• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Innleggene må godkjennes først. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

Gjenvekst eller ikke?

Isbryter

Nytt Medlem
Hei! Jeg har mistet hår fra 18- års alder, dette er pågått i fem år nå. Har brukt minoxodil i omlag halvannet år uten virkning, faktisk har håret blitt en del tynnere. Nå for to måneder siden måtte jeg krype til korset og kaste i meg finasteride, som et siste forsøk (bruker fortsatt minoxodil). Ganske deprimerende greier, men har mistet mindre hår enn jeg gjorde før, det er jeg ganske sikker på. Hår brukt dermaroller (0.5 mm) i vikene i tillegg, uten store forhåpninger.

MEN! Jeg begynner faktisk å lure på om jeg har begynt å få litt gjenvekst i vikene. Legger ved et bilde av hver, den ene er ganske mye større enn den andre. Hva tenker dere? Er det bare miniatyr hårstrå som er på vei til å forsvinne, eller er det nye hår?

Kommer til å forsette med bilder og oppdateringer.
Setter stor pris på tilbakemeldinger! Må Gud være med dere, hårtapsvenner!

Vedlegg

Hårtap123

Nytt Medlem
Vanskelig å si. Har hårene oppstått nå i senere tid, altså du har vært helt skallet på området tidligere? Litt for tidlig å si om finasteriden fungerer ennå. To måneder er som regel ikke nok før du kan se noen stor virkning. Gi det i hvertfall 8-12 måneder. Du kan faktisk oppleve å miste en del hår etter ha begynt på ny behandling. Jeg gikk fra finasterid til dutasterid for litt over en måned siden og mister mer enn før.

Finasteride

Supermoderator
Ja gi det tid. 12 mnd er anbefalt før du ser resultat. Resultatet kan være mer hårtap, mindre hårtap eller at det stabiliserer seg. Som regel vil du miste litt hår i begynnelsen av behandlingen, også kalt shedding, der svake hår blir erstattet med friskere og sterkere hår. Denne prosessen tar litt tid. Lykke til med videre behandling og hold oss oppdatert så skal vi prøve å gi tilbakemelding.

Isbryter

Nytt Medlem
Bilder følger med.. Da er det litt over en måned siden jeg åpnet tråden. Siden den gang har jeg skaffet meg en dermaroller 1.5 mm, og jeg har fått tid til å rulle 3 ganger nå. Jeg har også gått til anskaffelse av keto shampoo.

Setter utrolig stor pris på at dere svarer. Ekstra spesielt at finasteride svarer, du har bidratt med mye kunnskap på dette forumet og gjorde sånn at jeg etterhvert tok sjansen på fin, som jeg er veldig glad for nå.

Nåværende regime:
Minoxodil (2 år ca)
Fin (3 måneder)
Biotin (av og på i et og et halvt år)
keto (3 uker)
Dermaroller (3 uker 1.5 mm, en måned før med 0.5 mm).

Føler endelig at denne kampen begynner å gå i mitt favør etter en lang tid med viker som bare blir større og større. Det som er litt merkelig er at den ene viken er ganske stor (klar nw3 imo) mens den andre er moderat Nw2. Håret har ila de siste årene mistet tetthet og volum, men har fortsatt ikke måne eller klare "bald spots" selv om dette hadde skjedd før eller siden hvis jeg ikke hadde startet med finasterid.

Status nå er at regimet gjør at jeg nesten ikke mister hår lengre, til tross for at jeg har mistet store mengder inntil jeg supplerte med finasterid. Takk gud for at jeg var født med en løvemanke, hvis ikke hadde nok status vært ganske mye verre. Nå er det egentlig bare vikene og redusert tykkelse i luggen som er problemet.

På bildene jeg har tatt i dag (er fortsatt litt rød etter gårsdagens rulling) mener jeg at det ser ut til at det begynner å spire bra i hårfestet, og særlig i den viken som er størst (venstre vike). Legger ved bilder, og håper at dere tar dere tid til å kommentere :) hvis det er interesse planlegger jeg å legge ut oppdateringer månedsvis.

Vedlegg

Sist redigert:

Finasteride

Supermoderator
Har du mistanke om Biotin-mangel? Hvis ja, sjekk hos lege, hvis ikke anbefaler jeg at du tar det ut av behandlingsregimet ditt.

Kjøp en MeTime hodebunnsmassasje hvis du føler du sliter med stram hodebunn.

2 år på Mionoxidil, hvorav lite respons siste 6 mnd. Responderte du bra tidligere?

Kjøp på med oppdateringer, vi kan lære av hverandre på forumet :)

Anbefaler https://perfecthairhealth.com/

Les deg litt opp, så skjønner du hvorfor jeg vil anbefale å inkludere hodemassasje.

Av ditt behandlingsregime nå vil jeg tro mikroneedling og Fin er de som gjør mest for deg. PRP kan også ha god effekt om du skulle få en tilbakegang, foreløpig ser det positivt ut med nye hår.

Forumstatistikk

Tråder
440
Medlemmer
1.605
Siste medlem
furtheraway
Topp