• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Gutt 24, erfaring med finasterid + spørsmål om hair system

Anders1992

Nytt Medlem
Hei,

Jeg har fulgt dette forumet uten bruker en stund, og ønsker å takke for all informasjon jeg har fått herfra de siste to årene.

Jeg er nå 24 år, og merket hårtap i form av viker for første gang som 18 åring. Hårtapet mitt går ganske sakte, og jeg er i dag kanskje 2-2.5 på Norwood, uten at jeg egentlig passer spesielt godt inn på skalaen. Min far er 53 og har ikke mistet noe, men det finnes en del hårtap rundt om kring i slekten.

For ca to år siden bestemte jeg meg, etter å ha lest på dette forumet, for å prøve finasterid , ettersom det er veldig uaktuelt for meg å miste håret (som for de fleste). Fikk resept på generisk etter besøk hos legen, og brukte ca et år på å vurdere om jeg ville ta sjansen på å begynne. Begynte på behandlingen i juni 2015, med 1.25 mg fem dager i uken. Har per dags dato ikke merket noe bivirkninger.

Føler dog, dessverre, at behandlingen ikke hjelper i stor grad. Mener selv at jeg har tynnere hår langs hårfestet nå enn da jeg begynte, og observerer relativt store mengder håravfall når jeg dusjer. Har ikke fulgt så nøye med på dette før, så er mulig det alltid har vært sånn. Uansett, i et forsøk på å berolige meg selv med at det finnes løsninger som gjør at jeg slipper å bli skallet, har jeg lest meg opp på mulige behandlinger. Spørsmålet mitt er i den forbindelse om noen har gjort noe særlig research på hair systems? Står mye rart på ulike internasjonale forumer, men det må jo sies at det virker som en ganske god/trygg løsning, om man velger det rette stedet, sammenliknet med HT. Noen som vet?
 

kongenavtys

Meldem
Jeg kjenner meg igjen i *ALT* du skriver (med unntak av 2.-2.5, jeg er nok litt bedre stilt enn som så akkurat nå), både om tidlig begynnelse av hårtap, pappas tjukke hår, at jeg begynte på generisk finasterid i juni 2016 uten sålangt å ha sett noen forbedring og at jeg vurderer sterkt hårsystem hvis det skulle bli virkelig ille en dag. Jeg er 25 da - et år eldre enn deg.

Du har i hvert fall en likemann på forumet. Vi kan holde hverandre oppdatert med Finasterids virkninger etter hvert som det muligens vil "kicke inn" på et tidspunkt.
 

Costanza94

Nytt Medlem
Hvor lett er det å få resept på propecia?
Jeg fikk det lett hos min fastlege. Men jeg måtte ta blodprøve først for å utelukke andre potensielle problemer og for å vite PSA nivåene mine før oppstart. Går nå på Finasterid Actavis 5mg. Jeg er 22 år.

Men noen leger kan nok være litt vanskeligere med å skrive ut, spesielt de som har lite kunnskap om hårtap. Grunnen er nok fordi finasterid egentlig ikke er oppført som legemiddel mot hårtap (men mot forstørret prostata). Men du taper jo ingenting på å prøve.
 

Topp