• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Får ikke gjenvekst av hår på venstre side av fremre panne, hva bør jeg gjøre?

Hei, jeg har fått tilbake noe hår, men fremst på venstre panne har jeg knapt fått igjen noe.
Jeg bruker Minoxil 2 ganger daglig, også dermaroller jeg 1 gang i uka i 13-15 minutter. Hva bør jeg gjøre for å få igjen håret lengst fremme på panna? Burde jeg for eksempel prøve en dermapen istedenfor en dermaroller? På forhånd takk for svar.
 

Jens86

Administrator
Jeg har ikke mye erfaring med dermaroller/dermapen, men det er en kjent sak at det er vanskeligere å få tilbake hår i vikene og langt fremme enn på kronen.
 
Jeg har ikke mye erfaring med dermaroller/dermapen, men det er en kjent sak at det er vanskeligere å få tilbake hår i vikene og langt fremme enn på kronen.
Ja, det er jeg enig i. Det kan nok skyldes at det var der jeg mista hår først. Det sies at det er vanskligst å få tilbake håret der hvor man først begynte å miste det. Uansett synes jeg det er merkelig at jeg får tilbake håret på høyre sida av panna og ikke på den venstre sida av panna.
 

Seastar

Meldem
Du må nok spandere på deg en liten FUE eller FUT behandling. Da kan hårlinjen settes akkurat som du selv ønsker den. Og den trekker seg ikke bakover igjen.
 

Seastar

Meldem
Risikoen ved HT utført på en anerkjent klinikk er ikke større enn å gå til tannlegen. At klinikken ligger i Norge betyr overhode ikke at den er bedre og sikrere enn lang rekke i div utland. Norge er et bitte lite land i mange sammenhenger. Også denne sammenhengen. En bekjent fikk utført HT, på kveldstid, i Oslo, av norske personer. Det hele foregikk på det man nærmest kan kalle et kott. De mistet utstyr på golvet, plukket det opp og bare fortsatte. Betalingen måtte foregå kontant. Så det foregår mye rart i Norge også. Eneste negative som skjedde i ettertid var at han fikk kløe og litt betennelse som han kurerte lett med antibiotika. Dyrt? Ja hvis man er så hjemmekjær at man ikke kan krysse Norges grenser så. Der finnes mange topp klinikker som ligger i populære turistland. Kombinerer man HT med en ferietur så slipper man unna med under halvparten av hva man må betale i Norge. Og kvaliteten er minst like bra. Man skal også huske at korrekt transplantert hår trenger ikke noe vedlikehold og faller vanligvis ikke av samme hvor gammel man blir.
 
Risikoen ved HT utført på en anerkjent klinikk er ikke større enn å gå til tannlegen. At klinikken ligger i Norge betyr overhode ikke at den er bedre og sikrere enn lang rekke i div utland. Norge er et bitte lite land i mange sammenhenger. Også denne sammenhengen. En bekjent fikk utført HT, på kveldstid, i Oslo, av norske personer. Det hele foregikk på det man nærmest kan kalle et kott. De mistet utstyr på golvet, plukket det opp og bare fortsatte. Betalingen måtte foregå kontant. Så det foregår mye rart i Norge også. Eneste negative som skjedde i ettertid var at han fikk kløe og litt betennelse som han kurerte lett med antibiotika. Dyrt? Ja hvis man er så hjemmekjær at man ikke kan krysse Norges grenser så. Der finnes mange topp klinikker som ligger i populære turistland. Kombinerer man HT med en ferietur så slipper man unna med under halvparten av hva man må betale i Norge. Og kvaliteten er minst like bra. Man skal også huske at korrekt transplantert hår trenger ikke noe vedlikehold og faller vanligvis ikke av samme hvor gammel man blir.
Jeg beklager sent svar og jeg skal nok forsøke meg på en hårtransplantasjon dersom jeg ikke får tilbake håret av dermarollinga.

Er noen dermarollere bedre enn andre og kan man få igjen mer hår på panna ved å benytte en dermapen istedenfor en dermaroller?
 

Jens86

Administrator
Er noen dermarollere bedre enn andre og kan man få igjen mer hår på panna ved å benytte en dermapen istedenfor en dermaroller?
Jeg ville sjekket ut OwnDoc her: https://owndoc.shop?product=3

Jeg har selv en "Derminator" derfra. Nettsiden ser jalla ut, men de lager produktene selv, har eksistert lenge og det virker som de er veldig opptatt av kvalitet.

Der får du både dermarollere, dermastamps og "Derminator". Om du kun skal behandle en vike, så kan det hende dermastamp er nok, men en Derminator kan brukes til mye, og du kan justere mellom forskjellig dybde.
 
Jeg ville sjekket ut OwnDoc her: https://owndoc.shop?product=3

Jeg har selv en "Derminator" derfra. Nettsiden ser jalla ut, men de lager produktene selv, har eksistert lenge og det virker som de er veldig opptatt av kvalitet.

Der får du både dermarollere, dermastamps og "Derminator". Om du kun skal behandle en vike, så kan det hende dermastamp er nok, men en Derminator kan brukes til mye, og du kan justere mellom forskjellig dybde.
Mange takk for tipset.
 
Jeg tok en grundigere kikk på nettstedet nå, og nettstedet har nok ikke helt det som jeg ser etter. Jeg ser først og fremst etter en dermapen. Hvilke dermapenner har dere erfaring med å importere til Norge eller vet dere om noen dermapenner i Norge som man kan få igjen håret med? På et amerikansk forum har jeg lest at dermapen er gode greier, men jeg er litt usikker på hvilken jeg eventuelt skal prøve og om den går igjennom tollen.
 

Jens86

Administrator
Jeg misforstod hva dermapen er. Googlet det nå. Ser jo ut som det er det samme som OwnDoc kaller Derminator?
 
Nå har det gått noe tid og det er mulig at det nå har kommet bedre produkter på markedet for å få igjen gjenvekst av hår på panna. Kjenner dere til om det finnes noen bedre produkter for å få gjenvekst av hår? Ha en god sommer.
 

Topp