• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hårtap som 23 åring, finasterid og transplant i fremtiden

hairlosscoper

Nytt Medlem
Hei folkens, dette er mitt første innlegg på dette forumet. Jeg håper alt er fornuftig, og du kan svare på noen av spørsmålene jeg har, innlegget blir langt, men jeg har flere spørsmål.

Norwood: Jeg lurer på hvilken Norwood du ville plassert meg på, jeg er for øyeblikket 23 år og tror jeg kan være en norwood 3. Som du kan se på bildene mine er hårfestet mitt veldig dårlig for en 23 åring og hårfestet mitt har alltid vært svak, jeg tror faktisk hårlinjen min begynte å forlate meg tidlig i tenårene (14-15 år), noe som er sjukt.

Kronen: Som du kan se er kronen min fortsatt ganske sterk, jeg er faktisk ikke sikker på hvor svak den er, på noen bilder virker den litt dårlig, og på andre ser den grei ut, jeg er ikke så bekymret for kronen min akkurat nå.

Sidene / templene er ganske tilbaketrukne og kan se tynne ut fra sidene, jeg tror hårtypen min er middels til tynn, på noen bilder ser håret mitt tykkere / fyldigere ut da jeg var yngre, men jeg har aldri vært Johnny Bravo.

Familiehistorie: De eneste medlemmene i familien min som sliter med håravfall er pappa, en av onkelene og pappas pappa. Jeg husker jeg leste da jeg var yngre hvordan du arver håret ditt fra moren din sin far, som i mitt tilfelle har perfekt og tykkere hår enn det jeg har nå...

Faren min har fortsatt hår som 60 + år, pannen hans er stor og hårlinjen er tilbaketrukket, omtrent som Kevin Costner på begynnelsen av 2000-tallet, det samme med min bestefar på min fars side da han levde, broren min har perfekt hår som min mors far og en av mine onkler (morsiden) er norwood 7. Jeg har en ganske sterk likhet med min far og vil gjette at hårtapet mitt har saknet ned naturlig, og jeg vil ende opp som min far i fremtiden uten medisiner, men du vet aldri.

Finasteride : Jeg er for tiden på 0,5 mg x 3 i uken med finasterid siden tidlig i 2021, med små bivirkninger i starten (ballene trekker seg sammen, prikkende følelse) som forsvant raskt. Jeg har lest at du kan ta en pause en eller to ganger i året på finasterid, er dette sant?

Minox /dermaroller: Jeg vurderer å kjøpe en dermastamper og bruke den med fin, er dette verdt det ?, jeg prøvde minoxidil en gang og ble veldig lett i hodet og hjertedunker, det var sannsynligvis mye av en nocebo effekt, men det føltes ganske ekte, Jeg er super paranoid over at jeg kommer til å dø av hjertesvikt/hjerteinfarkt, så jeg kommer nok aldri til å bruke minoksidi igjen...

Hårtransplantasjon: Jeg vil nok ha en hårtransplantasjon i fremtiden, jeg har sett på BHR -klinikken i Belgia Dr. Bisanga, er han en av de beste i Europa?
2000 Grafts FUE ville koste meg 8000 dollar stemmer dette? Fra hva jeg har sett ville han gitt mer mer enn 2000 og, kanskje 2250+.

Hvor mange transplantater tror du jeg ville trenge, og dekker bare hårfestet og kanskje noen av templene for å redusere pannestørrelsen (et av problemene mine)? Jeg vet at det kan være vanskelig å få templene til å se naturlige ut, noe som er mitt største mål.
Jeg har også sett på ulike leger anbefalt her gjennom IHRS og vil si budsjettet mitt vil ligge på alt fra 40 000 opp mot 80/90 000 kr, helst i 50-70k range.

Som sagt er jeg 23 år og hadde gjetta jeg ville tatt en hairtransplant i midten av 20 årene tidligst, og mest sannsynlig mot slutten av 20 årene.

Tusen takk.
242269145_176879507917085_8773846054071186480_n.jpg 242322210_364878268647947_1820413034787118876_n.png 242451640_835062200488173_2976692773515240790_n.jpg 242495498_894883408101441_3067247767260417434_n.png
 
Sist redigert:

Don

Nytt Medlem
Hei.
Slik jeg ser det har du en fordel av at du har startet opp tidlig med Finasterid.
Hva gjelder Dermaroller/dermastamper er det absolutt noe jeg anbefaler. 0,5 mm eller 1 mm er innenfor «trygg» sone, men allikevel langt nok til at du kan stimulere hodebunnen med positiv effekt. Men dette kan du lese deg opp på før du bestemmer deg for hvilken lengde du vil ha.
Har du vurdert fungoral i tillegg?
Lykke til videre!
 

