• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Gode klinikker i Norge for hårtransplantasjon?

huffbrim

Nytt Medlem
Jeg ser at Masterklinikken får på pukkelen her på forumet, Poseidon-klinikken likeså (hvis ikke det bare er fra gammelt av), men nå, september 2020, er det noen norske klinikker verdt et besøk?

advjohn

Nytt Medlem
Som en gammel ringrev som har drevet med hår transplantasjons- klinikker i snart 10 år, så er det et par faktorer som er helt ufravikelig.
1. De som utfører operasjonen MÅ ha mye erfaring. For å få mye erfaring så må man ha jobbet med store volum av klienter. Dette er vanskelig å få til i Norge. Man må også ha erfaring med forskjellige hårtyper (Nordisk, afrikansk, asiatisk, skjegg og øyebryn)
Jeg samarbeider KUN med de som har bred erfaring. De roterer derfor mellom flere klinikker i Europa for å skaffe seg denne erfaring.
2. Man må inneha norsk standard av hygiene og sterile forhold. Staben som reiser MÅ ha testet seg for MRSA og Covid-19 hver 14 dag.
3. Klinikken må ha en ansvarlig norsk lege og sykepleier. Ikke fordi de som er utdannet i utlandet er dårligere helse personale, men de kjenner til norsk lovverk.
4. Det må være en form for garanti.

Som en gammel ringrev som har drevet med hår transplantasjons- klinikker i snart 10 år, så er det et par faktorer som er helt ufravikelig.
1. De som utfører operasjonen MÅ ha mye erfaring. For å få mye erfaring så må man ha jobbet med store volum av klienter. Dette er vanskelig å få til i Norge. Man må også ha erfaring med forskjellige hårtyper (Nordisk, afrikansk, asiatisk, skjegg og øyebryn)
Jeg samarbeider KUN med de som har bred erfaring. De roterer derfor mellom flere klinikker i Europa for å skaffe seg denne erfaring.
2. Man må inneha norsk standard av hygiene og sterile forhold. Staben som reiser MÅ ha testet seg for MRSA og Covid-19 hver 14 dag.
3. Klinikken må ha en ansvarlig norsk lege og sykepleier. Ikke fordi de som er utdannet i utlandet er dårligere helse personale, men de kjenner til norsk lovverk.
4. Det må være en form for garanti.
Hei @advjohn
Hvilke klinikker representerer du?

Må klinikken ha norsk ansvarlig lege?

Hvem anser du har bred erfaring?

advjohn

Nytt Medlem
Jeg representerer Dermeda.no og Istanbulhair og tidligere Advanced hairclincs , som er våre samarbeidspartnere
Ja, alle klinikker skal ha en medisinsk norsk ansvarlig.
i Norge er det kun Masterklinikken og undertegnede sin klinikk som har erfaring nok og har behandlet et vesentlig volum av klienter «Up to scale» bruk av utenlandske teknikere er

advjohn

Nytt Medlem
Mitt svar var basert på de norske tilbydere. Ellers så ville jeg dratt til utlandet til noen som scorer høyt der. Har jobbet med hårtransplantasjoner i andre land, så jeg vet hvem hvordan man er flink. Men gjør god research. Veldig viktig. De som kjenner meg vet jeg leverer 100% med garanti. Har gjort det 3 ganger selv og det finnes masse artikler og filmer om meg. Det er bare å google. Lykke til og bare send meg melding om jeg kan bidra til noe eller steder i utlandet om du ønsker å reise ut.

@advjohn fint råd!

Jeg har gjort mine lekser og representerer en av de 5 beste klinikkene i verden. For å si beste så må disse klinikkene ga gjort noe for hårtransplantasjonsbransjen samt levere konsistente resultater av høyeste nivå.
Setter pris på at du gir folk muligheten til å tenke selv

huffbrim

Nytt Medlem
Flere norske klinikker. Hvis noen har erfaring med disse, så skriv i denne tråden.

The Hair Clinic i Trondheim

Skandinavisk hårinstitutt

Clinic Bellevue i Stavanger

Hvis andre vet om flere klinikker, eller har erfaring med noen av disse klinikkene, er det fint om du poster i denne tråden.

Topp