• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Fjerne ordet hårtap i logoen?

Jens86

Administrator
Hårtap er for mange tabubelagt og et sårt tema. Å surfe på disse sidene ute blant folk eller på jobb er kanskje ikke så veldig aktuelt for mange, men vil det være bedre om ordet hårtap fjernes fra logoen slik at det kun står alopeci.info? Det blir da vanskeligere for "forbipasserende" å registrere i farten hva forumet dreier seg om.

Hva tenker dere? :)

Fordelene har jeg allerede nevnt. Baksiden kan være at folk som kommer fra google osv. vil bruke litt lenger tid på å skjønne hva de har rotet seg inn på, men jeg ser for meg at folk forstår det ganske fort.
 
Sist redigert:

Finasteride

Supermoderator
Er jo et stort flertall av menn som har hårtap eller kjenner noen som har det og de fleste som er litt intressert i å sette seg inn i sin egen sykdom for å øke livsgleden kjenner nok til ordet alopeci. Så at det skulle bli tryggere å se på denne siden i offentligheten fordi ordet hårtap er fjernet tror jeg ikke. Men så er jeg vel en av de paranoide som heller ikke sjekker e-posten på internett i det offentlige rom. Så for min del blir det verken eller. Hårtap er kanskje det første man søker på "google" og burde være flittig i bruk på slike sider som dette for å få høy score hos Google, slik at siden ikke havner under en "snakeoil"-side. Det første man legger merke til når noen sitter på internett i det offentlige (buss, trikk, flyplass whatever) er jo bilder. Og når man er på slike sider som dette kan det fort dukke opp merkelige tabubelagte bilder av menn med tynt hår. Da er det bedre å surfe med flere faner sånn at man kjapt kan skifte fane, og da vil jeg være enig i at det er bedre det står "Alopeci eller Alopeci.info" i fanen istedenfor "Alopeci - hårtapforum o.l." Men uansett vil folk lese kroppsspråket ditt når du sitter bak pc-skjermen superparanoid, og de vil nok ane ugler i mosen uansett. Er man ikke komfortabel med å snakke om hårtap i offentligheten bør man besøke sider som dette når man er alene for seg selv.
 

Topp