• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hårtap som ung

privanonym29

Nytt Medlem
Hei.
Jeg er en 18 år gammel gutt. Har de siste månedene gjort meg oppmerksom på ganske så drastisk håravfall .
Jeg hadde så sykt tykt og fint hår før, sånn skikkelig. Nå har jeg fått så tynt hår, og mister så mye, at det faen skader meg mentalt...
Føler jeg er altfor ung for at eventuelt arvelig hårtap skal kunne underligge.. Min far i 70 årene har visst nok ekstremt tykt hår (ikke et eneste gråhår engang). Genetisk sett ser jeg meg godt anlagt til å beholde håret til jeg blir gammel i det minste... men ser nok meget mørkt ut for meg. Har tatt blodprøve mtp mulig vitaminmangel samt hormoner /testosteron. Prøvesvarene forteller at alt er normalt.
Noen med tips? :( har det ikke lett ......

Amanda

Nytt Medlem
Hei.
Jeg er en 18 år gammel gutt. Har de siste månedene gjort meg oppmerksom på ganske så drastisk håravfall.
Jeg hadde så sykt tykt og fint hår før, sånn skikkelig. Nå har jeg fått så tynt hår, og mister så mye, at det faen skader meg mentalt...
Føler jeg er altfor ung for at eventuelt arvelig hårtap skal kunne underligge.. Min far i 70 årene har visst nok ekstremt tykt hår (ikke et eneste gråhår engang). Genetisk sett ser jeg meg godt anlagt til å beholde håret til jeg blir gammel i det minste... men ser nok meget mørkt ut for meg. Har tatt blodprøve mtp mulig vitaminmangel samt hormoner /testosteron. Prøvesvarene forteller at alt er normalt.
Noen med tips? :( har det ikke lett ......
Hei. Så leit å høre... Du kan prøve å få en time hos hudlege og få tatt en biopsi av hodebunn, og på den måten få vite om det dreier seg om arvelig hårtap. Jeg som kvinne gjorde det, også er det mye tips her inne, alt fra shampoo til vit/mineraler . Lykke til, jeg føler med deg

mbbj

Nytt Medlem
Jeg ville ikke ha vært bekymret. Du er 18 år og har svært gode muligheter til å få håret ditt tilbake. Du har nylig mistet det og hårsekkene dine er med god sannsynlighet 100% intakte, det vil si at med rett behandling vil de gro ut hår igjen. Det finnes nok ingen kur, men det finnes behandling. Det er selvfølgelig viktig å treffe på en god dermatologist/trichologist som kan finne årsaken til håravfallet.

Oslo hudlegesenter er vant med at folk tar kontakt ang. hårproblemer. Kanskje en god start :cool:

Topp