• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hårtap som aldri slutter

dame68

Nytt Medlem
Nå har jeg gått på Recrea forte i øyeblikkelig 3 måneder, jeg er på 3 uke med Finasterid , har fortsatt ett godt og stabilt håravfall , kjenner flere ganger om dagen ømhet og prikking i hodebunn. Er i ferd med å miste mote men tør ikke å slutte med noe av dette da jeg har en bra tilvekst av hår. I tillegg til at jeg også sliter med - som tidligere nevnt hår i ansiktet. Er det noe der ute som har gått lenge på R og F før håravfallet stoppet helt opp og i såfall hvor lenge??
( Jeg har den type håravfall pga bivirkninger av medisiner). Trenger virkelig motivasjon her nå...

artacus

Nytt Medlem
Hei!
Jeg er en mann som har gått på fin i et år, og hadde nettopp en dramatisk shed/tynning av håret etter over 10mnd siden starten på behandlingen. Nå, to måneder senere, har håret grodd tilbake sterkere og veldig raskt! Shedding er som regel bare et tegn på at medisinene funker - men det er veldig skremmende der og da.

Du vet allerede at du har hatt god gjenvekst og respondert bra, og siden du fortsatt kun har vært på R og F i såpass kort tid, vil jeg tro at du kommer til å se nye hår over de neste månedene. Men dette kan variere mye, avhengig av hvordan det står til med hårsekkene dine, og om du har noe annet underliggende problem i hodebunn.

Bare vit at det trengs betraktelig mer tid enn 3 uker på finasterid for å se resultater, og Recrea forte er notorisk for å skape enda kraftigere sheds/håravfall i starten. For menn er det anbefalt å først starte på finasterid, og så etter en god stund (når man har sett effekten av finasterid), evt. legge til Minoxidil/RF om man ikke er fornøyd med gjenveksten.

Topp