• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Finasteride tre ganger i uken

A

Andreaas

Jepp, leger i Norge virker ikke ha peiling når de ber oss ta 1,25mg 5 ganger i uken virker det som.

TomStrom

Nytt Medlem
Legen på KRY ga meg et resept på Finasteride (5mg). Doseringen legen ga var 1,25mg fire dager på rad, så en pause på den femte dagen, deretter fortsette med 1,25mg i fire dager osv.
Høres dette fornuftig ut?

Jeg føler selv at dette høres relativt mye ut. Jeg vurderer å kanskje ta 1,25mg hver 3. dag, noe som ligner mer på hva som er anbefalt på The Hair Loss Show med Dr. Vikram Jayaprakash og Dr. Russell Knudsen.

Banankake

Nytt Medlem
Jeg fikk også resept gjennom KRY. Dosering 1,25mg 5 dager i uken. En av årsakene til doseringen slik er at preparatet ikke selges ved resept i Norge på 1mg, og ettersom tabletten i utgangspunktet er en depottablett og ikke skal deles (selv om dette går fint når behandlingsindikasjonen ikke er prostatahyperplasi) så blir det vanskelig å dele en 5mg tablett i mer en fire. Så med denne doseringen så blir ukentlig dosering på 6,25mg, altså beste tilnærmet alternativ til 1mg/dag som de snakker om i videoen.

Dersom man opplever bivirkninger er det ikke verre enn å snakke med legen igjen for å få forklart halveringstiden av medikamentet, slik at man kan trappe dosen ned.

Topp