonen som medfølger slike hendelser.

Det jeg sliter med nå er at vikene fortsatt ikke ha vokst, de virker som de har gitt seg, men det verste er at hodebunnen min brenner framme ved midtskillen, det klør og svir. Er dette vanlig ved arvelig hårtap?

Min far mistet håret plutselig ( ikke skallet) da han nærmet seg 60 årene, mens jeg har to onkler som mistet alt hår omtrent før de var fylt 30. Jeg er selv 35, har langt hår og har aldri slitt med hårtap, annet en at hårlinjen har bevegd seg naturlig oppover med årene.

Jeg har fått et års forsyning med finasteride, men jeg har utsatt å starte da jeg har fått meg ny madam, og ønsket å gjøre et godt inntrykk før jeg begynte på en medisin som kunne gi sideeffekter der.

Det jeg lurer på er jo om det er naturlig å klø og svi i hodebunnen om man har arvelig hårtap, så mye, og kun fremme på pannen omtrent.
Jeg har prøvd forskjellige shampoer, både dyre og dermatologiske, men de har ikke hjulpet.

Finasteride

Supermoderator
Er onklene på morssiden din vil det hvertfall være svært sannsynlig arvelig. Kløe, eller som jeg ville beskrevet det - at man føler man er blitt allergisk mot sitt eget hår, var det første jeg merket.

Forumstatistikk

Tråder
426
Medlemmer
1.549
Siste medlem
Tyholt
Topp