• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hårprodukter og kosmetikk

badhairday

Meldem
Hei!

Bare en liten ting jeg har tenkt på et par dager: La oss si at du tar Rogaine. Etter påføring, tar du i hårvoks/gele og dra på jobb. Vil ikke da mye kjemikalier fra hårvoks o.l bli dratt med dette, evt inn i blodet? Shampooen man har brukt inneholder jo fort også en del stoffer. Kan umulig være sunt i lengden. Så, hva gjør dere? Hvilket forhold har dere til dette?


-Badhairday
 

Jens86

Administrator
Hei!

Bare en liten ting jeg har tenkt på et par dager: La oss si at du tar Rogaine. Etter påføring, tar du i hårvoks/gele og dra på jobb. Vil ikke da mye kjemikalier fra hårvoks o.l bli dratt med dette, evt inn i blodet? Shampooen man har brukt inneholder jo fort også en del stoffer. Kan umulig være sunt i lengden. Så, hva gjør dere? Hvilket forhold har dere til dette?


-Badhairday
Jeg bruker svært lite ting i håret, bare litt volumpulver som jeg først tar i hånda og deretter i håret, mens minoksidilen ligger jo på hodebunnen.

For at noe skal bli "dratt med inn i blodet" så må molekylene være av en viss størrelse osv. Det er ikke sånn at en vanlig sjampo går gjennom huden og inn i blodet ditt.
 
Heisann. Jeg drar opp denne gamle tråden her siden temaet på tråden er innenfor det som jeg lurer på. Jeg ser etter noe som kan få håret mitt til å se mer styla ut, og da tenker jeg for eksempel på benytte hårvoks. Hvilke forslag har dere til dette? Tidligere har jeg benytta en billig hårvoks fra Hennes og Mauritz, men jeg tror nok at denne kan være skadelig for håret. På forhånd takk for tilbakemelding.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Heisann. Jeg drar opp denne gamle tråden her siden temaet på tråden er innenfor det som jeg lurer på. Jeg ser etter noe som kan få håret mitt til å se mer styla ut, og da tenker jeg for eksempel på benytte hårvoks. Hvilke forslag har dere til dette? Tidligere har jeg benytta en billig hårvoks fra Hennes og Mauritz, men jeg tror nok at denne kan være skadelig for håret. På forhånd takk for tilbakemelding.
For å gi mer volum/ fylde, så fungerer hårstylingsprodukter av pulver bra. F.eks schwarzkopf osis dust it. Finnes mange andre lignende typer også. Ellers kan man også kjøpe saltvannsspray. For å få litt beach look:cool:
 
Tja, kommer an på hva slags look du skal ha. Hvis du har vått hår og bruker hårføner og kam vil det forme seg ganske bra. Bruk eventuelt saltvannsspray for å få mer hold.

Men er selv også veldig fan av volumpulver :)
Jeg vet ikke helt hvilke look jeg er på utikk etter, hovedpoenget er å ha noe som damene liker hehe. :) Hvilken saltvannspray anbefalles? For øvrig fungerte ikke Oasis Dust It noe særlig bra for meg.
 

Topp