• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Innleggene må godkjennes først. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

Finasteride dosering

April74

Nytt Medlem
Hei
Jeg har fått resept på 5mg tabletter som må deles i 4. Jeg synes det er vanskelig å dele mer enn i to.

Noen som vet om jeg ta en halv tablett annenhver dag fremfor en kvart tablett hver dag?

adrian.k

Aktivt Medlem
Hei!
Har du kjøpt en tablettkutter på apoteket? Om ikke, kjøp det.
Jeg tror du kan ta en tablett hver andre dag, men forhør deg med lege før du eventuelt gjør det.

Finasteride

Supermoderator
Proscar tablettene kan være litt vanskeligere å dele i 4 i forhold til generisk pga. fasongen, men med litt trening får du det til. Syns også den nye tablettdeleren som selges nå gjør det litt vanskeligere enn tidligere.
Selv hender det jeg f.eks. bare får delt i 3, da tar jeg gjerne en halv en dag, og to kvart de neste dagene. s

Hårtap123

Nytt Medlem
Finasterid Actavis 5mg (de runde blå) er lett å dele med en pilledeler fra apoteket. Kanskje vanskelig i starten, men det blir en lett vane til slutt når du får teken på det.

Forumstatistikk

Tråder
440
Medlemmer
1.605
Siste medlem
furtheraway
Topp