• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hårtråd, mann 21 (Billigere finasterid?)

hassel21

Nytt Medlem
En tråd jeg ønsker å dedikere til eventuelle spørsmål om hjelp og slikt for meg som ung mann på 21 som går i kampen mot hårtap .

Fikk nylig resept som ønsket på finasterid (Prosterid 1 mg), og ser at dette koster 900 kroner for 30 tabletter. Dette kombinert med minoxidil og den der svindyre silikonfrie shampooen som anbefales med recrea-forte, havner langt utenfor mitt månedlige budsjett som student, totalt blir dette opp til 2000 kr i måneden. Jeg lurer på hva slags billige, trygge alternativer er mulig å finne?

Begynner å bli mer og mer utålmodig når det gjelder det å bare få satt i gang, med tanke på at jeg er nylig 21 år gammel men allerede begynner å få nært gjennomsiktig tynt hår rundt kvervelen på kronen, og et synlig tynnere lysere hår på toppen generelt (inkludert tydelige viker jeg har hatt siden jeg var typ 16-17 år gammel, men min største bekymring er heller tykkelse ellers på toppen). Statusen på håret nå er ikke helt krise, men hvis jeg ikke setter i gang straks er jeg ganske sikker på at veien til et akseptabelt resultat kommer til å være et rent helvete.

Vedlegg

om785

Moderator
Du fikk resept på den dyre varianten. Spør om vanlig finasterid, det koster vel 100kr for et års forbruk. Der må du bare dele tablettene først. Det er den varianten 99% av folk tar. Finasterid actavis heter den.

hassel21

Nytt Medlem
Du fikk resept på den dyre varianten. Spør om vanlig finasterid, det koster vel 100kr for et års forbruk. Der må du bare dele tablettene først. Det er den varianten 99% av folk tar. Finasterid actavis heter den.
Takker, skal spørre om den i morgen når de åpner opp telefonen igjen hos fastlegen.

om785

Moderator
vil ikke det være utfordrende å dele opp da til 1 mg doser? Tror ikke jeg kommer til å sette i gang med mer enn det
Nei, kjøp tablett/pille deler fra apoteket. De på apoteket kan også vise deg, tar max 2 sekunder å ordne 1 mg dose. Noen velger å dele opp alt på engang og legge det i en dosett.

Topp