Pergo

Nytt Medlem
Hei

Angående hårtransplantasjon så er dette noe jeg gjorde denne helgen.
Jeg gjorde en del research i forkant og fant ut at Istanbul er Europas Mekka når det kommer til hårtransplantasjon(HT). Her er det mange som driver med det og det er derfor stor konkurranse på pris for å få kunder. Det kostet meg ca 1300 Euro inkludert skatt og medisiner for 6 mnd.

De brukte en nyere teknologi som heter DHI. Det er en mindre penntykkelse som gir flere transplanterte hår per kvadratcentimeter. De fylte igjen vikene mine og senket hårlinjen og totalen var mellom 3500-4000 "graft"s som de flyttet fra bakhodet.

Er ganske fornøyd med den nye hårlinjen nå. Tror det kan bli bra.
De frarådet meg å ta Finasteride da. Så det går jeg ikke på. Men jeg lurer på om jeg skal gjøre det, da dette vil styrke håret generelt og gi mer tykkelse.


Skulle gjerne delt noen bilder, men ser ikke helt hvordan jeg gjør det?
 

TomStrom

Nytt Medlem
Hei

Angående hårtransplantasjon så er dette noe jeg gjorde denne helgen.
Jeg gjorde en del research i forkant og fant ut at Istanbul er Europas Mekka når det kommer til hårtransplantasjon(HT). Her er det mange som driver med det og det er derfor stor konkurranse på pris for å få kunder. Det kostet meg ca 1300 Euro inkludert skatt og medisiner for 6 mnd.

De brukte en nyere teknologi som heter DHI. Det er en mindre penntykkelse som gir flere transplanterte hår per kvadratcentimeter. De fylte igjen vikene mine og senket hårlinjen og totalen var mellom 3500-4000 "graft"s som de flyttet fra bakhodet.

Er ganske fornøyd med den nye hårlinjen nå. Tror det kan bli bra.
De frarådet meg å ta Finasteride da. Så det går jeg ikke på. Men jeg lurer på om jeg skal gjøre det, da dette vil styrke håret generelt og gi mer tykkelse.


Skulle gjerne delt noen bilder, men ser ikke helt hvordan jeg gjør det?
Kunne du ha fortalt mer om hvor du fikk hårtransplantasjon?
 

Pergo

Nytt Medlem
Kunne du ha fortalt mer om hvor du fikk hårtransplantasjon?
Ja. Det er en clinic som heter HealDone.

Når jeg drev research på klinikker så skjedde det som alltid skjer når man er på nett. Man begynner å få masse forskjellige deals og reklamer i Some. Og disse var en av de. Her kan man i tillegg få rabatter hvis man er to som drar sammen. Prisene er mye mer konkurrerende her da det er veldig mange som gjør dette i Istanbul og de har en stor flow av briter og franskmenn som tar turen.

Her kan dere se før/etter
 

Vedlegg

Sist redigert:

TouTouAfaim

Nytt Medlem
Hei

Angående hårtransplantasjon så er dette noe jeg gjorde denne helgen.
Jeg gjorde en del research i forkant og fant ut at Istanbul er Europas Mekka når det kommer til hårtransplantasjon(HT). Her er det mange som driver med det og det er derfor stor konkurranse på pris for å få kunder. Det kostet meg ca 1300 Euro inkludert skatt og medisiner for 6 mnd.

De brukte en nyere teknologi som heter DHI. Det er en mindre penntykkelse som gir flere transplanterte hår per kvadratcentimeter. De fylte igjen vikene mine og senket hårlinjen og totalen var mellom 3500-4000 "graft"s som de flyttet fra bakhodet.

Er ganske fornøyd med den nye hårlinjen nå. Tror det kan bli bra.
De frarådet meg å ta Finasteride da. Så det går jeg ikke på. Men jeg lurer på om jeg skal gjøre det, da dette vil styrke håret generelt og gi mer tykkelse.


Skulle gjerne delt noen bilder, men ser ikke helt hvordan jeg gjør det?
Hvorfor frarådet de deg å ta finasteride, nevnte de hvorfor?
 

