• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Finasteride i forsvaret?

Jens86

Administrator
Dette er det som står på forsvaret.no:
Daglig medisinering
Du blir ikke innkalt til militærtjeneste dersom du har en sykdom der du er avhengig av medisiner daglig. I løpet av tjenesten kan det oppstå situasjoner der du ikke alltid har tilgang på medisinen.
Unntak:
Etter vurdering kan det i enkelttilfeller likevel være mulig med militærtjeneste, hvis det ikke er farlig å være noen dager uten medisin (f.eks. i noen tilfeller ved høyt kolesterol eller for lavt stoffskifte).
Det blir vel en definisjonssak, om hårtap er en sykdom osv. Hvis du virkelig vil inn, så tror jeg det går bra, hvis du vil slippe så kan det hende du kan prøve å komme deg unna pga finasterid. Hvis det var det du mente?
 

tristfaen

Nytt Medlem
Tenkte mer på blodprøven som gjennomføres ved innrykk. Har lyst inn i forsvaret, men angrer på at jeg ikke spurte på sesjonen. I så fall, hvor tidlig bør jeg slutte med finasteride? Tar for tiden lav dose...
 

Jens86

Administrator
Blodprøve? Altså finasterid gir deg lavere DHT nivåer, men kan aldri tenke meg at de tester deg for det i forsvaret. Det er vel bare for narkotika osv?
 

tapet2019

Nytt Medlem
Jeg har jobber i forsvart. Hvor skal du? Det skal være relativt problemfritt å bruke fin i, litt avhending av hvor du skal, Men du trenger ikke oppgi at du går på det. Bare sørg for at du har nok. Kan se på det på samme måte som å ta en pille med multivitamin. Eneste problemet er hvis du er på øvelse, men da er det bare å ta det med i sekken! Lykke til
 

Topp