Roche

Nytt Medlem
Hei folkens, dette er mitt første innlegg på dette forumet. Jeg håper alt er fornuftig, og du kan svare på noen av spørsmålene jeg har, innlegget blir langt, men jeg har flere spørsmål.

Norwood: Jeg lurer på hvilken Norwood du ville plassert meg på, jeg er for øyeblikket 23 år og tror jeg kan være en norwood 3. Som du kan se på bildene mine er hårfestet mitt veldig dårlig for en 23 åring og hårfestet mitt har alltid vært svak, jeg tror faktisk hårlinjen min begynte å forlate meg tidlig i tenårene (14-15 år), noe som er sjukt.

Kronen: Som du kan se er kronen min fortsatt ganske sterk, jeg er faktisk ikke sikker på hvor svak den er, på noen bilder virker den litt dårlig, og på andre ser den grei ut, jeg er ikke så bekymret for kronen min akkurat nå.

Sidene / templene er ganske tilbaketrukne og kan se tynne ut fra sidene, jeg tror hårtypen min er middels til tynn, på noen bilder ser håret mitt tykkere / fyldigere ut da jeg var yngre, men jeg har aldri vært Johnny Bravo.

Familiehistorie: De eneste medlemmene i familien min som sliter med håravfall er pappa, en av onkelene og pappas pappa. Jeg husker jeg leste da jeg var yngre hvordan du arver håret ditt fra moren din sin far, som i mitt tilfelle har perfekt og tykkere hår enn det jeg har nå...

Faren min har fortsatt hår som 60 + år, pannen hans er stor og hårlinjen er tilbaketrukket, omtrent som Kevin Costner på begynnelsen av 2000-tallet, det samme med min bestefar på min fars side da han levde, broren min har perfekt hår som min mors far og en av mine onkler (morsiden) er norwood 7. Jeg har en ganske sterk likhet med min far og vil gjette at hårtapet mitt har saknet ned naturlig, og jeg vil ende opp som min far i fremtiden uten medisiner, men du vet aldri.

Finasteride: Jeg er for tiden på 0,5 mg x 3 i uken med finasterid siden tidlig i 2021, med små bivirkninger i starten (ballene trekker seg sammen, prikkende følelse) som forsvant raskt. Jeg har lest at du kan ta en pause en eller to ganger i året på finasterid, er dette sant?

Minox/dermaroller: Jeg vurderer å kjøpe en dermastamper og bruke den med fin, er dette verdt det ?, jeg prøvde minoxidil en gang og ble veldig lett i hodet og hjertedunker, det var sannsynligvis mye av en nocebo effekt, men det føltes ganske ekte, Jeg er super paranoid over at jeg kommer til å dø av hjertesvikt/hjerteinfarkt, så jeg kommer nok aldri til å bruke minoksidi igjen...

Hårtransplantasjon: Jeg vil nok ha en hårtransplantasjon i fremtiden, jeg har sett på BHR -klinikken i Belgia Dr. Bisanga, er han en av de beste i Europa?
2000 Grafts FUE ville koste meg 8000 dollar stemmer dette? Fra hva jeg har sett ville han gitt mer mer enn 2000 og, kanskje 2250+.

Hvor mange transplantater tror du jeg ville trenge, og dekker bare hårfestet og kanskje noen av templene for å redusere pannestørrelsen (et av problemene mine)? Jeg vet at det kan være vanskelig å få templene til å se naturlige ut, noe som er mitt største mål.
Jeg har også sett på ulike leger anbefalt her gjennom IHRS og vil si budsjettet mitt vil ligge på alt fra 40 000 opp mot 80/90 000 kr, helst i 50-70k range.

Som sagt er jeg 23 år og hadde gjetta jeg ville tatt en hairtransplant i midten av 20 årene tidligst, og mest sannsynlig mot slutten av 20 årene.

Tusen takk.
Vis vedlegget 1558 Vis vedlegget 1559 Vis vedlegget 1560 Vis vedlegget 1561
Hei!

Jeg skal selv til Istanbul om et par uker for en HT.
Koster 2500 Euro for 4500 grafts, inkludert 5 stjerners hotell ++


Et tips er å sjekke ut micro needle pen, som et alternativ til dermaroller. Se på videoer av Hairliciously på YouTube for info :)
 

Topp